• دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۱:۲۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400022014138
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک فعال سیاسی اصلاح طلب:

دولت آینده دیپلماسی انرژی را ارتقا دهد

دولت آینده دیپلماسی انرژی را ارتقا دهد

ایسنا/اصفهان یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: رئیس جمهور منتخب باید در جهت دیپلماسی انرژی، اقدامات زیادی انجام دهد، چراکه ایران یکی از بزرگترین کشورهای دنیا از نظر داشتن ذخایر انرژی است که باید از این ظرفیت در جهت تجارت اصولی و منطقی با دیگر کشورها بهره ببریم.

علی بختیار در گفت وگو با ایسنا درباره مهمترین چالش های پیش روی رئیس جمهور آینده برای اداره کشور، اظهار کرد: یکی از چالش‌های پیش روی دولت آینده حل مسائل هسته ای ایران است که البته در دولت تدبیر و امید اقداماتی در جهت حل پرونده هسته‌ای انجام شد و ادامه دادن این راه و یا برگشت به راه دیگر، بستگی به تفکر و اندیشه رئیس جمهور منتخب دارد که اگر دولتی با همین رویکرد دولت تدبیر و امید سر کار بیاید، همین مسیر را ادامه خواهد داد و حتی به سمت رفع سایر چالش‌های بین‌المللی پیش رود و بتواند مسائل و چالش‌های جمهوری اسلامی را در حوزه‌های منطقه‌ای و بین المللی حل کند.

وی افزود: یکی از نکاتی که رئیس جمهور آینده باید به آن توجه کند ایجاد رابطه بهتر با کشورهای اسلامی و منطقه است به شکلی که در فضای تنش زدایی حرکت کند. اگر دولتی سر کار بیاید که با اندیشه دولت فعلی سازگار نباشد حتما روش دیگری را در برخورد با این مسائل به کار خواهد گرفت و شاید آن روش همان مسیری باشد که در دولت دهم به آن پرداخته شد به طوری که با افزایش تنش ها در آن زمان ۶ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورمان صادر شد. پس لازم است که دولت آینده از اتخاذ چنین روش‌هایی پرهیز کند و به دنبال تنش زدایی در منطقه و جهان باشد.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری، گفت: اما در حوزه داخلی چالش‌های اقتصادی و بهبود معیشت مردم پیش روی دولت جدید خواهد بود. با وجودی که زیرساخت‌های خوبی را برای کشور فراهم کرده‌ایم و دولت‌های مختلف در ایجاد این زیرساخت ها و احداث بنادر، پالایشگاه، نیروگاه‌ها و کارخانه‌های فولاد نقش ایفا کرده اند، اما به دلیل مهیا نبودن فضای کسب و کار مناسب برای تولید، اقتصاد کشور تولید محور نیست.

بختیار ادامه داد: یکی از چالش‌های پیش روی دولت آینده حول همین محور است که چگونه می توان اقتصاد کشور را از حالت واسطه گری و استفاده از رانت نجات داد و آن را به سمت اقتصادی پیش برد که پایه و محور آن بر اساس تولید باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب، افزود: یکی دیگر از چالش های پیش روی رئیس جمهور منتخب ترمیم رابطه مخدوش شده میان مردم و مسئولان است، چراکه اعتماد کم مردم به بدنه دولت و برخی نهادها تضعیف شده و این سرمایه اجتماعی که مردم هستند را باید حفظ و اعتماد آنان را جلب کرد. نباید اجازه دهیم که اعتماد مردم به مسئولان تضعیف شود و یکی از راه‌های جلب این اعتماد آن است که دولت آینده باید یک دولت فسادگریز و کاری باشد به شکلی که منافع ملی را بر منافع حزبی و سیاسی ترجیح دهد تا اعتماد عمومی به کشور برگردانده شود.

بختیار، تصریح کرد: معتقدم مهمترین دلیلی که توانسته کشور را از چالش‌های بسیار در طول ۴۰ سال گذشته نجات دهد ایستادگی مردم پشت سر نظام و انقلاب بوده است که متاسفانه در برهه‌ای از زمان نقش مردم نادیده گرفته شد که باید دولت آینده در جهت افزایش نقش مردم در اداره کشور حرکت کند.

وی با بیان اینکه دولت جدید باید در جهت دیپلماسی انرژی کارهای زیادی انجام دهد، خاطرنشان کرد: ایران یکی از بزرگترین کشورهای دنیا از نظر داشتن ذخایر انرژی است و اگر نفت و گاز را با هم حساب کنیم بزرگترین کشور هم خواهیم بود، بنابراین باید از این ذخایر انرژی در جهت تجارت اصولی و منطقی با دیگر کشورها بهره ببریم. البته تجارت تنها به معنای فروش انرژی نیست، بلکه به معنای ترانزیت و ... نیز است.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری گفت: ایران باید یکی از بزرگترین تجار انرژی در جهان باشد و از نفت و گاز به شکل مناسب تری استفاده کنیم که دولت آینده باید این موارد را مدنظر قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha