• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400022114447
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

اهدای ۱۶۲ قلم تجهیزات پزشکی توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به حوزه درمان خراسان جنوبی

اهدای ۱۶۲ قلم تجهیزات پزشکی توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به حوزه درمان خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی آئین رونمایی از مشارکت بانک مهر ایران در طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت، درمان، آموزش و پزشکی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برگزار و ۱۶۲ قلم تجهیزات پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اهدا شد.

وحید مرادنژاد، مدیر شعب بانک مهر ایران خراسان جنوبی، روز گذشته ۲۰ اردیبشهت در این مراسم اظهار کرد: با رویکردی که مدیرعامل بانک و اعضای هیئت مدیره بانک داشته‌اند، این بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی از قبیل ساخت مدرسه، خانه بهداشت و پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار و خرید وسایل آموزشی برای دانش‌آموزان مناطق محروم فعالیت‌های چشم‌گیری داشته است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: از جمله اقدامات مهم بانک در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در استان خراسان جنوبی در سال گذشته بیمه کردن ۵۰۰ هزار خانه روستایی بود که سهم استان خراسان جنوبی حدود ۸۷ هزار خانه روستایی بود.

مدیر شعب بانک مهر ایران خراسان جنوبی اظهار کرد: بانک مهر ایران ۱۳۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات پزشکی هزینه کرده و در اختیار ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور قرار داده است که از این مقدار سهم استان خراسان جنوبی ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بوده است که ۱۶۲ قلم تجهیزات سهم خراسان جنوبی شامل؛ ۱۳ کپسول اکسیژن و متعلقات، ۱۳ دستگاه ضدعفونی کننده UV، ۶۸ دستگاه تب سنج لیزری و ۶۸ دستگاه پالس اکسی متر است.

مراد نژاد تصریح کرد:  بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اقدامات خود را تا جایی که بیماری کرونا تمام شود، ادامه خواهد داد و پشتیبانی خود را در حد مقدورات، از پیشگامان عرصه سلامت اعلام می‌دارد.

وی گفت: پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به تمام پرسنل بهداشت و درمان توسط مدیر عامل بانک مهر ایران اختصاص یافته است که سهم تسهیلات قرض‌الحسنه خراسان جنوبی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزشپزشکی به استان اختصاص داده خواهد شد.

محمد دهقانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این جلسه اظهار کرد: تنها عامل دلگرمی کادر درمان در ۱۵ ماه گذشته که شرایط سختی در حوزه سلامت را گذراندیم، حمایت نهادهای مختلف از جمله بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی بوده است.

وی با بیان اینکه رویکردی که بانک مهر ایران دارد، بسیار قابل ستایش است، افزود: بهترین راه حل مبارزه با بیماری کووید ۱۹، داشتن مسئولیت‌های فردی و اجتماعی است که مسئولیت فردی باید توسط افراد رعایت شود و مسئولیت‌های اجتماعی نیز در ابعاد وسیع‌تر در کل جامعه رعایت و اعمال شود.

دهقانی خاطرنشان کرد: اقلام و تجهیزات پزشکی اهدائی توسط بانک مهر ایران پس از نیازسنجی به مراکز در بیمارستان‌های شهرستان‌های مختلف استان ارسال و در آنجا توزیع خواهد شد تا بتوان روند پیشگیری در طرح شهید سلیمانی در استان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha