• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400022114473
  • خبرنگار : 50147

لینک‌های جعلی ارز دیجیتال در کمین کاربران

لینک‌های جعلی ارز دیجیتال در کمین کاربران

ایسنا/بوشهر رئیس پلیس فتا استان بوشهر هشدار داد: یکی از شگردهای کلاهبرداران سایبری، فعالیت‌های مجرمانه در قالب سایت‌های تبادل ارز دیجیتال (رمز ارز) است.

سرهنگ مهدی قاسمی با اشاره به جزئیات کلاهبرداری از طریق رمزارزها تصریح کرد: کلاهبرداران فیشینگ در حوزه‌ ارزهای دیجیتال معمولاً سعی می‌کنند از اشتباه تایپی در آدرس یک صرافی یا کیف پول تحت وب استفاده کنند.

این مقام سایبری در ادامه با تشریح سایر شیوه‌های کلاهبرداری رایج در این حوزه افزود: مجرمان سایبری با طراحی صفحات پرداخت بانکی جعلی موسوم به فیشینگ و با استفاده از برخی از افزونه‌های جعلی در مرورگرها و یا ارسال پیام از طریق ایمیل و شبکه‌های اجتماعی به عنوان پشتیبانی کیف پول‌ها نسبت به سرقت اطلاعات کلید خصوصی کاربران اقدام کرده و با سوءاستفاده از ناآگاهی افراد، نسبت به انتقال رمز ارزهای آنان به حساب خود، از اعتماد قربانیان حداکثر سوءاستفاده را انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: کیف پول یا همان والت سخت‌افزاری (Hardware Wallet) نوعی خاصی از کیف پول ارزهای دیجیتال است که کلید خصوصی را در یک دستگاه سخت‌افزاری نگهداری می‌کند. این والت‌ها امن‌ترین و بهترین روش برای نگهداری ارزهای دیجیتال هست.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر به شهروندان هشدار داد: برای بالا بردن امنیت کیف پول دیجیتال از یک ایمیل و شماره تلفن منحصر به فرد استفاده کنید تا از راه‌های مختلف جهت دسترسی کلاهبرداران و هکرها به ایمیل و در نتیجه کیف پول دیجیتال شما که تراکنش مالی در آن صورت می‌پذیرد جلوگیری شود.

این مقام انتظامی ضمن بیان اینکه دستیابی به ایمیل پیشتیبان یک اکانت، راهی بسیار ساده برای دستیابی به سایر اطلاعات است، به شهروندان گفت: حتماً از یک رمز پیچیده و احراز هویت دو مرحله‌ای(Two-step authentication) برای ایمیل خود استفاده نمایید.

سرهنگ قاسمی خاطرنشان کرد: کاربران باید مراقب تبلیغات صرافی‌ها، سایت‌ها، کانال‌ها و گروه‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باشند و تراکنش‌های خود را بعد از بررسی و اطمینان خاطر انجام دهند و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش نمایند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha