• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400022114513
  • خبرنگار : 71592

فراخوان مقاومت فلسطین برای بسیج عمومی و مقابله با اشغالگران

فراخوان مقاومت فلسطین برای بسیج عمومی و مقابله با اشغالگران

در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و محله الشیخ جراح، گروههای مقاومت ملت فلسطین خواهان بسیج عمومی و مقابله با تجاوزات صهیونیست‌ها شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از فلسطین الیوم، این جنبش در بیانیه‌ای در حمایت از مردم قدس و حمایت از انتفاضه رمضان در سراسر فلسطین و اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی بسیج عمومی اعلام کرد.

جنبش جهاد اسلامی ضمن تبریک به تحصن کنندگان در مسجدالاقصی، باب العامود و محله الشیخ جراح از ایستادگی عظیم مردم قدس و تحصن کنندگان و حضور گسترده مردم در شبهای ماه رمضان را ستود.

در این بیانیه آمده است، نبردی که تروریست‌های صهیونیستی در قدس شعله‌ور کردند به خود اشغالگران بازخواهد گشت و زبانه‌های آتش آن شهرک نشینان را فراخواهد گرفت.

جهاد اسلامی از ملت فلسطین خواست در حمایت از مردم قدس و تاکید بر اتحاد ملت فلسطین و حضور در انتفاضه‌ای که در ماه رمضان در قدس شروع شده، راهپیمایی‌های "خشم" برگزار کنند.

جنبش حماس هم در بیانیه‌ای از ملت فلسطین در کرانه باختری و داخل فلسطین خواست به مقابله با دشمن صهیونیستی ادامه دهند.

این جنبش خواست، آمادگی در میادین مسجدالاقصی ادامه یابد و مردم از سراسر فلسطین به این مسجد آمده و در آن نماز بگذارند.

حماس اعلام کرد، نبرد با دشمن و شهرک نشینان آن در منطقه باب العامود و محله شیخ جراح ادامه خواهد یافت و ملت فلسطین فریب دادگاه صهیونیستی و تصمیمات آن درباره تعویق را نمی خورد.

این جنبش از مردم غزه نیز خواست شهرک‌های غلاف غزه را به آتشفشانی شعله‌ور تبدیل کنند.

حماس در این بیانیه از ملت فلسطین، امت عربی اسلامی و آزادگان جهان خواست راهپیمایی‌های جهانی در حمایت از قدس و فلسطین راه‌اندازی کنند تا صهیونیست‌ها بفهمند با امتی زنده روبرو هستند.

جبهه مردمی آزادسازی فلسطین نیز خواست امروز سه شنبه روز خشم و تشدید انتفاضه و ورود مردم به قدس با هدف شکستن محاصره و مقابله با یورش به مسجدالاقصی در نظر گرفته شود.

این فراخوان‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که نیروهای اشغالگر عملیات سرکوب و حمله به فلسطینی های متحصن در مسجدالاقصی ادامه داده و تلاش کردند آنها را متفرق کنند.

نیروهای اشغالگر صهیونیستی به حملات به تظاهرکنندگان در محله الشیخ جراح و سرکوب آنها نیز ادامه داده و تظاهراتی که در اعتراض به سیاست‌های مهاجرت اجباری فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی راه افتاده بود، سرکوب کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha