• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400022114654

معاون وزیر کشور خبر داد

۱۰۰۰ +۱۵۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در کشور

۱۰۰۰ +۱۵۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در کشور

ایسنا/یزد معاون وزیر کشور از ایجاد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مراکز استان‌ها و بهسازی مسیرهای موجود خبر داد و گفت: ایجاد ۱۵۰۰ کیلومتر مسیر جدید نیز در دست اقدام است.

«مهدی جمالی‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از ارائه گفتمان، نگاه جدید و توجه به حمل و نقل پاک با ایجاد بیش از یک هزار کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری در مراکز استان‌ها و بهسازی مسیرهای پیاده در شهرها از سوی شهرداری‌ها خبر داد.

وی افزود: ایجاد بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر مسیر جدید دوچرخه در سطح شهرها و حتی مابین شهرها نیز در دستور کار قرار گرفته که ایجاد این مسیرها، در سال‌های اخیر تبدیل به یک سیاست پایدار و اولویت دار مدیریت شهری شده است.

این مسئول با بیان این که طی سال‌های اخیر پویش‌های مختلفی از سوی مدیریت شهری با محوریت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور آغاز به کار کرده است، گفت: در طول این مدت سهم شایان توجهی در توسعه و ترویج فرهنگ استفاده از شیوه‌های حمل و نقل پاک، جلب نظر شهرداران و شوراها، مسئولان شهرداری‌ها، نیروی انتظامی و آموزش و پرورش و دیگر مسئولان در حرکت به سوی توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل پاک برداشته شده است.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: در خصوص ترویج استفاده از شیوه‌های حمل و نقل پاک نشست‌های زیادی در شهرها با هدف آگاهی‌بخشی به مردم به صورت حضوری و مجازی با حضور مدیران و مسوولان شهرداری‌ها، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون دوچرخه‌سواری و سایر دستگاه‌ها برگزار شده که همچنان این برنامه تداوم دارد.

وی با بیان این که تولیدمحتوا برای انتشار در فضای مجازی سرعت گرفته است، گفت: خوشبختانه روز به روز و هفته به هفته، استقبال از دوچرخه و دوچرخه سواری در شهرهایمان در راستای نیل به شهرهای دوستدار محیط زیست بیشتر و بیشتر شده است.

این مسئول اضافه کرد: پدیده‌های نوظهور شوم و بدیمنی همچون کرونا هم مانع گسترش و ترویج دوچرخه سواری نشده و حتی به عنوان یک وسیله حمل و نقل پاستوریزه و تک‌نفره مقبولیت بیشتری نیز یافته است.

وی با بیان این که برای ترویج دوچرخه‌سواری، تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک با سایر دستگاه‌ها منعقد شده است، گفت: در این باره شاهد حضور سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های ورزشی در برنامه‌های مربوطه، ارتقای استانداردهای این موضوع، برنامه‌ریزی برای افزایش ایمنی دوچرخه سواران و توجه دستگاه‌ها به کارمندان دوچرخه‌سوار و دیگر موارد هستیم.

جمالی‌نژاد ادامه داد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور کوشیده تا در همکاری و هماهنگی با مدیریت شهری و سایر دستگاه‌ها به ارتقای سطح فعالیت‌های این حوزه کمک کند.

به گفته معاون وزیر کشور، از زمان شیوع ویروس کرونا و ضرورت فاصله‌گذاری فیزیکی در جامعه، مدیریت شهری تلاش کرده که با تبلیغ و ترویج استفاده از دوچرخه در مسیرهای شهری، توجه عموم شهروندان را  به این موضوع به عنوان یکی از شیوه‌های حمل و نقل پاک جلب کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha