• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400022114838
  • خبرنگار : 50037

فرماندار اسدآباد:

پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی اسدآباد باید به سرانجام برسد

پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی اسدآباد باید به سرانجام برسد

ایسنا/همدان فرماندار اسدآباد گفت: طی جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی شهرستان با مدیران کل استان تأکید بر آن شد هر چه سریع تر پروژه های نیمه تمام از جمله پروژه های نیمه تمام آموزشی شهرستان به سرانجام برسد که در این راستا نیاز به پیگیری تمام قد آموزش و پرورش شهرستان در اتمام این پروژه ها خواهد بود.

سعید کتابی سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در شورای آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: استخر شنای فرهنگیان، کانون فرهنگی تربیتی شهید طائفی و برخی مدارس روستایی از جمله پروژه های نیمه تمام آموزشی شهرستان بوده که با اختصاص اعتبارات در سال جاری نیازمند پیگیری اتمام هستند.

وی همچنین با اشاره به امتحانات حضوری دانش آموزان پایه نهم و هشتم شهرستان تصریح کرد: در این راستا سلامت دانش آموزان به طور قطع در اولویت قرار دارند و قبل از برگزاری امتحانات بازرسی و نظارت بر وضعیت تهویه، چینش صندلی های امتحانی، رعایت فاصله دو متری صندلی ها و دیگر پروتکل ها از طریق بازرسان امر ضرورت خواهد داشت.

فرماندار اسدآباد از اختصاص هشت حوزه امتحانی برای دانش آموزان پایه دوازدهم این شهرستان خبر داد و یادآور شد: امتحانات حضوری پایه نهم شهرستان نیز در ۴۰ مدرسه سطح شهرستان برگزار خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به هدایت تحصیلی دانش آموزان بیان کرد: هدایت تحصلی دانش آموزان هر ساله از بحث های چالشی بوده که در این رابطه برای هدایت دانش آموزان به رشته های تحصیلی باید با توجه به ارزیابی و نظرات دانش آموزان، سطح نمرات و نظرات مشاور و اقناع سازی و توجیه همراه با سیاست آموزش و پرورش به سمت آموزش های هنرستان و فنی و حرفه ای انجام گیرد.

کتابی همچنین با تأکید بر حفظ و صیانت اموال مدارس به ویژه در سطح روستاها توسط مدیران مدارس و توجه به امنیت مدارس خاطرنشان کرد: برای امنیت هر چه بیشتر مدارس روستایی بخشداران نسبت به تشکیل کمیته فرعی سرقت با حضور دهیار و مدیر مدارس روستاها اقدام کنند.

وی در ادامه از تشکیل کارگروه های اداری پروژه مهر این شهرستان در قالب هفت گروه خبر داد و گفت: پروژه مهر سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ این شهرستان در قالب هفت گروه تشکیل شده است و بعد از امتحانات راه اندازی و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد هم با اشاره به مدارس فرسوده تعدادی از روستاهای شهرستان مطرح کرد: با  اعلام مشکلات این روستاها طی جلسه ای از طریق فرماندار شهرستان و نامه نگاری ها و مکاتبات انجام شده قرار است ساخت مدارس فرسوده این تعداد روستا از طریق بنیاد برکت و نوسازی مدارس در سال جاری پیگیری شود.

حسین عسگری مهرور در ادامه تصریح کرد: در چهار مدرسه روستایی شهرستان شامل لک لک، نصرت آباد، طویلان سفلی و کمک سفلی با توجه به تعداد محدود دانش آموزان و نداشتن گوشی هوشمند دانش آموزان در این مدارس با رایزنی های انجام شده با استان قصد بر برگزاری امتحانات به صورت حضوری و در فضای باز محوطه مدارس خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری حضوری امتحانات مقطع پایه نهم و دوازدهم در شهرستان خاطرنشان کرد: هر ساله برای امتحانات پایه دوازدهم چهار حوزه امتحانی اختصاص داده می شد که امسال به علت شرایط کرونا تعداد حوزه های امتحانی به هشت حوزه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه رشته علوم انسانی بیشترین تعداد شرکت کننده در امتحانات شهرستان را دارد، یادآور شد: در همین راستا امتحانات پایه دوازدهم از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ۲۰ خرداد به مدت ۱۱ روز ادامه خواهد داشت که به همین منظور دو رشته ریاضی و تجربی با یکدیگر در چهار حوزه امتحانی و رشته علوم انسانی نیز به علت تعداد بالای شرکت کننده در چهار حوزه برگزار می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد در پایان بیان کرد: برای برگزاری امتحانات در این حوزه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی نیازمند همکاری دانشکده علوم پزشکی شهرستان با  حضور چهار ناظر بهداشتی خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha