• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400022114857
  • منبع : نمایندگی سمنان

وعده دادستانی در خصوص برخورد با عوامل سهل‌انگار در حادثه معدن طزره

وعده دادستانی در خصوص برخورد با عوامل سهل‌انگار در حادثه معدن طزره

ایسنا/سمنان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان وعده داد: با عوامل سهل‌انگار در حادثه معدن طزره برخورد شود.

 محمد شریف ابراهیمی، در جمع خبرنگاران کرد: پرونده قضایی در خصوص حادثه معدن طزره دامغان تشکیل شده و پس از تکمیل تحقیقات، با افراد متخلف و سهل انگار عامل وقوع حادثه برخورد قضایی می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: سال گذشته به تمام معادن از طریق صنعت و معدن اعلام شد تا دست به اقدام‌های پیشگیرانه برای رفع خطر از کارگران عزیز بزنند و اگر شرکت و معدنی به توصیه و دستورات پیشگیرانه  قضایی توجه نکرده باشد با جدیت و بدون اغماض با آن برخورد قانونی می‌شود.

وی ادامه داد: هیچ گونه سهل انگاری از سوی ارگان‌های دولتی و معادن قابل اغماض نیست به خصوص  در مواردی که دستورات قضایی برای پیشگیری از چنین جرائمی صادر شده باشد و اهمال کاری موجب وقوع یک حادثه دلخراش شده باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان تصریح کرد: دادستان عمومی و انقلاب دامغان لحظه به لحظه گزارش وضعیت از حادثه معدن طزره دامغان را ارایه می‌کرد و در این زمینه پرونده قضایی تشکیل و برخورد قضایی لازم انجام می‌شود.

وی یادآور شد: توجه جدی به نکات پیشگیرانه تنها مختص معادن نیست و به طور مثال اگر بارندگی در پیش باشد، قبل از وقوع  دستورات پیشگیرانه صادر می‌شود و تمام دستگاه مسئول مانند شهرداری، راه و ترابری و صنعت و معدن باید به وظایف خود  آگاه و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.
به گزارش ایسنا- حادثه ریزش معدن زغال سنگ طزره دامغان در حدود ساعت ١٢ ظهر روز شنبه ١١ اردیبهشت ماه در تونل شماره ٤٢ معدن بزرگ طزره از معادن چهارگانه شرکت زغال سنگ البرز شرقی و در کارگاه استخراج k ١٣ پیشرو، هنگام استخراج و به دلیل ریزش ناگهانی سقف کارگاه رخ داد. کارگاه استخراج این تونل حدود ۷۰ متر طول دارد که حادثه ریزش در ۳۵ متری آن رخ داده است، در این حادثه دو معدنکار و کارگر پیمانکاری به نام‌های میلاد روشنائی و سید اصغر افضلی دچار حادثه شدند.
بیش از 150 امدادگر در قالب تیم های امدادی در شش روز به طور مداوم در حال تلاش برای عملیات نجات بخشی و دسترسی به معدنچیان گرفتار در زیر آوار بودند که سرانجام در ششمین روز موفق به پیدا کردن اجساد بی جان معدنچیان دامغانی شدند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha