• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۶
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400022115038
  • خبرنگار : 50150

حوادث جاده‌ای و دریایی در رأس عملیات‌های جمعیت هلال احمر بوشهر

حوادث جاده‌ای و دریایی در رأس عملیات‌های جمعیت هلال احمر بوشهر

ایسنا/بوشهر مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: مجموع حوادث در استان بوشهر در سال گذشته ۵۷۳ مورد که قسمت عمده آن در حوادث جاده‌ای، دریایی، کوهستانی و سیل بوده است.

غلامرضا حاجیانی در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر اظهار کرد: بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ نفر از داوطلبان این سازمان در مباحث مربوط به پیشگیری کرونا مشارکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: ما در هلال احمر کشور به دنبال مجموعه‌ای از اهداف راهبردی هستیم، اولین راهبرد، نجات جان انسان‌ها است، راهبرد دوم آمادگی در برابر سوانح و بحران‌ها و راهبرد سوم بازیابی روحی و روانی مردم حادثه دیده است.

این مسئول با اشاره به شعار سال جاری سازمان صلیب سرخ جهانی بیان کرد: این شعار در ایران "یک قرن خدمات داوطلبانه مقایسه نشدنی" انتخاب شده و بدان معنی است که در سطح کشور، هیچ سازمان مردم نهادی به اندازه و بزرگی هلال احمر نداریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر بوشهر به تشریح فعالیت‌های سازمان متبوعش پرداخت و گفت: یکی از حوزه های مهم این فعالیت هلال احمر در معاونت امداد و نجات است. سال ۱۳۹۹ سالی پر حادثه بود که در استان بوشهر شاهد وقوع سیل و زلزله بودیم و در ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز تجربه درگیری با زلزله گناوه را داشتیم.

حاجیانی اضافه کرد: بر اساس آمار واحد امداد و نجات این سازمان، در استان بوشهر ۱۶ پایگاه امداد و نجات و ۱۸ پایگاه امداد هوایی در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: همکاران ما در پایگاه‌های امداد و نجات در سال گذشته به امدادرسانی برای ۵ هزار و ۶۸۳ نفر پرداخته‌اند که مجموع حوادث در استان بوشهر ۵۷۳ حادثه بوده و قسمت عمده آن در حوادث جاده‌ای، دریایی، کوهستانی و سیل بوده است.

این مقام مسئول افزود: بیشترین آمار خدمات در حوزه‌ی امداد و نجات در حوادث جاده‌ای بوده که شهرستان دیلم، تنگستان، دشتستان و بوشهر در صدر وقوع حوادث بوده‌اند بوده است.

مدیرعامل هلال احمر استان بوشهر اظهار کرد: در حوزه درمان و توانبخشی نیز مراکز ارتوپدی فنی، درمانگاه و کلینیک تخصصی هلال احمر بوشهر با بیش از ۲۵ هزار مراجعه کننده در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

غلامرضا حاجیانی، از کمک‌های معیشتی این نهاد در شرایط کرونا نیز خبر داد: از سال گذشته تا به امروز بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر در سطح استان توزیع شده که نیمی از آن توسط این سازمان تهیه شده و مابقی نیز از سوی خیرین اهدا شده است.

وی با اشاره به تامین نیازهای درمانی در ایام کرونا گفت: در این ایام با توجه به نیاز جامعه به کپسول اکسیژن، بانک امانات پزشکی این مجموعه نسبت به توزیع امانی این وسیله برای بیماران کرونایی اقدام نموده است. همچنین وسایل دیگری مثل ویلچر، تخت بیمارستانی، واکر، کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز نیز از سوی این واحد جهت استفاده هموطنان تامین شده است.

مدیرعامل هلال احمر بوشهر حضور جوانان را یکی از نقاط قوت این سازمان دانست و گفت: در طرح هایی مثل "طرح شهید سلیمانی" و "آمرین سلامت" با حضور گسترده جوانان داوطلب، علاوه بر نظارت بر اجرای پروتکل‌ها و توصیه های بهداشتی، بیش از ۱۳ هزار ماسک نیز توزیع و گام های بزرگی برای فرهنگ سازی برداشته شد.

غلامرضا حاجیانی یادآور شد: در این طرح‌ها بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ نفر در قالب ۵۰ تیم فعال در سراسر استان مشارکت داشته اند.

وی تصریح کرد: در حوزه آموزش نیز به دانش آموزان منتخب از ۱۵۰ مدرسه در استان بوشهر آموزش‌های امداد و نجات و کمک‌های اولیه ارائه شده است.

به گفته این مسئول سال گذشته ۱۲۱ خانه هلال در شهرستان‌های مختلف به بهره برداری رسید تا مجموع خانه‌های هلال استان بوشهر به ۱۳۶ عدد افزایش یابد. این مکان‌ها با هدف افزایش تاب آوری و بهره برداری بیشتر از ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند و خدمات رسانی را در سطح گسترده تری به انجام می رسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha