• چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400022215281
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

در پی انتشار خبر تزریق واکسن به یکی از مسئولان شهرستانی؛

با خاطیان تزریق واکسن خارج از نوبت در خراسان جنوبی برخورد شد

با خاطیان تزریق واکسن خارج از نوبت در خراسان جنوبی برخورد شد

ایسنا/خراسان جنوبی  رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بلافاصله پس از اینکه تزریق خارج از نوبت واکسن کرونا در یکی از شهرستان‌های خراسان جنوبی تایید شد، برخورد لازم با خاطیان در دستور کار قرار گرفت.

محمد دهقانی، سه‌شنبه شب ۲۱ اردیبهشت به خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا روز گذشته ۵۵ هزار و ۱۲ آزمایش کرونا در آزمایشگاه مولکولی استان انجام شده است که از این تعداد ۲۰ هزار و ۱۸۵ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۹۸ آزمایش مولکولی انجام شد که ۴۸ بیمار مثبت شناسایی شدند و ۳۰۱ تست سریع هم انجام شد که از این طریق نیز ۷۳ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

وی گفت: در مجموع از کل مواردی که در شبانه‌روز گذشته از آزمایش‌های مولکولی و سریع شناسایی شدند، ۷۶ مورد مربوط به شهرستان بیرجند بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در حال حاضر ۲۲۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۳۲ بیمار مبتلا به کرونا بوده‌اند.

وی بیان کرد: ۲۱ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۶ نفر مناسب نیست و با یک مورد فوت جدید در ۲۴ ساعت گذشته تعداد کل فوتی‌های ناشی از کرونا در خراسان جنوبی به ۸۶۰ نفر رسید.

دهقانی از روند نزولی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ بیمار تنفسی در بیمارستان‌ها بستری شدند و ۴۸ بیمار که شامل ۲۳ بیمار کرونایی بودند از بیمارستان‌های ما ترخیص شدند.

وی با اشاره به تزریق خارج از نوبت واکسن در یکی از شهرستان‌های استان، اظهار کرد: این اتفاق در یکی از شهرستان‌های استان روی داد و مربوط به مدتی قبل است که یکی از افراد علی رغم اینکه در فهرست گروه‌های در اولویت ترزیق واکسن کرونا نبوده، این کار را انجام داده است.

دهقانی ادامه داد: بلافاصه بعد از این اتفاق گروهی برای صحت‌سنجی به آن شهرستان اعزام شدند و صحت موضوع تایید شد.

دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا در خراسان جنوبی با بیان اینکه مسئول خاطی در سطح دانشگاه علوم پزشکی توبیخ شده و کارهای اداری وی انجام شده است، تصریح کرد: پرونده آن مسئول شهرستانی هم در دست بررسی است که برخورد لازم صورت گیرد.

وی یادآور شد: بلافاصله بعد از این اتفاق به تمامی مسئولان شهرستانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و معاونان ابلاغ شده که به هیج عنوان از پروتکلی که توسط ستاد ملی برای واکسیناسیون کرونا مصوب شده، تخطی نشود و هرگونه تکرار این موضوع برخورد قانونی و قضایی را در پی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha