• چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400022215365
  • خبرنگار : 71038

ظریف: آمدنم در انتخابات به خیر و صلاح مُلک و ملت نیست/ دلواپسان بگذارند تمرکز کنیم

ظریف: آمدنم در انتخابات به خیر و صلاح مُلک و ملت نیست/ دلواپسان بگذارند تمرکز کنیم

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: اکنون که خاطر دوستان دلواپس از نامزدی‌ام آسوده شده، تقاضا می‌کنم به اولویت خودشان که کسب قدرت داخلی است بپردازند و بگذارند ما هم به اولویت خودمان که پاسداری از منافع ملی و رهانیدن مردم از تحریم‌های ستم‌بار آمریکاست تمرکز کنیم.

به گزارش ایسنا ، محمد جواد ظریف، صبح امروز (چهارشنبه) با انتشار عکس نوشته‌ای در صفحه اینستاگرامش نوشت: درود بر تمامی هم میهنان گرامی از آسمان ایران، در واپسین روز ماه مبارک رمضان و در مسیر یک سفر چند روزه به منطقه و اروپا.
پیشاپیش عیدتان مبارک و بندگی‌تان مقبول درگاه بزرگترین قدرت هستی.
در روزها و هفته‌ها—به واقع تمامی سال‌ها—ی پرفشار و هیاهوی گذشته، وامدار بزرگواری شما بوده‌ام که با چشم‌پوشی از همه کمبودهای فردی و ساختاری، این خدمتگزار کوچک را شرمنده فرموده‌اید و با پایمردی و شکیبایی در برابر فشارهای خارجی و ناملایمات داخلی بهترین پشتیبان سیاست خارجی و مایه سرافرازی کشور بوده‌اید.
از همه افراد، گروه‌ها و بزرگانی که در روزهای سخت گذشته مرا وامدار بزرگ‌منشی خود نموده و خواستار نامزدی بنده در انتخابات سرنوشت‌ساز 1400 شده‌اند بسیار سپاسگزارم و از این‌که نتوانستم پاسخی درخور به این بنده‌نوازی‌ها بدهم شرمسارم.
خدای دانا به اسرار دل‌ها را شاهد می‌گیرم که نیامدنم به دلیل مصلحت‌اندیشی و عافیت‌طلبی شخصی نیست، چرا که بزرگانی چون شهید سلیمانی جانشان را فدا کردند و همچو منی می‌باید اگر توان و آبرویی داشته‌باشم—که آن هم از خود این مردم و به برکت خون پاک شهداست—فدای همین مردم و مرزوبوم کنم.
اما در تنهایی‌های خود بسیار اندیشیده‌ام، کاستی‌های خودم و شرایط دشوار و پرتنش داخلی و خارجی را صادقانه سنجیده‌ام و در پایان به این قناعت وجدانی رسیده‌ام که آمدنم—با توجه به دلواپسی‌هایی که در این هشت سال و به ویژه از نوروز امسال به قیمت تخریب انسجام و خودباوری ملی و امید و اعتماد مردم به نمایش گذاشته‌شد—به خیر و صلاح مُلک و ملت نیست.
به تجربه می‌دانم و می‌دانید که انتخابات سرنوشت‌ساز است. رأی ندادن یک انتخاب است؛ ولی انتخابی که تنها و تنها به پیروزی اقلیت می‌انجامد. باور دارم که مردم هوشیار و ریزبین ایران در آزمون ملی 28 خرداد آینده‌ای شکوفاتر، همدل‌تر، آرام‌تر، پرامیدتر و سرافرازتر را برخواهندگزید.
از رهبر فرزانه انقلاب که با عتاب پدرانه و سخنان حکیمانه خود آرامش و همبستگی ملی را در آستانه این انتخابات سرنوشت ساز به همه گروه‌ها هدیه دادند سپاسگزارم.
کلام آخر: سفرهای من در اجرای وظایف وزیر «امور خارجه» است و هیچ ارتباطی به گفتگوهای وین ندارد. دکتر عراقچی عزیز با صلابت و هوشمندی گفتگوها را اداره می‌کند و بنده هم از راه دور در کنار ایشان بوده‌ام. اکنون که خاطر دوستان دلواپس از نامزدیم آسوده شده، تقاضا می‌کنم به اولویت خودشان که کسب قدرت داخلی است بپردازند و بگذارند ما هم به اولویت خودمان که پاسداری از منافع ملی و رهانیدن مردم از تحریم‌های ستم‌بار آمریکاست تمرکز کنیم.

عکس نوشته منتشر شده در پست اینستاگرامی ظریف

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۲ ۱۰:۰۶

حيف شد ولي بازم راي ميدم - حتي اگر يك چوب مقابل اصول گرايان كانديد باشد به چوب راي ميدهم - مجلس راي نداديم ببينيد چه ادمهاي ضعيف و بي كفايتي به مجلس آمدند - درسته در اين 40 سال ما فقط بين بدتر و حداقلي مجبور بوديم به حداقلي راي بديم فقط يه جوري نشه كه 6 ماه ديكه بگيم عجب اشتباهي كرديم راي نداديم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۳ ۰۸:۵۴

به چوب رای دادین که ۸ سال عقب افتادیم دیگه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۲ ۱۰:۱۰

قدر آدمهای بزرگمان را بدانیم.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۳ ۲۳:۰۵

دو سال بعد همین موقع، دلواپسان و بسیاری از مخالفین آقای ظریف رو میبینم که با چراغی در دست به دنبال کورسویی برای برگرداندن آقای ظریف به عرصه های ملی و بین المللی میگردند. یادمون باشه: شُکر نعمت، نعمتت فزون کند. کُفر نعمت، نعمت از کف بیرون کند.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۰۲:۲۳

شماها باشعارانرژی هسته ای حق مسلم ماست مردم روبه خاک سیاه نشوندید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۲ ۱۰:۴۹

حضور شم در انتخابات الزامی است دلیل انتخاب شما در واقع رفراندوم است در باره رابطه سالم با غرب وبرجام نان خوره‌ای تحریم وطرفداران شرق برای شما مسئله ایجاد می‌کنند ولی جا نزنید منابع ملت را فدای یک مشت انحصار طلب نکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۲ ۱۰:۵۴

احسنت

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۲ ۱۱:۰۴

چقدر پررو هستی

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۲ ۱۱:۳۴

هشت سال تمرکز داشتید و وضعیت ملت و مملکت رو نابود کردید .

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۲ ۱۲:۵۷

بابا کی گفته ظریف بیاد تحمل ای چند روز اخرشم سخته خداییش

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۲ ۱۳:۳۰

اقلاً این شعور را دارد خودش را مثل احمدی نژاد خراب نکند تا دور دیگر بیاد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۲ ۱۵:۰۱

واقعا این آقا کافیه برای بهبودی وضع کشور؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۲ ۱۳:۵۹

طفلک حق داشت نیآمد چون می دانست چه خبر است او بدون شک یکی از باسواد ترین و فهمیده ترین و باشخصیت ترین و سالم ترین فردی است که من تاکنون دیده ام وضعیت فعلی کشور هیچ فرقی با مرداب ندارد.هرکس قدم گذارد غرق خواهد شد اوضاع اقتصادی کشور بقدری.وخیم است که نمی توان آنرا بیان نمود خدا لعنت کند همه کسانی را که کشوررا به این روز فلاکت بار انداختتتد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۲ ۲۱:۱۷

دم شما گرم واقعا همینه ایشون آدم به نسبت سایر کاندیداها خیلی بهتر می بود اما حیف

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۳ ۰۴:۰۲

البته باعث این بدبختی ها خود ظریف بود وهم شما ها که به روحانی آری دادید خدا ازشما نگذرد که نمی گذرد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۳ ۰۴:۱۸

استاد!!! فکر نمی کنی این فلاکتی که عنایت کردی محصول هنر دار و دسته ی اون یکی از از آن باسواد هایی است که تا حالا دیده ایی؟؟؟؟؟؟ اشتب نکنم ملکت در ۸ سال گذشته با دیپلماسی آن باسوادهای شما چرخیده و رییسش هنوز در توهم رونق اقتصادی وارده با مجوز برجام هست!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۲ ۱۵:۲۹

نتیجه 8 سال حفظ و حراست از منافع ملی رو میشه باذکر فقط یک مثال توضیح بدید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۲ ۱۸:۴۳

فقط یه دونه فقطا یه دونه بگید فقط

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۲ ۱۵:۵۸

درود بر تو ، حیف شد!!!!!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۲ ۱۸:۰۹

حیف شددکتر ظریف خادم مردم هستند اما به ایشان توهین شد،هرجا هستین موفق باشین جناب دکتر

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۲ ۱۸:۳۹

جوووون‌ نکشیمون =/ پاسداری از منافع ملی ؟ هه پاسداریتونم دیدیدم . واقعا میخوای ملت و برهانی ؟ خو اگه واقعا تصمیمت جدیه توروخدا برین یه گوشه بشینین این چند وقته خیلی خسته شدین حماسه آفریدین تا این یکی دوماهم تموم شه به حول و قوه الهی . توروخدا دیگه تمرکز نکنین . چون بلای اصلی شماهایید /= حاج قاسم کجایی....

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۲ ۱۹:۴۹

شما خیلی خود شیفته تشریف دارید و با سخنان بعضی تخیل شما رشد کرده ما همان دلواپسانی هستیم که شما از انها دل خوشی ندارید چرا که باعث لو رفتن جاسوسان اطراف شما و برجام سراسر باخت شما و عجله شما برای تاراج مانده های اقتدار کشور در این اخرین روزهای به اصطلاح خدمت شما ما را نگران تر و دلواپس تر کرده ،خدا را شاکرم که شما از این پست که ارزوی ان را دارید دور ماندید البته که به صلاح شما نبود کاندید شوید و با حمایت همه جانبه رای نیاورید .

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۲ ۲۱:۱۵

غیر از صلاح این دو که فرمودین که حاشیه هستن، به صلاح مَلِک هم نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۲ ۲۲:۱۹

آقای ظریف اگر احساس می کنید برای اداره مملکت که داره نفس های آخرش رو میکشه، نسبت به سایر کاندیداها، مفید خواهید بود ولی برای راحتی یا به خاطر هر مساله دیگری شرکت نمی کنی،عذرتان پذیرفته نیست ای که دستت می رسد کاری بکن ...

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۲ ۲۳:۱۵

ظریف بسیار قابل احترامه..

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۳ ۰۰:۴۹

هشت سال تدبیر وامید ودیپلماسی خنده وبتن ریزی نیروگاه هسته ای نتیجه مدیریت ودلار ۳۰ هزارتومانی وحقوق های نجومی ننه قمر بود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۳ ۰۲:۱۱

ای وای ای وای چه بد شد حالا بیا ترا به جان ترامپ به جان بایدن بیا کاندید شو

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۳ ۰۳:۴۱

امثال ظریف تک ستاره های سیاست و دیپلماسی درقحطالرجال کشورما هستن که با وجود خاینین دلواپس ریاکارو فریبکاراز تلاش عالمانه و هدف دلسوزانه در جهت رفع انزواو بدنامی ایران در جهان و رفع تحریم و فشار براین مردم مظلوم دست برنداشت .کاش مقدرات و تصمیم گیریهای سیاسی کلان کشور و مجری آن دست امثال ظریف بود تا ازجنگ و تحریم و تنش و تشویش و انزوای درامان بودیم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۳ ۰۴:۱۰

۸ سال تمرکز کردی چه ....کردی؟؟ اینهمه خسارت به اقتصاد و عزت و اعتبار و ......... مملکت را چه کسی و چطور جبران میکنه؟؟ این یکی دوماه آخر رو دستکم سکوت کنید سکووووووت . نه حرمت ماند کشور را، نه عزت ماند ملت را ز اینگونه هنر بسیار کردی ، بی شمار آمد!!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۳ ۰۷:۳۳

دلواپسان اصلی خودتون هستید که ملت ونمایندگان ملت رو نامحرم دانسته و میدانید و خیانت بزرگی کرده اید و بازهم امکان خیانتهایتان هست و با دشمنان ملت علیه ملت کار می‌کنید ولی ما منتظر محاکمه ی شما و روحانی و علی لاریجانی هستیم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۳ ۰۷:۴۷

هدف دلواپسان هم دقیقا همین بود که متاسفانه محقق شد و فضا بکامشان باز شد اینک نوبت تصمیم مردم است

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۳ ۰۸:۱۶

طریف خوب و پاک بمان آلوده به قدرت نشو فطرت پاک سربازان ایرانی هستی خسته نباشی

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۳ ۰۹:۰۹

شما بیا ما هم بهتون رای می‌دیم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۳ ۱۴:۵۰

امیر کبیر بیا

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۳ ۱۶:۵۲

سلام، آقای ظریف و دولت بی تدبیر و ...، شما خواهشا جیب ما رو نزن، برجام و کاندیدا شدنتان پیشکش، با این مذاکراتتون دیگه آبرویی برای کشور باقی نگذاشتید، با تشکر

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۰۹:۴۳

بعضی ها نعمت بزرگی هستند ...خدا خیرتان بدهد . میشود سایه رحمت را کم کنید !!!!!!