• چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400022215411
  • خبرنگار : 71129

عفو بین الملل،‌ خشونت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را محکوم کرد

عفو بین الملل،‌ خشونت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را محکوم کرد

عفو بین‌الملل سرکوب خشن و وحشیانه نمازگزاران و معترضان فلسطینی در چند روز اخیر از سوی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این گروه حقوق بشری شواهدی دارد که نشان دهنده استفاده مکرر از نیروی بیش از حد و بی رویه از سوی مقام‌های اسرائیلی است و خواستار توقف فوری اخراج اجباری و بی خانمانی خانواده‌های فلسطینی در شیخ جراح در قدس شرقی است.

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی اسرائیل بارها و بارها از نیروی توجیه ناپذیر و زور بیش از حد علیه معترضان فلسطینی در قدس شرقی و در طول چهار روز استفاده کردند که در نتیجه آن ۸۴۰ فلسطینی زخمی شده‌اند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: شواهد گردآوری شده توسط عفو بین‌الملل نشان می‌دهد که یک الگوی خشن از سوی نیروهای اسرائیلی به صورت گسترده علیه معترضان صلح طلب فلسطینی در روزهای اخیر استفاده شده است. برخی از آنهایی که در قدس شرقی زخمی شده‌اند شامل عابران پیاده یا نمازگزاران بودند.

عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرد، این جدیدترین خشونت‌ها کمپین دائمی تل آویو را برای افزایش اخراج اجباری خانواده‌های فلسطینی، تخریب خانه‌ها و ایجاد شهرک سازی‌های غیرقانونی در سرزمین فلسطین در مرکز توجه قرار داده است.

عفو بین‌الملل با جمع آوری اطلاعات شاهدان،‌ ویدئوها، تصاویر و همچنین حضور در قدس شرقی شواهدی گردآوری کرده که نشان می‌دهد چطور نیروهای اسرائیلی به صورت مکرر از نیروی نامتناسب، ‌غیرقانونی و زور برای متفرق کردن خشونت آمیز نمازگزاران فلسطینی و معترضان صلح طلب در مسجدالاقصی و سایر مکان‌ها استفاده می‌کنند.

این گروه حقوق بشری همچنین اعلام کرد: به اسرائیل نباید اجازه داده شود تا به این اقداماتش علیه فلسطینی‌هایی که از حق زیست و اعتراض خود علیه بی‌خانمانی اجباری دفاع می‌کنند،‌ ادامه دهد. صرف ابراز نگرانی در مورد بی‌توجهی کامل اسرائیل به تعهداتش در قوانین بین‌المللی کافی نیست. باید یک محکومیت جدی و قوی درباره این خشونت‌ها از جمله بی خانمانی اجباری، گسترش شهرک سازی‌های غیرقانونی و سرکوب خشن و بی رحمانه معترضان به چنین خشونت وحشیانه‌ای مطرح شود.

عفو بین‌الملل همچنین به شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد تا جلسه‌ای اضطراری را برای بررس خشونت اسرائیل و تهاجم علیه فلسطینی‌ها برگزار کرده و از تل آویو خواسته تا فورا حملات علیه مسجدالاقصی را متوقف کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha