• چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400022215457
  • خبرنگار : 71592

سفیر فلسطین در لندن معیارهای دوگانه "بی‌بی‌سی" را به باد انتقاد گرفت

سفیر فلسطین در لندن معیارهای دوگانه "بی‌بی‌سی" را به باد انتقاد گرفت

سفیر فلسطین در لندن نسبت به معیارهای دوگانه رسانه‌های انگلیسی در برخورد با حوادث فعلی فلسطین ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی ۲۱، حسام زملط، سفیر فلسطین در لندن در مصاحبه با برنامه خبری "نایت" در شبکه بی‌بی‌سی، مجری این شبکه را به پیروی از سیاست معیارهای دوگانه در طرح سوالات متهم کرد.

در این برنامه مجری بدون اینکه به حملات رژیم صهیونیستی بپردازد، از زملط درباره حملات حماس پرسید که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی آن را "عبور از خطوط قرمز" توصیف کرده بود.

زملط نیز پاسخ داد، این تبلیغات است و هیچ ارتباطی به حماس ندارد بلکه به رژیم صهیونیستی مربوط می‌شود که دست به هر جنایتی می زند. رژیم صهیونیستی بیش از ۳۰۰ نمازگزار را در مسجدالاقصی زخمی کرده است. این رژیم مردم را از خانه‌های خود بیرون می‌کند و به نقض ساده‌ترین حقوق بشر ادامه می‌دهد و بعد هم تلاش می‌کند به جای محکوم کردن عمل، واکنش را مقصر بداند. فلسطینی‌ها در ۴۸ منطقه به دلیل همین نقض‌ها تظاهرات کردند.

زملط در پاسخ به سوال مجری که آیا حملات حماس را محکوم می‌کند یا خیر، گفت: حملات اسرائیل را محکوم می کنم. خبر مرگ بیش از ۲۰ فلسطینی از جمله ۹ کودک را می‌دهم که در غزه کشته شدند.

وی با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی برای تخلیه خانوارهای ساکن الشیخ جراح در قدس، افزود، این حماس نیست که تصمیم گرفته مردم را از خانه هایشان بیرون کند.

با وجود پاسخ‌های سفیر فلسطین در لندن، مجری بار دیگر سوال خود را تکرار کرد که آیا حملات حماس را محکوم می‌کند یا خیر و زملط نیز پاسخ داد: من از مرگ هیچ اسرائیلی اطلاع ندارم و شما در مورد خشونت و محکومیت از من پرسیدید. چه کسی را باید محکوم کرد؟ آیا تصاویر ۹ کودک کشته شده در غزه را دیده‌ای؟ از معیارهای دوگانه به ستوه آمده‌ایم، ما باید موارد را درست و به نام واقعی آنها نامگذاری کنیم.

زملط گفت، وزیر خارجه انگلیس به سرعت حملات حماس را محکوم کرد اما حملات روزانه رژیم صهیونیستی را محکوم نکرد. این همان دوگانگی معیارهاست.

وی تاکید کرد، بمباران همیشه با واکنش فلسطین آغاز می‌شود، گویی که داستان همیشه با حماس آغاز می شود...

سفیر فلسطین در لندن با ابراز نارضایتی از برخورد دوگانه مجری که به گونه‌ای سوال می‌کرد که گویی حماس آغازگر حملات است نه رژیم صهیونیستی، خطاب به مجری گفت: به سوالت نگاه کن، سوالت راجع به حماس... موشک‌ها... موشک‌ها، (در اینجا) مجری سخن زملط را قطع کرد و گفت: چون من با شما صحبت می‌کنم. زملط نیز پاسخ داد: نه! صدها مصاحبه انجام دادی و دائما با سوال از واکنش فلسطین شروع کردی.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha