• چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400022215712
  • منبع : نمایندگی خوزستان

معرفی رمان «عشق در عصر کودتا» در «مجله هفته» کانادا

معرفی رمان «عشق در عصر کودتا» در «مجله هفته» کانادا

ایسنا/خوزستان رمان «عشق در عصر کودتا» نوشته مرجان کمالی با ترجمه جلیل جعفری که در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه چاپ و منتشر شده، در شماره ۶۳۲ نشریه «مجله هفته»، چاپ کانادا که به شکل کاغذی و مجازی منتشر می‌شود، به قلم یاسمن حسنی معرفی شد.

به گزارش ایسنا، این روزنامه‌نگار در معرفی کتاب نوشته است:

«نشر کتاب پارسه رمان «عشق در عصر کودتا» نوشته مرجان کمالی را با ترجمه جلیل جعفری چاپ و منتشر کرد. داستان این رمان از ایران و تهران شروع می‌شود؛ روایت عشقی که به یک نگاه می‌شکفد و در بحبوحه پرآشوب سال ۱۳۳۲ در تهران به ناگهان ناپدید می‌شود.

این شروع ماجرایی است که چند نفر را به هم پیوند می‌دهد تا چند دهه بعد در سرزمینی دیگر، دوباره نهال رابطه جوانه کند. نقدهای مثبت بسیاری برای این کتاب نوشته شد و با استقبال خوبی هم روبه‌رو شد. این رمان که آمیزهایی است از عشق و سیاست، در زمره ادبیات مهاجرت قرار دارد و به مسایل و مشکلات خانوادهایی می‌پردازد که با وقوع انقلاب اسلامی در ایران به آمریکا مهاجرت می‌کنند و زندگی‌شان دستخوش حوادثی می‌شود که آنها را وادار به بازنگری در اقدام خود می‌کند.

مرجان کمالی در این رمان، در قالب شرح عشق میان دختری نوجوان به نام رؤیا و پسری به نام بهمن داستان شکست سیاسی و امید و آرزوهای بر باد رفته  ایرانیان آزادیخواهی را بازگو می‌کند که با نخست وزیری محمد مصدق به تغییر و تحولاتی دموکراتیک امید بسته بودند اما با وقوع کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ امیدشان به یاس بدل شد؛ همچنانکه سرنوشت شخصیت‌های رمان هم به موازات این رویدادها به جدایی می‌انجامد و هر یک به سرنوشتی جداگانه دچار می‌شوند.

مرجان کمالی نویسنده ایرانی‌تبار ساکن آمریکاست که آثارش را به زبان انگلیسی می‌نویسد. او در ترکیه و از مادر و پدری ایرانی متولد شده است. از آنجا که پدرش دیپلمات بود، او در کشورهای مختلف مانند کنیا، آلمان، ترکیه، ایران و آمریکا زندگی کرده است. او دانش آموخته ادبیات انگلیسی در دانشگاه برکلی است. رمان «عشق در عصر کودتا» با نام اصلی The Stationery Shop از آثار مطرح، موفق و پرفروش مرجان کمالی است. این کتاب در فهرست بهترین کتاب‌های تابستانی نیوزویک قرار داشته است. از این نویسنده رمان دیگری نیز به نام Together Tea به زبان انگلیسی منتشر شده است. جلیل جعفری این رمان را هم در دست ترجمه دارد. این مترجم ادبی در صفحه اینستاگرامی خود به چالش‌های ترجمه نیز می‌پردازد.

رمان «عشق در عصر کودتا» در ۳۸۳ صفحه و به مبلغ ۷۹ هزار و ۵۰۰ تومان توسط نشر کتاب پارسه به بازار کتاب و علاقمندان رمان‌های تاریخی و درام عرضه شد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha