• جمعه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۲:۳۶
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1400022215755
  • خبرنگار : 71424

شرایط بازنشستگی بیمه شدگان روستایی در سال ۱۴۰۰

شرایط بازنشستگی بیمه شدگان روستایی در سال ۱۴۰۰

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شرایط بازنشستگی و بازنشستگی پیش از موعد در این صندوق را در سال جاری اعلام کرد.

علی شیرکانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به چهار گروه مستمری بگیر در  صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار کرد: مستمری بگیر ناشی از فوت که خانواده مستمری را دریافت می کنند، مستمری بگیر ناشی از سالمندی، مستمری بگیر از کارافتادگی و مستمری بگیر ناشی از بازنشستگی پیش از موعد این چهار دسته هستند.

وی درباره مشمولان بازنشستگی پیش از موعد اظهار کرد: براساس بند ب ماده ۵۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، از سال ۹۵ دولت مکلف است تمام بیمه شدگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را که به سن ۷۰ سالگی رسیده‌اند در صورت تقاضا و برخورداری از ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه بازنشسته کرده و متناسب با سنوات حق بیمه پرداختی، مستمری آنها را پرداخت کند.

شیرکانی افزود: از تاریخ لازم الاجرا شدن این بند تا پنج سال، هر سال یک سال از سقف سن بازنشستگی کسر و یک سال به سنوات بیمه پردازی اضافه می‌شود. همچنین میزان مستمری بیمه شدگانی که براساس قانون مذکور بازنشسته می‌شوند براساس سنوات بیمه پردازی در صندوق محاسبه و پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه امسال، سال پنجم اجرای تبصره یک قانون فوق است گفت: مشمولان این طرح عبارت‌اند از بیمه شدگانی که دارای ۷۰ سال یا بیشتر و دارای حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه و بیمه شدگانی که دارای حداقل ۶۶ سال سن و ۱۴ سال سابقه پرداخت حق بیمه هستند. این افراد می‌توانند در صورت تمایل، درخواست بازنشستگی پیش از موعد خود را به کارگزاری صندوق در محل سکونت خود ارائه کنند تا از مزایای آن بهره‌مند شوند.   

به گفته وی درخواست بازنشستگی، بیمه شدگانی که شرایط سن و سابقه بیمه پردازی لازم را دارند و درخواست بازنشستگی آنها در سال گذشته در سامانه سبا ثبت شده باشد، در سال جاری بررسی و در صورت احراز شرایط قانونی لازم از مزایای بازنشستگی بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۰۹:۴۵

سلام بنده ۳۸سال سن دارم و حدود ۱۳ ساله بیمه کشاورزی واریز میکنم خواستم بدونم تا ۶۰ سالگی باید بیمه پرداخت کنم ک بازنشسته شم و تا ۳۰ سال باید واریز کنم یانه؟ آیا طرح سخت و زیان آور شامل بنده میشه؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۰:۳۶

سلام من 61 سال سن و 11 سال و نیم سابقه دارم چ مدت دیگه باز نشسته میشم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۵:۰۶

سلام ان شالله تا سن ۶۶ سالگی و‌حداقل ۱۴ سال باید سوابق پرداخت بیمه داشته باشین،حالا اگر تا سن ۶۶ سالتون ،سوابق پرداختیتون بیشتر شد،له نسبت همون مقدار ینواتی که دارین دریافتی مستمری هم دارین.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۱:۰۰

سلام پدر من بازنشست شده با78سال سن با حقوق 500 هزار تومان با 12 سال سابقه دو بارم در بیمارستان زواره دیالیز میشود آیا با این مبلغ میشه گذران زندگی کرد آقای شریکانی

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۱:۰۵

سلام با 500 هزارتومان حقوق خرج یک هفته ای این بندگان زحمت کش واقعی خدا هم نمیشود آقای شریکانی عزیز

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۱:۳۳

حقوق ومزایایش خیلی کمه حداقل مثل صندوق سازمان تامین اجتماعی رفتارومزایابدین

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۳:۲۱

سلام خدمت شما عزیزان ممنونم اگه تخفیفی واسه کارگران نانوایی صادرشود بخدا خسته شدیم 20سال سابقه متناوب ن متوالی دارم اما میگن 5سال دیگه باید کارکنی خواهش میکنم کاری واسه ماکارگران زحمتکش نانوایی انجام بدید ممنونم ازهمه شما عزیزان از بندرامام خمینی

avatar

بزرگوارم،طبق قنون تامین اجتماعی یا ۲۰ سال متوالی یا ۲۵سال متناوب با سن ۵۰ سالگی بازنشسته میشین،و‌ اگر ۲۰ سال متوالی سوابق داشتید و سخت و زیان آور هم شناخته بشه با هر سنی بازنشسته میشین و مستمری ۳۰ روز دریافت میکنید.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۳۸

روستاییان و کشاورزان و عشایر زحمتکش که سهم قابل توجهی در تولید کشور دارند چرا باید در سن 70سالگی با مبالغ واریز خودشان(با مثلا 10روز کار) بازنشسته بشن کمک بخش‌های حمایتی برای جبران مابه التفاوت سنوات پرداخت نشده این قشر زحمت کش کجاست؟ تا با 30روز کار بازنشسته شوند

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۵۴

سلام . بنده ۴۰ سالمه و ۶ ساله که عضو این بیمه شده ام لطفا از همه نظر شرایط رو به بیمه تامین اجتمایی نزدیک کنید تا این قشر زحمتکش و کم درامد جامعه هم دلخوشی به عاقبت بیمه داشته باشن هم از لحاظ درمانی و بازنشستگی م مستمری . با تشکر .

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۷:۱۳

سام ایا همان سازی حقوق ها شامل این صندوق هم می شود یا خیر ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۱:۴۲

سلام بیمه تامین اجتماعی کارگرکه واقعن کارسختیه لطف کنیدکارگران ساختمان را۲۰سال سابقه بازنشت کنیدوالله کارگری خیلی سخته بخداهمون ۲۰سال زیاده بخدا

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۲:۰۹

دراسرع وقت بایدفکری به حال مستمری بگیران این صندوق بشه وافزایش شبیه وحتی بیشترازبقیه صندوقها داشته باشند.چون این قشرضعیفترین طبقه ازلحاظ درآمدی هستندونبایدهمچون صندوقهای کشوری ولشکری وتامین اجتماعی بهشون نگاه کرد...

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۲:۲۷

اخه کیه تو سن هفتاد برسه بتونه حقوق بیمه را بخوره ان پول برای مجلس ترحیم بیمه شده بدرد میخورد-شمارا بخدا سن بازنشستگی را پائین بیارید تا روستائیان هم دوسال بیشتر عمر بکنند وزندگی راحتی داشته باشند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۹ ۱۳:۵۰

سلام پدر من ۷۴ سالشه ۱۰ ساله که بیمه میده الان یازده سالشونه میخواد بریزه آخه چرا بازنشسته نمیکنید