• چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400022215833

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

شکننده بودن وضعیت کرونایی خراسان رضوی/تعداد فوتی‌ها همچنان دو رقمی است

شکننده بودن وضعیت کرونایی خراسان رضوی/تعداد فوتی‌ها همچنان دو رقمی است

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شرایط کنونی آمار مبتلایان به کرونا در استان افزایشی نیست، اما وضعیت شکننده است.

مهدی قلیان اول در گفت‌گو با ایسنا اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۲۷۶ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند و میزان بستری‌های روزانه در استان به ۳۰۳ نفر در روز کاهش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر ۳۵۸ نفر بر اثر کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند و تعداد فوتی‌ها در استان همچنان دو رقمی است.

قلیان ادامه داد: روند نزولی تعداد مبتلایان به کندی پیش می‌رود و با توجه به در پیش بودن ایام تعطیلات عید فطر از مردم تقاضا می‌شود توصیه‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی را رعایت کنند، زیرا در شرایط کنونی آمار مبتلایان افزایشی نیست، اما وضعیت شکننده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در شهرستان‌های سبزوار و نیشابور آمار مبتلایان کاهش نیافته است.

وی در خصوص واکسیناسیون اتباع خارجی، اضافه کرد: در سامانه ثبت واکسیناسیون باید کدملی وارد شود و این امر با شماره اتباع امکان‌پذیر نیست. بر همین‌اساس روز گذشته نامه‌ای به دکتر نمکی فرستاده‌ایم تا در این زمینه برایمان تعیین تکلیف کنند.

قلیان گفت: هنوز سهمیه استان از محموله جدید واکسن مشخص نشده است. در صورت واردات محموله‌های جدید واکسن به کشور اولویت واکسیناسیون با گروه‌های سنی هدف و کادر درمان جا مانده از واکسیناسیون است. هم‌اکنون در حال واکسیناسیون افراد گروه سنی  ۸۰ سال به بالا هستیم و هرچه واکسن بیشتری به دست ما برسد، واکسیناسیون گروه‌های سنی پایین‌تر  را زودتر آغاز خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha