• چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400022215984

 سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری:

پروژه‌های عرصه میدان شهدای مشهد تعیین تکلیف شد

 پروژه‌های عرصه میدان شهدای مشهد تعیین تکلیف شد

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: مشکلات بسیاری از پروژه‌های میدان شهدا برطرف شده و بخش زیادی از آن‌ها تعیین تکلیف و بخشی دیگر نیزدر حال تعیین تکلیف شدن هستند. 

مهدی حاتمی اظهار کرد: طرح میدان شهدا دارای سابقه‌ای حدود ۱۷ سال است و از آن زمان تملکات در این محدوده برای ایجاد عرصه حدود 2 هکتاری در 2 طبقه آغاز شده است. پس از اجرای عرصه و زیرگذرها قراردادهای پروژه های مشارکتی در این محدوده در دستور کار قرارگرفت و عملیاتی شد. 

وی افزود: نوع قرادادهای مشارکتی در آن زمان به ‌گونه ای بوده که این پروژه‌ها را در مسیر اجرا با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو کرد. با توجه به این موضوع شهردار مشهد ماموریت تعیین تکلیف و رفع این مشکلات را به معاونت اقتصادی واگذار کرد.

حاتمی تصریح کرد: در این راستا جلسات زیادی با سرمایه‌گذاران پروژه‌های مشارکتی میدان شهدا برگزار و پیگیری‌های بسیاری برای رفع مشکل سرمایه‌گذارانی که بیش از ۱۰ سال سرمایه آن‌ها در این پروژه‌ها معطل مانده بود، انجام شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و اخذ مصوبات لازم مشکلات بسیاری از پروژه‌های میدان شهدا حل شده، اظهارکرد: بر همین‌اساس پایانکار تعداد زیادی از پروژه‌های سال ۸۶ محور خیابان صاحب الزمان(عج) صادر شد.

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین پروژه میلاد، واقع در ضلع غربی میدان شهدا که با مشارکت شرکت فراسوی شرق احداث و دارای مشکلات عدیده‌ای بود نیز تعیین تکلیف شد و برای تعیین تکلیف پروژه مشارکتی شمس نیز قرار شد تا شهرداری مشهد سهم‌الشرکه سرمایه‌گذار را با واگذاری زمین و پروانه خریداری کند.

حاتمی افزود: همچنین در پروژه برج شمالی میدان شهدا نیز که مشکل تملکی زیادی داشت با پیگیری‌های بسیار و اخذ مصوبه از شورای شهر مشکل درحال برطرف شدن است.

احداث برج ۱۲ طبقه در ضلع جنوبی میدان شهدا

وی در ادامه به مصوبه شورای شهر برای انعقاد قرارداد پروژه مشارکتی احداث برج جنوبی میدان شهدا اشاره و اظهارکرد: برج جنوب یک پروژه هزار میلیارد تومانی است که با مشارکت سرمایه‌گذاری که دارای سابقه طولانی در حوزه ساخت وسازهای کلان هستند، احداث خواهد شد.

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: این برج در ۱۲ طبقه روی همکف با تراکم ۶۸۰ درصد، عرصه بیش از۷ هزار متر مربع و با زیربنای ۶۸ هزار متر مربع با کاربری تجاری، مسکونی ویژه و... در ضلع جنوبی میدان شهدا احداث خواهد شد که تمام جوانب آن در کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر به طور دقیق بررسی شده است.

حاتمی افزود: معتقدیم این پروژه یک پروژه قابل توجه و مثال‌زدنی در شهر و افتخاری برای شهرداری و شورای شهر در این دوره به عنوان یک پروژه مشارکتی خوب خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز پیگیر رفع مشکل دو پروژه مشارکتی هدایت با اداره کل اوقاف و پروژه مشارکتی همت با نظام مهندسی هستیم، اظهارکرد: امیدواریم ظرف یک ماه آینده این دو پروژه نیز تعیین تکلیف شوند.

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد تصریح کرد: با اقدامات انجام شده پروژه‌های مشارکتی پیرامون میدان شهدا به‌جز پروژه‌های مربوط به بنیاد تعاون ناجا که به دلایل مدیریت داخلی مدت‌ها معطل مانده و تلاش می‌کنیم تا گره آن‌ها نیز باز شود، تعیین تکلیف شده و یا درحال نهایی شدن هستند که این موضوع باعث خواهد شد تا سرمایه‌گذار برای اتمام کار و دریافت پایانکار انگیزه پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حاتمی ادامه داد: درمجموع این اقدامات و همچنین پایان کار فعالیت‌های مربوط به قطار شهری در میدان شهدا، باعث خواهد شد تا درآینده این محدوده از حالت کارگاهی خارج شده و به رونق لازم دست پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha