• چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1400022216016
  • خبرنگار : 71091

از انتشار نسخه تصویری یک مستر کلاس تا چند خبر دیگر از سینما

انتشار نسخه تصویری مسترکلاس مهدی گنجی، تغییر هیات داوران یک رویداد با محوریت بازیگری، مستند کوتاه آن روز آماده نمایش شد و... از جمله خبرهای سینماست.

نسخه تصویری مسترکلاس مهدی گنجی با موضوع «مستندهای کاراکترمحور با رویکرد شخصی» امروز چهارشنبه 22 اردیبهشت ماه منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مهدی گنجی مستندساز که با فیلم «رویاهای خالکوبی شده» در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت حاضر بود، یکی از مسترکلاس‌های این دوره را برگزار کرد که یکی از پربیننده‌ترین کارگاه‌های این دوره بود.

در این مسترکلاس، گنجی درباره مستندهای کاراکتر محور صحبت کرد. او در بخشی از این کارگاه گفت: « یک سوال مهم در ساخت مستند کاراکتر محور وجود دارد. اینکه آیا من برای نشان دادن آن کاراکتر فرد مناسبی هستم یا خیر؟ به عنوان مثال یکی از نکات مهم در این موضوع جنسیت و زبان کاراکترهاست که کمک می‌کند متوجه شویم فرد مناسبی برای ساخت مستند این فرد هستیم یا خیر؟»

این مستندساز عنوان کرد: «خیلی اوقات فیلمسازها فکر می‌کنند باید تک نفره فیلم بسازند. در صورتی که این کار خیلی خطرناک است. یکی از مهمترین ویژگی‌های سینمای کاراکتر محور این است که به ما اجازه می‌دهد با آدم‌ها بیشتر وارد رابطه شویم. آدم‌ها وقتی با افراد غریبه‌ای چون شما مواجه می‌شوند، سخت می‌توانند ارتباط برقرار کنند. هرچه تعداد آدم‌های پشت دوربین کمتر شود، احتمال اینکه آدم‌های آن خانه با شما بهتر ارتباط برقرار کنند بیشتر می‌شود.»

مهدی گنجی مستندهای «من می‌خوام شاه بشم»، «اراده‌های آهنین»، «پازلی‌ها»، «مادرم منیژه معدن کار است» و ... را کارگردانی کرده است. علاقه مندان برای تماشای این مسترکلاس می‌توانند به بخش کارگاه‌ها در سایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی   defc.ir یا آپارات مراجعه کنند.

هیات داوران «استندآپ بازیگری» دانشگاه شریف تغییر کرد

جایگزینی «شیرین بینا» به جای «سارا رسول‌زاده»
پس از یک هفته اعلام فراخوان «استندآپ بازیگری» جشنواره «سایه روشن» دانشگاه صنعتی شریف، ترکیب هیات داوران این بخش تغییر کرد. 

به نقل از مدیر رسانه‌ای پروژه، با جایگزینی «شیرین بینا» به جای سارا رسول‌زاده، داوری این بخش را «بانیپال شومون»، «آزیتا ترکاشوند» و «شیرین بینا» انجام خواهند داد و به داوری در خصوص آثار علاقه‌مندان به حوزه بازیگری خواهند پرداخت.


 
بنا بر این گزارش سارا رسول‌زاده به دلیل مشغله کاری، امکان همکاری با جشنواره سایه روشن را ندارد.

علاقه‌مندان می‌توانند بخشی از تمرین استندآپ بازیگری خود را با موضوع «کرونا» و به وسیله گوشی‌های تلفن همراه در قالب یک فیلم افقی دو تا هفت دقیقه‌ای از تاریخ ۲۵ اردیبهشت تا ۱۵ تیرماه به نشانی تلگرام @masterclass یا ایمیل sayeroshanfestival@gmail.com ارسال کنند.

اولین دوره جشنواره آنلاین «سایه روشن» دانشگاه صنعتی شریف به دبیری «سید مهران قریشی»، مدیریت رسانه‌ای «فرنوش آباء»، تلاش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی شریف و حمایت گروه مشق هنر در شش بخش بازیگری، نویسندگی، موسیقی، پادکست، کاریکاتور و عکاسی از تاریخ یکم تا پنجم مرداد ۱۴۰۰ در سراسر ایران برگزار خواهد شد.

تاریخ دقیق اختتامیه این جشنواره که مرداد ماه برگزار خواهد شد، به زودی اعلام می‌شود.

«آن روز» آماده نمایش شد/ روایتی از یک مهمان ویژه  

مستند کوتاه «آن روز» به کارگردانی میکاییل دیانی آماده نمایش شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج، مستند «آن روز» به کارگردانی میکاییل دیانی و تهیه کنندگی مهرداد معظمی پس از طی مراحل فنی آماده پخش شد.

تازه ترین محصول سازمان هنری رسانه ای اوج روایتی از حضور شهید «حاج قاسم سلیمانی» در پشت صحنه فیلم سینمایی 23 نفر است .

این مستند 30 دقیقه ای تصاویر منتشر نشده ای از حضور شهید سلیمانی در پشت صحنه فیلم سینمایی 23 نفر ارائه می کند.

«آن روز» به زودی از شبکه های مختلف تلویزیونی و پلتفرم های اینترنتی پخش خواهد شد .

عوامل این مستند عبارت است از: تهیه کننده: مهرداد معظمی، کارگردان: میکاییل دیانی، تدوین و اصلاح رنگ: سید مرتضی خلیل پور، مجری طرح: محمدحسین سروقدی، فیلمبردار: آرمین زنگنه تبار، مدیرتولید: سید سعید پورقاسم، عکاس: معین باقری، مشاور رسانه ای: بهنام توفیقی

تمدید مهلت ارسال آثار جشنواره بزرگ صالح تا 10 تیر

جشنواره بزرگ صالح به دبیری رسول صانعی که از قبل سال جدید دریافت آثار را آغاز کرده مدت زمان دریافت آثار را تا 15 خرداد 1400 مقرر کرده بود که به علت استقبال مخاطبین جشنواره، سقف زمانی ارسال آثار تا 10 تیر ماه 1400 تمدید شده است.


همینطور بخش دیگری با عنوان «قاب صالح» به این جشنواره اضافه شده است که در آن هر فرد می‌تواند با فیلمبرداری از انجام کار خیری با تلفن همراه خود، ویدیوی آن را به جشنواره ارسال کند. در پایان به بهترین فیلم‌های ارسالی به قید قرعه سفر عتبات عالیات اهدا می‌شود.


متقاضیان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی میدان تجریش، درب شرقی امامزاده صالح (ع)، نبش کوچه شهید خواجه نوری، طبقه دوم ارسال کنند. برای راهنمایی بیشتر نیز با شماره‌های 22478009 و 09109199191 تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha