• چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400022216021
  • خبرنگار : 50145

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

انتظارات قانونی ارباب رجوع در مناطق آزاد در کوتاه ترین زمان ممکن برآورده شود

انتظارات قانونی ارباب رجوع در مناطق آزاد در کوتاه ترین زمان ممکن برآورده شود

ایسنا/آذربایجان غربی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از اصلاح و ارتقای ساختار سازمانی و مالی به عنوان برنامه های کوتاه مدت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مناطق آزاد سطح کشور در سال جاری خبرداد.

حمیدرضا مومنی امروز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت در جمع معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه سازمان های مناطق آزاد باید در کمترین زمان بیشترین خدمات را به فعالین اقتصادی و مراجعین ارائه دهند، افزود: سه حوزه «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «روابط عمومی و امور بین الملل» و «تامین مالی» جزو حوزه های مهم سازمان هستند که باید مستقیما زیر نظر مدیران عامل سازمان فعالیت کنند.

مشاور رئیس جمهور از عدم انعکاس و اطلاع رسانی کافی عملکردهای دولت انتقاد کرد و افزود: در برخی مناطق اقدامات صورت گرفته است که در دولت تدبیر و امید به میزان چندین برابر دوره های گذشته بوده است اما مردم و مخاطبین سازمان های مناطق از این رویدادهای افتخارآفرین مطلع نیستند.

وی اضافه کرد: مناطق به گونه‌ای برنامه ریزی کنند تا با برنامه ریزی دقیق و اختصاص بودجه مناسب خروجی رسانه‌ای شایسته ای را ارائه دهند.

مومنی با تاکید بر اینکه مناطق در حوزه شفاف سازی باید تمام تلاش خود را بکار ببندند، ادامه داد: باید فرایندهای سازمانی به گونه ای باشد که ارباب رجوع با کمترین مشکل و در کوتاه ترین زمان، انتظارات قانونی خود را مرتفع کند.

وی ارائه برنامه مشخص و طرح جامع برای واگذاری زمین در مناطق آزاد را ضروری دانست و تصریح کرد: مناطق جدید قبل از بهره برداری و شروع فعالیت باید در یک دوره راه اندازی به بلوغ برسند و پس از آن خدمات خود را آغاز کنند. بنا نداریم مشکلات مناطق آزاد موجود در مناطق جدید هم تسری پیدا کند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، خاطر نشان کرد: ما باید پیچیدگی های کار مناطق را در تمامی فعالیت ها از بودجه ریزی تا فرایندهای اجرا به حداقل برسانیم. مناطق باید با برنامه ریزی دقیق و زمان‌بندی صحیح به اهداف خود برسند.

وی عزت و احترام به ارباب رجوع را واجب شرعی و قانونی دانست و گفت: تمام پرسنل مناطق، تکریم مردم و شفاف سازی امور را سرلوحه کار خود قراردهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha