• پنجشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۰:۳۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400022316139
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

افتتاح ۳۸ طرح بزرگ اقتصادی و زیربنایی توسط رئیس جمهور در منطقه آزاد ارس

افتتاح ۳۸ طرح بزرگ اقتصادی و زیربنایی توسط رئیس جمهور در منطقه آزاد ارس

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از افتتاح ۳۸ پروژه بزرگ صنعتی، انبارداری، کشاورزی، گردشگری و عمرانی توسط رئیس جمهور در چهارمین دوره افتتاحات مناطق آزاد در ارس خبر داد.

 محسن نریمان ضمن اعلام این خبر گفت: ۳۸ پروژه بزرگ صنعتی، انبارداری، فنی و زیربنایی، کشاورزی و گردشگری با سرمایه گذاری ریالی بالغ بر ۱۹ هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال بصورت ارتباط زنده تلوزیونی در بیست و سوم اردیبهشت ماه توسط رئیس جمهور در منطقه آزاد ارس افتتاح می‌شود که از این میزان بالغ ۹۷ درصد آن توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

وی میزان اشتغالزایی این تعداد پروژه‌ها را ۴۹۸ نفر اعلام کرد و اضافه کرد: از مجموع ۳۸ طرح افتتاحی، ۲۳ واحد صنعتی با سرمایه گذاری داخلی ۱۵۷۸۰ میلیارد ریال و سرمایه خارجی ۴میلیون دلار، ۳واحد انبارداری با سرمایه گذاری ۱۷۷۵ میلیارد ریال، هفت واحد کشاورزی با سرمایه گذاری ۲۹۲ میلیارد ریال و دو پروژه گردشگری با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد ریال می‌باشد. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه با اشاره به این‌که از این میزان سه درصد سرمایه گذاری‌ها توسط سازمان منطقه آزاد ارس و در حوزه زیرساخت و عمران و ۹۷ درصد توسط بخش خصوصی انجام گرفته است، عنوان کرد: پل مسیر سی، ساختمان کلانتری و سالن ورزشی خداآفرین پروژه های افتتاحی در حوزه عمرانی و زیربنایی می باشد که با مجموع سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد ارس به بهره برداری می رسد.

گفتنی است؛ پیش از این نیز در پنجم فروردین ماه سال جاری در سومین دوره افتتاحات مناطق آزاد توسط رئیس جمهور ۲۰ طرح صنعتی،زیربنایی،کشاورزی و گردشگری با سرمایه گذاری ریالی بالغ بر ۱۱هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال بصورت ارتباط زنده تلوزیونی توسط رئیس جمهور در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

همچنین در طول سال 99 نیز بالغ بر 23 طرح سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس با میزان سرمایه گذاری ریالی 11 هزار و 944 میلیارد ریال و 70.5 میلیون یورو و 4.8 میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی و میزان اشتغالزایی 1352 نفر افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha