• پنجشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1400022316254
  • خبرنگار : 50339

نماز عید سعید فطر در خاش برگزار شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان نماز عید سعید فطر با حضور باشکوه مومنان روزه دار در مسجد ابوالفضل (ع) و نیز مصلی بزرگ اهل سنت شهرستان خاش برگزار شد.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام غلامرضا دهقان امام جمعه خاش در این مراسم با تبریک عید سعید فطر، عید طاعت و بندگی و استغفار و استجابت دعا گفت: اتحاد و همدلی امت اسلام سبب خنثی شدن نقشه های شوم دشمنان می شود.

وی اظهار داشت: در شرایط حساس و دشوار کنونی وحدت و همبستگی مسلمانان یک ضرورت مهم به شمار می رود و در ایران اسلامی نیز حضور پرشور در صحنه انتخابات ابهت و عظمت نظام ما را به دنیا نشان می دهد.

اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش در این مراسم ضمن ارائه گزارش یک ساله از عملکرد خود و دولت گفت: حضور باشکوه در انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری و دوره ششم شوراهای شهر و روستا اقتدار و عظمت نظام و وحدت و همدلی مردم بزرگ ایران را به دنیا نشان می دهد.

وی بر ضرورت پرهیز از ائتلاف ها و آزاد گذاشتن رای در انتخابات شورای شهر تاکید کرد و افزود: شهروندان باید برای رای دادن آزاد باشند و افرادی به عنوان نماینده مردم به صحنه بیایند تا بتوانند مطالبات به حق مردم را پیگیری کنند.

حسین زهی اظهار داشت: امسال با اتحاد و همدلی و پیگیری های نمایندگان مردم استان در مجلس و همکاری دولتمردان بودجه سیستان و بلوچستان چهار برابر شده و این موضوع به تخصیص صد در صدی اعتبارات و پیشرفت و توسعه استان کمک می کند.

مولوی محمدعلی شهنوازی امام جمعه اهل سنت خاش نیز با تبریک عید سعید فطر و محکوم کردن جنایت های صهیونیستها در سرزمین های فلسطینی نشین و قدس شریف گفت: امروز اعلام برای شرکت امت اسلام در صحنه جهاد علیه ظالمان و جنایتکاران صهیونیستی یک ضرورت مهم به شمار می رود و فتوای جهاد داده شود و سران و مردم از ممالک اسلامی برای نابود کردن غده سرطانی اسرائیل به میدان جهاد حاضر شوند.

وی ادامه داد: جامعه اهل سنت و مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات آتی ریاست جمهوری و شوراها شرکت می کنند و با حضور پرشور خود در صحنه به دشمنان نشان می دهند که به آرمانهای اسلام و انقلاب وفادارند.

مولوی محمد عثمان قلندرزهی امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش هم بر اهمیت و ضرورت دور شدن از اختلافات قومی و قتل و کشتار و گروگانگیری و سرقت و راهبندانی تاکید کرد و اظهار داشت: مسلمان نیست کسی که دیگر مسلمان از دست و زبان او در امان نیستند.

مولوی قلندرزهی افزود: عمل زشت افرادی که نام مسلمان برخود دارند و به قتل و راهبندانی و فحشا و منکرات می پردازند مورد مقبولیت الله متعال قرار نمی گیرد، بنابراین همه مردم را به پرهیز از شرک و اعمال زشت دروغ و دزدی و زنا و منکرات دیگر و انجام تکالیف شرعی و دینی و اعمال صالح و ادای نماز و روزه و زکات و جهاد دعوت می دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha