• پنجشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400022316392
  • خبرنگار : 71496

تماس تلفنی وزیر خارجه مصر با همتای اسرائیلی و لاوروف برای توقف حملات علیه فلسطینی‌ها

تماس تلفنی وزیر خارجه مصر با همتای اسرائیلی و لاوروف برای توقف حملات علیه فلسطینی‌ها

وزیر خارجه مصر توقف حملات رژیم صهیونیستی به اراضی فلسطینی‌ها را از همتای اسرائیلی خود خواستار شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در گفت‌وگوی تلفنی با گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر حمایت مصر از ثبات منطقه بر اساس حل اختلافات از راه‌های دیپلماتیک و مذاکرات، از او خواست در راستای دور کردن ملت‌های منطقه از تنش‌های بیشتر و اقدامات نظامی، اقدامی انجام دهد.

شکری اظهار کرد: تحولات اخیر نشان می‌دهند لازم است هر چه سریعتر و بدون هیچ انتظاری تلاش‌های فلسطینی-اسرائیلی برای برقراری صلح ازسرگرفته شوند.

روز چهارشنبه نیز شکری دو تماس تلفنی از طرف هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان و جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا داشت که در آنها ضمن بررسی وخامت اوضاع در اراضی فلسطینی‌ها در نتیجه درگیری‌ها در قدس و با نوار غزه، اقدامات و رایزنی‌های فوری را برای تضمین توقف درگیری‌ها و حملات به غیرنظامیان و نیز حفظ حقوق فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی مطرح کرد.

همچنین وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور و شکری امروز در تماسی تلفنی ضمن ابراز نگرانی از افزایش شدت تنش‌ها میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی در اراضی فلسطینی‌ها، بر لزوم ازسرگیری مذاکرات مستقیم میان دو طرف برای جلوگیری از وخامت این بحران تاکید کردند.

طبق این بیانیه، لاوروف و شکری با تمرکز بر تحولات قدس شرقی، درباره مسایل مهم مربوط به وضعیت خاورمیانه به تبادل نظر پرداختند.

همچنین آن دو توقف هر چه سریعتر خشونت‌ها را که خطر تنش‌های بیشتر را به دنبال دارند، خواستار شد.

وزارت خارجه روسیه در ادامه گزارش داد: لاوروف و شکری بر تلاش مشترک و هماهنگی جدی کشورهای خود جهت ازسرگیری مذاکرات مستقیم دو طرف فلسطینی-اسرائیلی به ویژه با سازوکار کمیته چهارجانبه صلح (شامل روسیه، آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا) برای حل اختلافات در خاورمیانه تاکید کردند.

وزیر خارجه مصر در این دو گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد: آنچه در حال وقوع است نشان می‌دهد که تلاش‌ها برای برقراری صلح با افقی واقعی جهت توافق درباره تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ و پایتختی قدس شرقی و پایان درگیری‌ها با یک راه‌حل عادلانه و دائمی که ثبات در اراضی فلسطین را محقق کرده و موجب آرامش منطقه شود، باید ازسرگرفته شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha