• پنجشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400022316412
  • منبع : نمایندگی ایلام

امام جمعه ایلام:

نخبگان برای تحقق مشارکت حداکثری تلاش کنند

نخبگان برای تحقق مشارکت حداکثری تلاش کنند

ایسنا/ایلام امام جمعه ایلام گفت: نخبگان جامعه، علما و اصحاب رسانه باید برای مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار در خطبه های نماز عید سیعد فطر در مصلای امام خمینی(ره) شهر ایلام با تبریک عید سعید فطر، با بیان اینکه فلسفه روزه گرفتن ماه مبارک رمضان تقوا و خودسازی است که انسان یک ماه با نفس اماره خود مبارزه می کند، اظهار کرد: پایان ماه مبارک رمضان به عنوان عید نامگذاری شده  و این روز، عید بندگی انسان بعد از یک ماه روزه داری و مبارزه با نفس و کسب تقوای الهی است.

وی  با اشاره به اینکه عیدی خداوند متعال در پایان ماه مبارک رمضان، آمرزش گناهان است، گفت: توفیق انجام کارهای نیک، کنترل نفس اماره، کمک به نیازمندان و شریک شدن در شادی و حل مشکل دیگران، عیدی است که خداوند متعال به انسان های روزه دار در پایان ماه مبارک رمضان عطا می کند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه وقتی که نماز و روزه انسان، مقبول رضای خداوند قرار گیرد در روح و اعمال انسان متاثر است، ابراز کرد: نمازی که مقبول درگاه الهی باشد بازدارنده انسان از منکرات و فحشا است،انسان در دنیا زندگی می کند به طور طبیعی با دنیا مانوس است و از یاد خدا غفلت می کند و انسانی که روزه می گیرد از این غفلت خارج می شود و تلاش می کند چراغ قبر خود و آخرتش را روشن کند.

کریمی تبار تصریح کرد: یکی از بدترین عذاب های خداوند متعال که برای برخی ها قایل شده است این است که از یاد خدا غفلت می کنند و به خود فراموشی مبتلا می شوند، به فکر جمع کردن اموال دنیا هستند و لذت های مادی برای آنها هدف می شود و از دنیای آخرت غافل می شوند در حالی که دنیا دار فنا است.

 وی با بیان اینکه خداوند متعال می فرماید به یاد من باشید تا من هم شما را یاد کنم، اظهار کرد: دعا اوج احساس نیاز و بندگی در برابر خداوند متعال است، دست نیاز به سوی خداوند متعال برداریم که خداوند رئوف و مهربان،آمرزنده و بخشایشگر است و از خدا بخواهیم توفیق دهد که در مسیر بندگی قرار گیریم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره وضعیت جهان اسلام در شرایط کنونی، گفت:  شهادت دانش آموزان معصوم مدرسه سیدالشهدا(ع) در افغانستان مصیبت بزرگی است، اگر در اروپا یا آمریکا چنین اتفاقی می افتد تبلیغات گسترده آنها، دنیا را فرا می گرفت و از مظلومیت کودکان می گفتند اما چون بانیان جنایت دست پرورده خودشان هستند نسبت به آن سکوت می کنند. 

کریمی تبار تصریح کرد: جنایتهایی که در عراق،یمن، فلسطین و سوریه انجام می دهند مسکوت می گذارند در حالی که دم از حقوق بشر می زنند، گاهی برای مظلومیت یک حیوان زبان بسته اشک تمساح می ریزند ولی برای قتل عام مردم بی گناه، زنان بی دفاع و کودکان معصوم هیچ عکس العملی نشان نمی دهند چون می خواهند نا امنی در جهان اسلام وجود داشته باشد.

امام جمعه ایلام گفت: امروز آمریکا ناگزیر شده از افغانستان برود و می خواهد جنایتهایی انجام دهد که مردم فکر کنند اگر آنها در این کشور حضور داشته باشند  امنیت آنها حفظ شود، حادثه تلخ تر، آنچه که  امروز در فلسطین اتفاق می افتد، مردم روزه دار فلسطین که به خانه خدا پناه برده اند تا اقامه نماز کنند مورد خشونت اشغالگران قرار گرفته اند، اشغالگران جنایتهای خود را گسترش داده اند و با زور صاحب خانه را بیرون کرده و به تملک خود در می آورند و هیچ رسانه ای در آمریکا و اروپا مدافع این مظلومان نمی شود.

 کریمی تبار با تاکید بر اینکه البته آنان در محاسبات خود دچار اشتباه شدند، ادامه داد: تصور می کردند که اگر برخی از سران مرتجع خودفروخته وابسته به استکبار، چراغ سبز نشان دهند و با رژیم اسرائیل ارتباط برقرار کنند، می توانند سرنوشت جهان اسلام را تغییر دهند اما بدانند انقلاب اسلامی معادلات آنها را به هم ریخته است.

وی تصریح  کرد: آنها شعار نیل تا فرات و معامله قرن را مطرح کردند که متولد نشده سقط شد، امروز نقش انقلاب ما در منطقه ای به گونه ای شده است که رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه دست تسلیم را بالا بردند و در مقابل حزب الله شکست خوردند، به غزه حمله کردند اما مقاومت در جنگ ۲۲ روزه نیز آن ها را مجبور به شکست و عقب نشینی کرد.

امام جمعه ایلام ادامه داد: امروز صدا آژیر خطر در سراسر رژیم اشغالگر قدس با موشک های نقطه زن جبهه مقاومت به صدا درآمده است و گنبد آهنین آنها نتوانست بازدارنده باشد و مردم آنها به پناهگاه ها پناه بردند، برای اولین باری است که در درون رژیم اشغالگر قدس، فلسطینی های ساکن در شهرهای اشغال شده به خیایان آمده اند و به جمع مقاومت ییوسته اند، مقاومتی که با سنگ شروع شد امروز با موشک نقطه زن در برابر رژیم اشغالگر قدس قرار می گیرد.

 کریمی تبار با بیان اینکه امروز معادلات به نفع جبهه مقاومت پیش می رود و همینه موشک ها و گنبد آهنین رژیم صهیونیستی به هم ریخته است، گفت: امروز همه گروه های مقاومت وحدت پیدا کرده اند و به نفع مظلومان فلسطین وارد عمل شده اند، امروز آزادیخواهان دنیا در نیویورک بر علیه جنایت های رژیم صهیونیستی تظاهرات می کنند.

وی تصریح کرد: روند پیش رو، مژده از بین رفتن هر چه سریع تر رژیم اشغالگر قدس را به ما می دهد و امید است که هر چه زودتر نمازگزاران به زیات مسجد الاقصی بروند و در آنجا اقامه نماز عید به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی را برگزار کنند.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه انتخابات برای ما ارزشمند و تاثیرگذار است، گفت: مهم ترین پایگاه انقلاب پایگاه مردمی است، دشمن تلاش می کند مردم را دل سرد کند تا پای صندوق های رای حاضر نشوند، دشمن هیچگاه دستاوردهای ما را تبلیغ نمی کند، بلکه دنبال برجسته کردن مشکلات است، مراقب باشیم که فریب دشمن را نخوریم چرا که شیطان بزرگ دشمن ماست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: اگر مشکلاتی وجود دارد باید با انتخاب افرادی که می توانند از توان و ظرفیت درونی استفاده کرده و مشکلات را حل کنند در انتخابات شرکت کنیم، نخبگان جامعه، علما و اصحاب رسانه باید برای مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح نقش آفرینی کنند و مراقب باشیم برخلاف ادب و اخلاق اسلامی عمل نکنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha