• جمعه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۰:۴۰
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400022416510
  • خبرنگار : 71647

نقد سریال های رمضان ۱۴۰۰

انتقادهایی از روح «احضار»، زنان «یاور» و بیماری «بچه مهندس»

انتقادهایی از روح «احضار»، زنان «یاور» و بیماری «بچه مهندس»

از نگاه یکی از منتقدان تلویزیون، سریال «احضار» نتوانسته است آنطور که باید و شاید، گونه ماورا را ارائه دهد، بلکه یک سریال عاشقانه است. او سریال «یاور» را هم اساسا در گونه فیلم فارسی خالص قرار می دهد و همچنین معتقد است که تیم نویسندگی «بچه مهندس ۴»، در پیش برد داستان ناکام مانده است.

محمدتقی فهیم مناسبت ماه رمضان را برای سازندگان سریال‌ها، نوعی جشنواره می‌داند و می‌گوید که در ابتدا پیش بینی می‌کرده است که رقابت امسال، میان برادران افخمی با ساخت دو سریال «احضار» و «رعد و برق» باشد، اما «رعد و برق» بهروز افخمی از این رقابت حذف شده است.

این منتقد در گفت‌وگویی با ایسنا به بررسی سریال‌های رمضان ۱۴۰۰ پرداخته و نقاط منفی و مثبت این آثار مناسبتی را برشمرده است.

«احضار» ماروایی نیست، عاشقانه است

فهیم درباره «احضار» با بیان اینکه این سریال در مضمون، کار جدیدی نیست و نسبت به دیگر کارهای افخمی نقطه مثبتی تلقی نمی‌شود، به ایسنا گفت: «احضار» کار محافظه کارانه‌ای است؛ یعنی از موضع محافظه کارانه و دست و پا شکسته به موضوع خودش نزدیک شده است؛ اساسا این کار ژانری نیست. «او یک فرشته بود» در گونه ماورایی با مولفه‌های سینمای ترس، نوشته و ساخته شد اما در «احضار» این اتفاق نیفتاده و محوریت داستان با گونه ماورایی نیست.

او ادامه داد: متاسفانه همچنان «احضار»، یک کار عاشقانه است. تا اینجا که ما دیدیم، وجه قالبش بیشتر رُمانتیک است. برای همین می‌گویم محافظه کارانه است، زیرا وقتی عنوان اثر و تیتراژ را می‌بینیم، انتظار داریم که با اثر ترسناک تری مواجه باشیم، اما کار عاشقانه است و فقط در فرع به بحث احضار روح پرداخته است.

سریال احضار

مخاطب در احضار سردرگم است

این منتقد صحبت هایش درباره سریال ماه رمضانی شبکه اول را چنین ادامه داد: در بخش مضمونیِ احضار روح، باز از موضعی محافظه کارانه به موضوع پرداخته شده و مخاطب سردرگم است که بالاخره احضار روح چیست؟ نمی‌توان به یک نتیجه رسید و مخاطب در سردرگمی به سر می‌برد که سریال، اساسا احضار روح را نقد یا تایید می‌کند. حتی در جاهایی سریال سمپاتیک می‌شود؛ یعنی مخاطب را به این سمت می‌برد که شخصیت فالگیر سریال اگرچه شیاد است، اما خیلی آرمان خواهانه به قضیه نگاه می‌کند و خیلی هم به فکر مردم است و این می‌تواند مشوق مخاطب نسبت به اینگونه کارها ‌باشد. در خود سریال، آقای دهکردی که شخصیت دایی مائده را بازی می‌کند، می‌گوید که احضار روح کاری دشوار و اساسا غیرممکن است، اما در جریان داستان، ما احضار روح را سهل و آسان می‌بینیم.

روحِ «احضار»، فقط در کلامش روح است!

فهیم همچنین گفت: کارگردان باید به لحاظ استفاده از جلوه‌های ویژه، به گونه ای روح را نشان دهد که برای ما عینیت پیدا نکرده و فیزیکی نباشد. در تمام دنیا هم همین طور است؛ سازندگان سعی می‌کنند مرزبندی میان روح و دیگر شخصیت ها را حفظ کنند. اما در سریال «احضار»، روحی که ظاهر می‌شود فقط در کلام و گفته‌هایش نشان می‌دهد که روح است و تفاوت دیگری با شخصیت‌های دیگر ندارد. اگر چه شاید  در متن خوب نوشته شده اما در اجرا این اتفاق نیفتاده است.

فقط موسیقی با ویژگی سریالِ ماورایی ساخته شد

این منتقد با بیان اینکه در ۱۰ قسمت اول سریال «احضار»، هیچکدام از ویژگی‌های کار ماورایی دیده نشد، در عین حال از موسیقی آریا عظیمی نژاد به عنوان نقطه قوت سریال در انتقال حس درست به مخاطب اشاره کرد و گفت: تنها موسیقی آقای آریا عظیمی نژاد بود که این تاثیر را در مخاطب می‌گذاشت و حس دلهره آور بودن سریال را منتقل می‌کرد. احضار دارای موسیقی خوبی است که با ویژگی‌های یک سریال ماروایی ساخته شده است، از خود اثر بیرون می‌زند و کار خودش را می‌کند. یعنی حتی اگر ما کار را نبینیم با این موسیقی با ویژگی‌های کار آشنا می‌شویم.

سریال رمضانی «احضار»

افخمی در انتخاب بازیگران جوان جسارت داشته است

او همچنین استفاده از چند دختر جوان به عنوان بازیگران محوری سریال را نقطه قوتی دیگر برای ساخته علیرضا افخمی دانست و افزود: «احضار» به لحاظ دراماتیک کار جذابی است و مخاطب را دنبال خودش می‌کشد. این سریال در انتخاب بازیگران جوان جسارت داشته و این اتفاق خیلی خوبی است. آقای افخمی با این کار گام جسورانه‌ای برداشته و نقش‌های اصلی سریالش را به چند دختر جوان داده و آن‌ها را معرفی کرده است. این بازیگران خوب هم بازی می‌کنند و کار را خوب فهمیده‌اند. این اتفاق کمی نیست و شاید اصلی ترین جذابیت کار، همین دو دختر جوان (بازیگران نقش های زهره و مائده) باشند که نقش‌های محوری دارند.

تغییر بازیگر نقش اصلی به «بچه مهندس» آسیب زد

محمدتقی فهیم در نقد سریال «بچه مهندس۴»، با بیان اینکه تغییر کارگردان و بازیگر نقش اصلی سریال ضربه اساسی به کار زده است، در این زمینه عنوان کرد: سریال‌هایی که در فصل‌های مختلف ساخته می‌شوند با تغییر بازیگر آسیب می‌بینند. در تلویزیون های دنیا، وقتی سریال دنباله داری ساخته می‌شود، از ابتدا می‌دانند و با بازیگران قرارداد می‌بندند؛ زیرا معمولا مخاطب با بازیگر ارتباط می‌گیرد؛ بنابراین تغییر بازیگر نقش جوادی به «بچه مهندس» آسیب زده است.

سریال بچه مهندس ۴

جواد نباید مریض می شد!/خواستند مخاطب برایش دل بسوزاند

به عقیده این منتقد موضوع سریال «بچه مهندس» قرار بوده درباره نخبگان، فرار مغزها و مسائل نظامی باشد، اما تیم نویسنده با تغییر مسیر زندگی جواد جوادی در فصل چهار به سمت بیماری، از این موضوعات غافل شده‌اند و نتوانستند از عهده کار بربیایند.

فهیم در این زمینه توضیح داد: مسیر زندگی جوادی را تغییر دادند و از مبارزه برای پیشرفت در حوزه علم منتقلش کردند به درگیری های پزشکی و بیماری سرطان. در این فصل بیماری جوادی، بیش از مسیری که باید رو به رشد طی کند، مطرح شده است. نویسنده‌ها فکر کردند باید به سمت ملودرام بروند و دل مخاطب را برای جوادی بسوزانند. در جایی از سریال این موضوع مطرح می‌شود که تومور مغزی جوادی به خاطر فشارهایی بوده که در حوزه علم و تلاش‌هایش داشته است و این به نظرم یک اشتباه بزرگ است، زیرا این طور نیست که اگر کسی فعالیت مغزی زیادی داشته باشد، تومور مغزی می‌گیرد.

او تاکید کرد: بردن جوادی به سمت بیماری، ضعف اصلی کار است؛ زیرا کشمش‌ها و دغدغه‌های جوادی باید در همان حوزه علمی و کارهای تیمی‌ و بحث نخبه‌ها می‌ماند. سریال قرار است چالش پیرامون جوانان نخبه را به تصویر بکشد و مسایلی که باعش می‌شود بعضی‌ها کشور را ترک کنند و بروند.

او در بخشی دیگر از صحبت‌هایش درباره نقاط مثبت سریال «بچه مهندس» هم عنوان کرد: از نظر مضمون و انتقال حس ماه رمضانی، «بچه مهندس» همچنان بهترین سریال ماه رمضان تلویزیون است. همچنین فکر می‌کنم آقای کاوری از پس کار برآمده است.

«یاور» فیلم فارسی خالص است

این منتقد همچنین ایراداتی را متوجه سریال ماه رمضان شبکه سه دانست و تاکید کرد که «یاور» یک فیلم فارسی خالص است.

فهیم در نقد ساخته سعید سلطانی گفت: «یاور» از دل فیلم فارسی قدیم آمده است. همه ویژگی‌های فیلم فارسی را دارد و با مولفه‌های فیلم فارسی نوشته شده است. رگ خواب مخاطب را هم از همان ویژگی‌های فیلم فارسی به دست آورده است. حتی غلظت فیلم فارسی بودنش از خود فیلم‌ فارسی های قدیم خیلی بیشتر است، زیرا تصادف و حوادث اتفاقی در این سریال به وفور وجود دارد.

«یاور» پر از تصادف است

او در توضیح جمله آخرش چنین اظهار کرد: در یک کار نمایشی، شاید تا دو ـ سه مورد تصادف توجیه پذیر باشد، اما «یاور» پر از تصادف است و همه چیز تصادفی شکل می‌گیرد؛ مثلا تصادفی پسرِ شخصی که در گذشته یاور به او کمک کرده است، مسئول پرونده پسر و نوه یاور شده یا اینکه همان شبی که پسر یاور به دانشگاه می‌رود، نوه‌اش هم می‌رود و آصف هم می‌رود؛ در هر قسمتش می‌شود یک تا دو تصاوف پیدا کرد و این بنیاد فیلم فارسی است‌.

رفاقت قرار است مبتنی بر ایثار اجتماعی باشد نه لات بازی

فهیم با اشاره به نکته دیگری در سریال «یاور»، بر این باور است که آدم خوب در این سریال وجود ندارد؛ او در این زمینه توضیح داد: در این سریال همه بد و باج بگیر هستند. حتی دوست یاور که مُرد هم خوب نبود بلکه پخمه و دست و پا چلفتی بود. آدم خوب کسی نیست که مظلوم باشد و نتواند از خودش دفاع کند. رفاقت قرار است مبتنی بر ایثار اجتماعی باشد نه لات بازی.  رفاقت‌ها در آثار نمایشی مهم هستند و در فیلم فارسی ها هم نقش مهمی دارند اما در همان فلیم فارسی‌ها هم رگه‌هایی از ایثار اجتماعی دارد. اتفاقا دوست یاور آدم منفی بود زیرا از عهده هیچ چیز برنمی‌آید.

زنان در «یاور» یا در آشپزخانه اند و یا دارند گریه می‌کنند

این منتقد سینما و تلویزیون یکی دیگر از ایرادهای سریال «یاور» را نادیده گرفتن نقش زنان عنوان کرده و گفت: زنان در این سریال یا در آشپزخانه هستند یا دارند گریه می‌کنند. همه منفعل هستند و نقش اجتماعی ندارند. خانواده خوبی هم در سریال نمی‌بینیم. خانواده آصف که همه چیزشان پول و اشرافیت است. خانواده یاور هم خانواده خوبی نیست و ما نمی‌توانیم سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را در این خانواده ببینیم. کدام زنی راضی می‌شود با یاور و زنش زندگی کند؟ هر کس می‌خواهد خارج شود زن یاور می‌پرسد کجا می‌روی و چرا می‌روی؟ اگر قرار است این سبک از زندگی نقد شود باید در مقابلش یک خانواده مثبت داشته باشد. مسیری که نویسنده و سازندگان انتخاب کرده‌اند مسیر خوبی نیست و مخاطب آدمی را نمی‌بیند که دلش بخواهد جای او باشد. گاهی یاور شعارهای آنچنانی می‌دهد و گاهی تبدیل به آدمی منفی می‌شود.

متن «یاور» قوی است

او سپس به ویژگی‌های مثبت سریال «یاور» هم اشاره کرد و گفت: «یاور» متن قوی دارد. در سریال‌های چند وقت اخیر، کمتر مجموعه ای را تماشا کرده ایم که دیالوگ‌های تحقیق شده و متناسب با هر کدام از شخصیت‌ها داشته باشد و در اغلب آنها دیالوگ‌ها شبیه به هم بوده‌اند. در سریال «یاور» دیالوگ‌ها هر کدام مخصوص همان شخصیت است و این یکی از نقات قوتش است.

داریوش ارجمند سعی زیادی کرده است تا حشمت فردوس نباشد

فهیم در پایان گفت: اگر از دریچه بازیگری و شخصیت به یاور نگاه کنیم، او را شبیه به حشمت فردوس می‌بینیم اما داریوش ارجمند سعی زیادی کرده است تا تغییراتی به وجود بیاورد؛ بازی آقای داریوش ارجمند قدرتمندانه است و فرد دیگری به جز او از عهده این کار برنمی‌آمد. اجرای کارگردان‌ها هم خیلی جاها پذیرفتنی است؛ کارگردان‌های سریال، آقای سلطانی و اصغر نعیمی در جاهایی به لحاظ دکوپاژ و میزانسن و حرکت‌های دوربین توانستند کار دلچسبی را ارائه دهند. تیتراژ سریال هم خوب است؛ دیدنی و شنیدنی است. شعر متناسب با متن سریال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۰۸:۲۰

به نظرم دیگه پخش این سریال ها فایده ای نداره. آقای تلویزیون،رضا عطاران رو برگردون حال ما رو عوض کنه. زود باش ببینم.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۴:۵۲

بله زود برگردونید حالمونو با این سریال ها خراب میکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۰:۵۷

به نظر من فیلم احضار خیلی ترسناک و جذاب است و من این فیلم رو خیلی دوست دارم فیلم بچه مهندس هم خیلی فیلم خوبی است من که تا الان دیدم خیلی فیلم خوبی بود حتی بازیگرانش

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۱:۱۰

ناموسا این منتقدا چی پیش خودشون فکر میکنن، از قسمت 7 ام به بعد احضار، معلوم بود که روح نیست و شیطانه. منی که سر رشته ای ندارم فهمیدم اما این نفهمیده تحلیلم میکنه؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۴:۳۶

احسن بله مشخص است که این شیطان است که می خواهد فتنه بپا کند

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۰۱

دقیقا

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۸:۵۷

به نظر من هیچ کدوم از این سه فیلم ماه رمضان خوب نبود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۰:۳۶

اونی که می‌گفت از قسمت هفتم به بعد معلوم شد شیطانه.حالا که معلوم شد اون روح کامرانی نیست چرا الان میگی پس .اون موقع که بعد از قسمت هفت بود میگفتی.معما گر حل شود،آسان شود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۳:۱۵

من میگم که بچه مهندس عالی بود و اگه بشه تا فصل ده ادامه داد عالی ترم میشه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۵:۳۹

بله واقعا فیلمای مسخره درست میکنند وفقط غمو اندوه روبه آدن القامیکنن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۷:۳۵

به نظر من بچه مهندس۴خیلی قشنگ بود فقط یه ذره ناتمام تموم شد که این رو هم میشه تو بچه مهندس ۵ جبران کرد امید وارم که بچه مهندس ۵ هم ساخته بشه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۰:۲۰

همه ی فیلم ها بعداز فصل های جدیدش پیشرفت می کنه و جذاب تر میشه اما بچه مهندس اینطور نبود یکی از دلایلش هم تغییر نقش اول بود تا مخاطب با نقش اول یه فصل عادت کنه یه بازیگر جدید میاد اگر فصل های اول بود به خاطرتغیر سنی قابل باوره ولی الان جواد جوادی چه تغیرسنی می تونه داشته باشه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۱:۵۰

بیا برو😂😂😂😂

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۸ ۱۸:۲۴

چطور میگید عالی بود خیلی چرت بود همین مونده فصل های بعدشم بسازن تا ۳ بس بود دیگه حالا الکی الکی میسازن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۳:۱۷

سلام اگه انصاف داشته باشیم صدا وسیما چندسالی هست که دیگه سمت فیلم های شاد و خوب نمی ره فقط سمت فیلم های اینچنینی وارواح این چیزها میره

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۸:۵۵

اره من که متنفرم از تلویریون ایران . شبکه پویا بهتره از ایناست🤣🤣

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۳:۲۰

کل سریال های صدا و سیما آبکی شدن فقط ناکامی و تلخی رو به ذهن و روح و روان مردم تزریق میکنند واقعا دلیلش مشخص نیست مخاطبین را از دست خواهید داد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۳:۲۵

عجب منتقدی!! البته من در مورد کارگردانی و بازی و اینا نظر نمیدم ولی از بعد از چند قسمت اول احضار کامرانی کاملا واضح و مشخص بود که این روح نیست عجب منتقدی !

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۳:۳۰

سلام خسته نباشید انتقاد خوبه اما کسی که میخواد یه سریال ماورایی رو انتقاد کنه باید حداقل کمی توی این زمینه مطالعه داشته باشه این روح توی سریال احضار در اصل روح نیست بلکه از اجنه شرور یا همون شیاطین جن هست و اتفاقا اگه به شکل انسان دربیان هیچ تفاوتی با انسان ها ندارن لطفا با مطالعه نقد کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۳:۴۲

واقعاراس میگه امسال ۳تافیلمشون مضخرف وناپختگی های زیادی داشتن یعنی فقط خواسته بودن بگن مافیلم ساختیم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۸:۵۲

درسریال بچه مهندس با اینکه عمل سنگینی روی سر جواد صورت گرفته ولی نه موهایش زده شده ونه حتی جای عمل مشخص است.بیننده را چی فرض کردند!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۳:۵۳

واقعا تحلیل هاتون افتضاح، توی احضار که اون شیطان هست. روحی در کار نیست.سریال آقای افخمی واقعا عالی.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۳:۵۵

مزخرف ترین فیلم های امسال بود . یاور معلوم بود آصف قاتل هستش احضار معلوم بود روح نیست و شیطان هست بچه مهندس هم که از اول معلوم بود جواد مریض میشه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۵۴

کمی نه عزیزم خیلی خیلی زیاد🙁😑

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۰:۵۲

واقعا فیلم مزخرف ساختند هی فصل بعدی هم می‌سازند این فصل هم با انتخاب جوادی جدیدقحطی بازیگر بود من که حتی یک قسمت هم نگاه نکردم در واقع شخصیت جوادی نقش یه آدم سریش وکنه رو به آدم القا میکند

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۴:۱۴

بچه مهندس عالی بود فقط کمی ناتمام ماند.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۳۲

بله درسته یکم ناتموم موند امیدوارم تا فصل ده ادامه داشته باشه من عاااااشق این سریالم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۴:۳۰

نمی شد بچه مهندس یه بیماری ساده تری می گرفت که درمان پزشکی و جراحی اون و کنترل عوارضش بیشتر قابل باور باشه؟چرا سعی می کنیم انکار مخاطب را تشویق کنیم؟ چرا پروژه به این مهمی مثل نشاندن آرکیو را به داستانی تخیل ربط بدهیم؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۴:۳۵

اتفاقا احضار یاور و بچه مهندس از فیلم‌های بی معنی و شیطانی و نامید کننده خیلی از فیلم ها بهتر بود. و تاثیر گذار

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۲۲

سریال یاورخیلی بیخودتموم شدواقعا فیلم نامه نویس زحمت کشیدن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۴:۴۱

آبکی،آبکی

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۴:۴۵

بازم خدا پدر افخمی رو بیامرزد تو این اوضاع تحریم کرونا حواس مردمو برو پیش کامرانیس

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۴۵

بله منم بااین نظر موافقم سریال بچه مهندس از همه ی این سریال ها بهتره

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۴:۵۱

بچه مهندس عالیه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۴:۵۴

به. نظرم من فیلم طنز و فیلم های معنا گرا واخلاقی باید درکنار هم قرار بگیرند

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۵:۲۴

بنظرم احضار اصلا ترس نداره یاورم خیلی خوب نبود و جوادی نباید تمور میگرفت

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۵:۵۰

فیلم احضار از اول معلوم بود شیطان هست

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۰۶

از نظر من سریال احضار تا به الان سریالی بود که هیچ کدوم از ایرانی ها تا به حال به سراغ همچنین فیلنامه ای نرفته بودند برای همینم اینقدر طرفدار داره از نظر من احضار سریال بسیار عالیه ایه بهتر از این سریالا نیست که میبینیمو و میبینیم اخرشم میگن این داستان ادامه دارد و همینجوری الکی دارن ادامش میدن. بعدشم باید تا ۱ سال منتظر بمونیم ببینیم فصل بعدیس میاد یا نه.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۵:۰۸

واقعاسریال یاورعالی بودامسال بخصوص درسی که یاوربه همه ی ماداداونم اینکه قانون رازیرپانگذاریم حتی اگربه ضربچه ی خودآدم تموم بشه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۰:۲۶

سریال یاور واقعا چه نکته آموزنده ای داشت؟؟؟؟ یه پسر جلوی جمع آبروی پدرش را می برد؟ یه پدربزرگ به اصطلاح پخته و با تجربه، بدون تحقیق و سوال کردن، فقط پسر و نوه اش را متهم میکنه و دست بسته تحویل پلیس میدهد!!!!!!!!! شکر خدا که امروز هرجایی حتی خانه ها هم دوربین دارند، دانشگاه یک دوربین ساده در ورودی یا سالن ها ندارد که بفهمند چه کسی وارد دانشگاه شده!!!!!!!! واقعا مخاطب را چی فرض کردند با این سریال

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۵:۱۲

من موندم چرا این دانشگاه محسن اینا تو فیلم یاور یه چهار تا دوربین ندارن والا الان دیگه همه جا حتی تو روستا ها و شهر های دور افتاده هم دوربین دارن ولی این دانشگاه یه دو تا دوبین نداره حالا دانشگاه هیچی خیابون دیگه چرا دو تا دوربین نداره .......بچه مهندسم که دیگه هیچی واقعا به جای اینکه به کارای مهندسی به پردازن هی دارن سعی میکنن این جواد رو پخمه تر کنن واقعا خیلی دیگه لوس بازی شده .....احضار هم که از اولش معلوم شد که این روح کامرانی نیست و شیطانه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۴۵

واقا افرین

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۰:۵۱

دقیقا منم خیلی حرص خوردم به خاطر نداشتن دوربین

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۵:۱۹

فقط زندگی پس از زندگی احوالات ما رو عوض کرد کارگردان یاور که هنوز نمیدونه که الان سرویسهای بهداشتی هم دوربین داره چه برسه به راهروها یک ماه همه رو سرکار میزاره

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۴۷

بله برنامه زندگی پس از زندگی واقعا تاثیر گذاره، من واقعا خوشحالم از اینکه وقتمو به جای تلف کردن پای سریال های تلویزیون و نمایش خانگی، با این برنامه پرکردم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۸:۵۴

درسریال بچه مهندس با اینکه عمل سنگینی روی سر جواد صورت گرفته ولی نه موهایش زده شده ونه حتی جای عمل مشخص است.بیننده را چی فرض کردند

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۵:۲۳

درسته سریال بچه مهندس به جای پرداختن به موضوع پهپاد و نخبگان با پرداختن به موضوع بیماری از مسیر منحرف شد احضارم الکی 14- میزاشت 😐

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۰:۰۸

سلام به نظر من سریال بچه مهندس عالی بود با اینکه اولش شاید بعضی هانتونستن با تغییر نقش جوادی کنار بیان مثل خود من ولی با گذشت زمان این تغییر باور پذیر میشه درسته من آقای حصاری رو خیلی دوست داشتم و دوست داشتم که در این فصل هم ایشون بازی کنن ولی حالا که این فصل رو دیدم آقای رهبری هم این نقش رو خوب بازی کردن واقعا ممنون از این سریال و بازیگران خوبشون خیلی خوبه که هر ماه رمضان فیلم هایی به خوبی بچه مهندس پخش میشه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۵:۲۶

امسال سریالهای ماه رمضان خیلی مزخرف بود فقط سریالهایی که اقای عطاران وآقا خانی درماه رمضان می ساختند عالی بود همه ی خانواده رو دور هم جمع میکرد موقع افطار

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۵:۳۳

من ک عاشق بچه مهندسم از فصل یک تا الان دنبالش کردم احضار رو همدوس دارم ولی بیشتر بچه مهندس من جواد رو تو فصل دو و چهار خعلی دوسش داشتم تو سه هم دوسش داشتم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۵:۳۷

سلام ،به نظر من سریال «بچه مهندس»عالی هست اما با انتقاد آقای فهیم هم موافق هستم .

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۵:۳۸

کلاًصدا وسیما امسال گند زده

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۸:۵۲

واقعا موافقم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۵:۳۸

سلام بچه مهندس خوب بود و عالی میشه اگر فصل های دیگر هم بسازید چون نا تمام ماند جواد باید بچه دار میشدند و بچه های جواد طوری تربیت میشدند ک جواد و مرضیه میخواستند و جواد رعیس دانشگاه میشد و خیلی چیز های دیگر ممنون میشه فصل ۵ و بقیه بچه مهندس را بسازید در ضمن محمد رضا رهبری عالی بود و خوشحال میشیم اگر بقیه فصل ها هم با حضور محمد رضا رهبری باشد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۵:۳۸

نقد خوبی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۵:۴۰

به نظر من بچه مهندس عالی بود و من واقعاً دوست داشتم و چیز های دیگر را هم در نظر بگیریم که نقش بهروز در فیلم خیلی طنز بود دستتون درد نکنه آقای وارسی

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۵:۴۰

لطفا بیشتر سریال های خنده دار اقای رضا عطاران رو پخش کنید بهتره تا فیلم های غمگین

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۵:۵۲

هرسه سریال از هر نظر فوق العاده ضعیف عمل کردن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۵:۵۲

بچه مهندس و احضار

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۵:۵۳

فقط احضار

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۵:۵۵

سه سریالی که ففط از جیب بیت المال و از مردم بیجاره از صداد سیما پول گرفتن و هیچ محتوائی ندارد و کارگردان ها بیشتر آب بستن و سی قسمت برای اخاذی درست کردند....

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۸:۳۰

امسال هر سه فیلم عیب و نقص زیاد داشت. از همه بدتر بچه مهندس بود که خیلیییییییی مزخرف شده. ظرف دو قسمت جوادی تومور میکنه عمل میکنه خوب میشه راه میفته سکته مغزی میکنه واقعا چرت و پرت بود و توهین به شعور بیننده اقای رهبری هم هیچ وقت نمیتونه جای اقای حصاری رو بگیره.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۵:۵۶

اگربخوام درموردبچه مهندس ویاورصحبت کنم میگم عالین اما احضار مسخره ترین سریالی که دیدم.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۵:۵۶

موافقم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۵:۵۶

من بچه مهندس را خیلی خیلی دوست دارم راستش من خبرهای این سریال زیبا را خیلی دنبال می کنم داخل این خبر گفته بودند اگر مخاطب صدا و سیما بخواهد فصل پنجم این سریال هم ساخته می شود من خواستم از صدا وسیما خواهش کنم که این سریال را بسازند ممنون

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۵۹

منم واقعاا خواهش میکنم چون سریال ناتمامه😑🙁 خواهش میکنم بسازید🙏🏻🙏🏻

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۰۴

تا یه جاهایی باهاشون موافقم،واقعا بچه مهندش اگه4نداشت عالی میشد،چون پایان فصل سه خیلی خوب بود اما فصل چهار اصلا ادمو جذب نکرد و جالب نبود. اما احضار قشششنگ مشخصه که روح نیست و شیطانه...که میخواست بین دوتا خواهر رو بهم بزنه. ولی یاور واقعا جالب نیست.... .

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۰۶

هر سه فیلم فوقالعاده ست

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۰۶

واقعادست هرچه فیلم هندی بود دراین چندسریال ازپشت بسته شد یک مشت فیلمنامه ابتدایی ووووووهزارعیب دیگر

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۰۸

به نظر من سریال های رمضانی امسال عالی بودند مخصوصا بچه مهندس

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۱۲

سریال بچه مهندس به نظرم عالی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۸:۲۰

شیطانه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۸:۳۹

یعنی واقعاً نفهمیدی شیطانه خیلی خنگی

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۱۲

احضار از همه قشنگ بود اما معلوم نبود کامرانی شیطانه یا روحه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۷:۰۰

معلومه شیطان هست چون کامرانی مهربون بود شیطونه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۷:۰۶

بچه مهندس فصل های دیگه شم درست کنید خوب می شه فصل ۴ ناتموم موند اگه درست کنید خیلی ممنون

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۷:۱۲

بچه مهندس با تغییر بازیگر بینندگانش رو ازدست داد اصلا داستانش درفصل 4 خیلی آبکی بود اصلا جواد دنبال تخصص خودش نرفت یک مرتبه سراز بیمارستان درأورد کلا داستان بچه مهندس 4 عوض شد و زیاد جالب نبود مثل فصل سه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۸:۳۰

سریال احضار خیلی خیلی غیر مستقیم ی چیزایی یاد مردم داد که.....😏😑

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۱۸

روح

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۳۹

سریال بچه مهندس که همش عشق وعاشقی بود وآب هم بسته بودند به سریال کشدارش کنند تا آخر ماه رمضان ادامه پیدا کنه اصلا جذاب نبود که مخاطب دوست داشته باشه ببینه قسمت بعد چی یشه ولی احضار این جذابیت را داره سوای از نقدهایی که بهش میشه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۱۸

از قسمت اول که این سریال ها پخش شد من تا اخر داستان رو فهمیدم که چی شد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۲۱

فقط احضار خوب بود بقیه همه چرت بودن احضار به ما فهموندکه هیچ روحی وجود نداره وانقدر خرافاتی نباشیم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۲۵

احضارو یاور خیلی قشنگ بودن ماکه حسابی لذت بردیم خواهشا زحمات بقیه رو ماست مالی نکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۲۹

یعنی بدترین سریالی که از اول عمرم دیدم همین سریال احضار هست.یک سریال بدون سروته با سکانسهای ترسناک برا بچها.در یک ساعت نامتعادل هم پخش میشه که به سردی سریال می افزاید.خدا میدونه احساس نارضایتی و چندش خودمو نمیتونم به قلم بیارم در مورد این سریال.بچه من ده سال داره هر شب این سریال رو از رو کنجکاوی میبینه وشب تا صب هم از ترس خواب نمیره.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۳۰

سلام سریال بچه مهندس؛ قسمت آخر صداگذاریش مشکل داشت!یهو صدای هواپیما و اسمون پخش میشد!و واقعا مراسم عقد خیلی سرد و خشک بود!اونم بعد فصل ۳ و اینهمه ماجرا و درست نقطه اوج سریال!قسمتهای قبل درمورد تیم حفاظت دکتر توفیقی خیلی فانتزی و تصنعی بازی میکردن!از چندین سال پیش، با تولید و دیدن سریالهایی مثل میکائیل یا گاندو و...انتظار مخاطب از صحنه های اکشن طبیعتا بالارفته و این ضعف مامورهای امنیتی به وضوح مشخص و طبعا خنده دار بود...نویسنده ی بسیار توانایی داشت این سریال..اما ای کاش فیلمنامه رو بازبینی و اصلاح میکردین..قلم ،ایده و فکر بچه مهندس ۳ حرفی برای گفتن داشت؛اما فصل چهارم به شدت ضعیف بود.. اگر تمام کارگردانها و عوامل فیلمها برای وقتی که بیننده برای دیدن اثرشون میزارن ارزش قائل بودن ! اینهمه سریال بی روح ساخته نمیشد! همیشه ماه رمضان سریالهای دلنشین با محتوای خوب ساخته میشد که حداقل ارزش دیدن داشت...

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۳۲

به نظر من هم خیلی احضار جالب و جذابه. اون روح کامرانی هم شیطانه. فقط یک مشکلی داره اینه که خیلی زود یک قسمت فیلم مدت زمانش کمه و زیاد نشون نمیدن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۳۳

راستش بچه مهندس خیلی خوب بود مخصوصا نقش جدید جواد جوادی و ایفای نقش سیما خضر آبادی... احضار اولش خوب بود اما الان واقعا مسخره و بی مزه شده مثلاً که چی ؟؟؟؟؟ یاور واقعااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا چرتتتتتتتتتتت بود ولی دوستان همه سریال های صدا سیما بد نیستن که مثلاً تو این چند سال اخیر بانوی عمارت پایتخت 5 ........... بود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۳۴

فیلم یاور درپیت و مسخره بود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۳۴

افسانه چهر آزار

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۴۶

سلام به نظر من این بی انصافیه که در مورد فیلم ها اینطور نظر داشته باشیم همه سریال های تلویزیون زیبا و قشنگ هستند بخصوص سریال بچه مهندس که خیلی زیبا و قشنگ بود و همینطور سریال های احضار و یاورومن از طرف خودم وتمام طرفتار های این سه فیلم از کارکردان ها ونویسنده این سریال ها متشکرم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۴۸

به نظر من فصل ۵ رو هم بسازید این سریال واقعا سریال خیلی خوبی بود لطفا این سریال را ادامه دهید خیلی عالی میشه که فصل ۵ روهم بسازید و با همین عوامل و بازیگران لطفا فصل۵ رو هم با محمد رضا رهبری بسازید از همه عوامل و بازیگران این سریال تشکر و قدردانی میکنم که با این شرایط سخت کرونا همچین فیلم خوبی رو درست کردند

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۳:۴۶

موافقم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۴۹

احضار اصلا ترسناک نبود از نظر من اگه میخوان فیلم ترسناک بسازن برن یکم از این سری های کانجولین ببینن یکم از آمریکایی ها فیلم ترسناک یاد بگیرن احضار کلا مسخره بود و اصلا اسم احضار بهش نمیومد سریال فرشته تو دهه۸۰ از این ترسناک تر بود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۵۴

تدریس مجازی=امتحان مجازی میدونم اصن ب هم ربط ندارن ولی خب منم خاستم ی چی گفتع باشم🤣🤣🤣🤣🤣🤣

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۶:۵۶

اره این چه فیلم هایی هست پخش می کنید باید فیلم های مهران مدیری و رضا عطاران رو پخش کنید .

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۷:۰۱

سلام از قسمت ۷ به بعد کامرانی شیتون شد. بچه مهندس هم حرف نداره. یاور هم دعوایی. سریال های تلویزیون خوبن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۷:۰۲

فقط بچه مهندس عالییییی بود . تروخدا ادامش بدین . من عاشق این سریالم با بازی اقای رهبری

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۷:۰۲

سریال احضار افتضاح بود. یاور بدنبود. بچه مهندس عالی بود.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۷:۰۶

اولا احضار اصلا ماورایی نیست و ملودرام و مباحث روح و...برای آموزش هست. دوما اینقدر نگید شیطانه تا آخر ببینید چی می شه. سوما علامت ۱۴+ به دلیل سوالات زیادی که در ذهن کودکان به وجود می آید در تصویر می آید. چهارما یاور که در تمجید این نوع مردانگی نیست. پنجما واقعا فصل ۴ بچه مهندس بی دلیل ساخته شد.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۷:۰۶

چراشخصیت اصلی جواد تغییرکرد ما با اون جواد همراه شده بودیم واینکه بارزترین نشانه جواد که از اول تا جوادسه رعایت میشد که همون مدام باعینکش دریافت وبالامیکشیدش درجواد ۴نبود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۷:۲۲

بچه مهندس چهار واقعا نا امید کننده بود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۷:۲۵

بسیار بسیار بچه مهندس هر کدوم از یکی دیگه بهتر قشنگ تر و جذاب تر اگر صد بار هم ببینم برام تازگی داره خواهشا 5 و 6 و... هم بسازید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۷:۲۷

به نظر من سریال احضار سریال خوبیه ولی واقن من نمیدونم کامرانی روح هست یا شیطون

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۷:۲۹

من هم بچه مهندس رو خیلی دوس دارم . لطفا فصل های بعدی این سریال رو پخش کنین خیلی آموزنده اس اینکه جواد امور داشت دلیلش این بود که نباید تو زندگیمون تسلیم بشه یعنی مفهومش همین بود . و نقش جواد که آقای محمد رضا رهبری به عهده داشت عالی بود . و نقش اصلی این سریال جواد جوادی و مرضیه بود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۷:۳۳

بچه مهندس عالی بود حداقل از اون دوتا سریال بهتر بود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۷:۳۶

تومورمغزی عمل کرد یه چسب زخم توسرش نبود😐😐😐😐😐😐😐خریممم؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۷:۴۹

فقط مریضی جواد جالبه که جراحی میشه و تومور رو در میارن موهاش پر پشته و اصلا تیغ نخورده.خیلی مبتدیه.نمیتونید سریال بسازید چرا هزسنه ها رو حیف میکنید.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۷:۵۰

همه فیلم ها خوب بودن اما احضار یک زره چرته پت شد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۷:۵۵

سلام به نظرمن هیچکدوم ازسریالهای ماه رمضون امسال جالب وجذب کننده نبود ما که فقط سریالهای ترش وشیرین ومتهم گریخت که مال سالهای قبل بود نگاه کردیم چقدر هم از چندبار دیدن این سریالها لذت بردیم .مردم توی این اوضاع به خنده وشادی احتیاج دارن.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۷:۵۸

کلا این مسخره بازی هاتون رو جمع کنید و درشو تخته کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۸:۱۱

با سلام اگر در سریال احضار به واقعیت های موجود کشور پرداخته شود اتفاقا بسیار هم به مردم و خانواده ها کمک میشود در زمانی که بسیاری از مردم بخاطر کینه و حسادت الکی زندگی های دیگران و خویش را با کمک عده ای شیطان حروم زاده با نوشتن دعا و طلسم و .....نابود میکنند نیروهای امنیتی نیز جرات نزدیک شدن بهشون را ندارند متاسفانه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۸:۱۳

یعنی امسال سریالای رمضانی مفت نمی ارزیدن اون از سریال یاور با اون فیلمنامه فوقالعاده ضعیف و کلیشه ای که واقعا جذب کننده نبود اون از بچه مهندس که هر سری از سری قبلش بدتر میشه اونم از احضار که با بازی مصنوعی و خنده دار بازیگراش به کمدی تبدیل شده امید وارم سال بعد چیزایی رو پخش کنن که حداقل ارزش دیدن داشته باشه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۸:۱۴

من که هر سه سریال امسال را دوست داشتم مخصوصا بچه مهندس که هر چهار فصل را دنبال کردم و به شدت از دست کسانی که انتقاد اشتباه میکنند ناراحتم لطفاً کمی در فیلم ها دقت کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۸:۲۸

سلام به نظر من بچه مهندس خوبه ولی فقط با بازی آقای روزبه حصاری باشه عالی می شه خواهشا در فصل پنجم آقای روزبه رو برگردانید ممنون میشم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۸:۳۱

برای صداوسیما متاسفم،بااین سریالهای،مزخرف،و حال به هم زن همه،غم و گریه ایییییییییییییییییییی

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۸:۳۱

فقط نقش جواد جوادی و مرضیه توفیقی بهترین بازیگر بچه مهندس بودن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۸:۳۱

بچه مهند س عالیه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۸:۳۹

فقط برنامه ی زندگی پس از زندگی خوب بود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۸:۴۲

آقای منتقد بزار فیلم تموم بشه بعد نقد کن این که میاد اصلا روح نیست جن است که به شکل کامرانی میاد و چون فضای فکری مینو با فضای ماورا سنخیت پیدا کرده و اساسا کارش کلاه برداری و شیادی و حرام خوری بوده یواش یواش پای جن را به زندگی خودش باز کرده و ادامه ماجرا متاسفانه منتقدین ما فاقد دانش لازم هستند

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۸:۴۲

سلام فقط من تعجب میکنم این سریال همش کلیشه ای هستن یعنی تکرارین من منتقد نیستم ولی میفهمم بهترین سریال های خارجی هست که آدم با دیدن هر کدومش یه چیزی رو می‌فهمه اینا به نظرم وقت تلف کنی هستن اگر سریال های ما یا فیلم هامون کیفیت خوبی ندارن چون تنوع فیلم سازی یا سریال سازی آزاد نیست حتی فرهنگ های ناب ایرانی یا خانواده هم ندارن نمایش خانگی هم که شده تجمل گرایی سریال های خارجی مثل وست ورلد و دارک و چرنوبیل و بازماندگان و غیره واقعا شاهکار و فهم زیادی در خود دارن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۸:۴۵

فقط بچه مهندس عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۸:۴۵

لطفا بچه مهندس ۵ را بسازید بچه مهندس عالی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۸:۴۵

ولی نظر من اینه که توی سال 1399 خیلی فیلم های قشنگ ساخته شد مثل احضار و بچه مهندس 4 و یاور واقا ممنون از کارگردان های خوب این سریال ها من خودم هروقت احضار شروع میشه خیلی کنجکاو میشوم به بینم این قسمت چی میشه و در آخر هم همین طور من این 3 سریال را خیلی دوست دارم . ممنون برکه اسلام بیگی

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۸:۴۷

بچه مهندس تا فصل قبل خوب بود اما این فصلش اصلا خوب نیست و دیگ داره تکراری میشه آخه چرا همش سر این جواد بلاملا میاد خیلی مسخرس همش تا میخواد براش یه اتفاق خوب بیوفته یهو یه بلانازل‌ میشه سرش آخه چرا احضار آقای افخمی خیلی خوبه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۸:۴۹

کامرانی که مشخصه شیطونه بچه مهندس هم مزخرفه با اون بازیگر داغونش اه اه اه اونی که گفتی تا فصل ده بچه مهندس رو ادامه بدن واقعا سلیقت افتضاحه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۸:۵۸

بهتربود سریال بچه مهندس ساخته‌نمیشد چون‌سوژه اش عوض شد سه چهار جلسه اول سوژه در مورد امیر بودچند جلسه سوژه در مورد ازدواج بهروز بود اصلا حرف تازه ای نداشت جوادی که همش‌درگیر دکتر وبیماری بوداز همه مهم تر بازیگر نقش اول هم نبود پس افتصاح بود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۸:۵۹

ادامه یاور ساخته میشود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۰۱

سلام ممنون از شما با این فیلم های زیبا

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۰۲

حالم به هم میخوره از این فیلمای صداسیما مردم حق دارن میرن سراغ ماهواره ....من نمیدونم کی میشینه پای این فیلمای درپیت ...یه آمارها عجیبی هم در میارن ک هفتاد درصد فیلم احضارو دیدن ....توروخدا صدای مارو ب این فیلم سازهای در پیت برسونید بگید برید گاو بچرونید نه فیلم بسازید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۰۷

خیلی فیلم های خوبی بودن مثل یاور که خیلی خوب بود ممنون

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۰۷

در سریال یاور حرف های خوب ودرست گفته شده چیزهای که در مملکت ما هست.یاور سریال خوبی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۰۹

به نطرم بچه مهندس عالی بود ولی باید روش بیشتر کار میشد ممنون

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۰۹

ببخشید ولی گند زدید به سریال بچه مندس میدونم که هیچ کس اینو قبول نمیکنه خرابش کردید با حصاری عالی بی حصاری آبکی

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۰۲:۳۴

دقیقا

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۰۹

به نطرم بچه مهندس عالی بود ولی باید روش بیشتر کار میشد ممنون

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۰۹

سلام ما که متهم گریخت دیدیم عالی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۱۰

دیگه چندسالی میشه فیلم خوب و بی حاشیه نمیبینم.پدر خیلی خوب بود که به حاشیه رفت ودیگه هم پخش نشد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۱۴

سریال از سرگذشت پخش کنین

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۱۵

بنظرم با ساخت این جور فیلما فقط آبروی خودشونو بازیگراشونو میبرن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۱۹

هر سه تا سریال ماه رمضان عالی بودن🙂👌🏻

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۱۹

فیلم احضارازبهترین فیلم های آعای افخمی 😍

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۲۱

اونایی که گفتن عطاران بیاد من حالم از فیلم های سخیف بی ادبانه عطاران به هم میخوره

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۴۷

شیطان نه یه جن خبیسه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۲۴

کامرانی شیطان نیست بلکه یک روح خبیث

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۳۷

حقیقتش بچه مهندس هم فقط فصل اولش رو دوست داشتم بقیه اش رو خیلی بد پیش بردن واقعا ناراحت کننده اس تلوزیون ایران مدتیه که واقعا افت کرده و نه کارگردان خوب، نه نویسنده ی خوب و نه بودجه ی کافی ای در کار نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۴۳

(احضار)افتضاحه (بچه مهندس)عالیه و داستانش هم عالیه (یاور)افتضاحه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۴۵

من از سریال بچه مهندس خیلی خوشم اومد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۴۹

به نظر بنده هم سریال‌های تلویزیون امسال خیلی مسخره ومزخرف بود یاور که خیلی غیر واقعی بود، احضار هم که از اون بدتر

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۴۹

من سریال بچه مهندس۴را خیلی دوست دارم و مخصوصا نقش جواد را خواهش میکنم فصل ۵ و ۶ را هم بسازید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۵۰

سریال احضار عالیه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۵۲

واقعاا سریال ها خیلی بی معنی هستن😑😵🙁

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۹:۵۳

فقط برنامه زندگی پس از زندگی که از شبکه چهار پخش میشدبه خدا کیف کردم از این برنامه خدا خیر دهد به همه دست اندر کاران این برنامه.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۰:۰۲

فکرنکنم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۰:۰۶

کلا ضعیف ترین سریال ها در طی چند سال گذشته رو دراین ماه پخش کردند، چه از نظر محتوی و چه از نظر بازیگر. انگار مجبور به ساختن یه سریال بودن حالا هرچی شد.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۰:۰۷

سریالهای امسال ب شدت ضعیف بود ، احضار که تکلیفش با خودش هم معلوم نبود ماوراییِِ ، عاشقانهِ یا اجتماعیِ ، همه ابعاد بسیار سطحی و ضعیف کار شده بودن و بازی های ضعیف هم بهش بعلاوه شد، بچه مهندس آبروی فصل های قبل برد چه لزومی داشت به این همه داستان سازی و گره دادن سطحی ، گره هایی که بدون هیچ تعلیقی خیلی سطحی توسط امداد الهی باز میشدن دقت کنی به داستانهای بسیاری ک هر قسمت شروع میشد و همون قسمت تموم میشد ، موضوع ازدواج جواد ، نپذیرفتن جواد به عنوان استاد ، مانع پذیرش جواد به عنوان عضو جوان پروژه ، شکست نسبی پروژه ، تری مرضیه از بازگشت فکر و خیال مژگان، موضوع و داستان پایانامه الناز ، مشکلات بهروز ،مشکل ازدواج مادر بهروز، مشکل دوست مرضیه ، داستان امیر ،داستان باران، خواستگاری جواد و بهم خوردنش ، مریضی جواد که ناباورانه و بدون هیچ تعلیقی رفع شد در صورتی ک بینی عمل میکنی دوماه کبودی داری چ برسه ب عمل مغز که جواد س روزه خوب شد و کبودی ها هم رفع شد فقط اونهمه باند حروم شد لااقل گذر زمان نشون میدادن در صورتی که بنر مبعث حضرت محمد قبل و بعد مریضی جواد پا برجا بود ، داستان رشادت های بهروز و مشکلاتش ب سر ازدواج و داستان ترور های فوق العاده سطحی و خنده دار ، سریال یاور هم ک اصلا از منطق بویی نبرده بود ، جالبه خیلی ها سریال بچه مهندس و .... قوی میدونن که این بزرگترین ضربه س ب هنر فیلم‌سازی چون سازندگان میبینن ک توقع چقدر پایینه و کار سطحی تر میسازن .

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۰:۱۱

احضار عالی بچه مهندس عالی یاور عالی اونی که اسم خودش رو گذاشته منتقد گ . و . ه خورده

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۰:۲۰

خیلی خوب بود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۰:۳۶

فقط بچه مهندس

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۰:۳۸

بچه مهندس و یاور عالین احضار چرت بود اون هایی که می گن تلویزیون ایران بده برن ماهواره ببینن اه اه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۵:۳۸

من که سریال بچه مهندس رو خیلی دوست داشتم . این سریال واقعا عاااالی بود لطفا فصل بعدی رو هم بسازید چون فصل چهار نا تمام ماند . ازتون خواهش میکنم حتما فصل جدیدش رو بسازید من عاااشق این سریال هستم و خیلی ازتون ممنونم که در ماه رمضان چنین سریال های زیبایی رو پخش میکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۰:۵۸

بچه مهندس کاره دوست داشتنیه و از دیدنش سیر نمیشه ادم ولی واقعا نبود روزبه حصاری کل فیلم رو خراب کرد ولی باز هم من که از کارکتر جواد جوادی خیلی خوشم و هرکی بازی کنه مشکل اساسی ندارم. 😂😂 ولی علی صادقی رو برگردونین به تلویزیون

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۰:۵۹

سریال یاور برای جوانان و‌ والدینشان آموزنده بود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۱:۰۰

در سریال بچه مهندس با اون عمل سخت لااقل ی چسب زخم هم نزدند نمیدونم چطور فیلم درست میکنن که فکر اینجا هاشم نمیکنن کاملاً تصنعی

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۱:۰۰

سلام من از این ماجرا سر رشته ای ندارم ولی میفهمم ته قصه چی میشه از سریال یاور معلوم بود که آصف میره خودشو معرفی میکنه و مشکل اساسی این سریال اینکه زود قضاوت میکنن از سریال بچه مهندس4 هم معلوم بود که جواد و مرضیه باهم ازدواج میکنن و با این بیماری سریال یه کم اُفت کرد ولی باز بد نبود و اینکه از فصل قبلی سریال بچه مهندس از خواستگاری جواد از مرضیه تا به این فصل مشخص بود که این دوتا باهم ازدواج میکنن از سریال احضار هم معلوم بود که روح کامرانی روح نبود شیطان بود بعد ما اینو از قبل فهمیده بودیم ولی اینا هنوز نفهمیدن که روح کامرانی روح نیست عجب کسایی پیدا میشنا😐😐

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۱:۰۳

سلام لطف کنید یه مقدار هم فیلمهای علمی در قالب سریال تهیه نمایید تا ارزش صرف وقت داشته باشد .باسپاس

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۱:۰۵

واقعا هر سه تا سریال سه شبکه اصلی یکی از یکی بدتر و داغونتر . بلد نیستی فیلم نساز . به شعور مای مخاطب توهین نکن . مگه امکان داره یکی تومور مغزی داشته باشه با این سرعت خوب بشه محاله واقعا بس کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۱:۱۰

بچه مهندس

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۱:۱۸

بیشتر نقد های آقای فهیم بجا هستن مخصوصا نقش آقای جوادی نقدش بجا هست

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۱:۲۹

به نظر من:)👇🏻 احضار فیلم خوبیه یاور هم بدک نیس بچه مهندس هم خیلی خوب نبود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۱:۳۲

خب معلوم بود از اول که کامرانی روح نیس و شیطانه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۳:۰۹

من همون اول فهمیدم روح نیست شیطانه چون اطلاعات کمه متوجه نشدید اصلا روح سرگردان نداریم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۲۳:۵۴

اون موقعی کامرانی گفت حتی اگه مائده و زهره نخواستن ببیننش باز احضار بشه قابل پیش بینی بود که شیطانه سریال اغما روکپی کردن الیاس هم شخصیت با ایمان بود و شیطان در قالب الیاس به دکتر پژوهان نزدیک شد و فتنه انداخت

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۰۰:۳۹

سلام من گفت فیلم ها و بخصوص فیلم یاور را همان ابتدا فهمیدم . اینکه در ساختمان دانشگاه هیچ دوربین مدار بسته ای نصب نشده بود. در حالیکه دستشویی دانشگاه هم دوربین کار گذاشتند.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۰۰:۴۱

به نظر شما در دانشگاه دوربین نصب نمیکنند ؟ این کارگردان محترم فیلم یاور چرا شعور مردم و واقعیت جامعه را به مسخره گرفته ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۰۸:۳۸

اتفاقا این بخش بیماری جواد در بچه مهندس خیلی جذاب بود و به نظرم مهم ترین دلیل درخشش این فصل همین بوده

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۵:۲۸

نخیر محمد رضا رهبری در کارش بسیار موفق بود

avatar

بهترین فیلم بچه مهندس است و احضارو یاور چرت است حتی در فیلم های طنز هم بهتره مخو صا بازی جواد محمد رضا رهبری مهشید جوادی مرضیه بهروز سهند جاهدی و بی بی گوهر ثریا قاسمی و......ممنون که در سرما و گرما در سختی و سادگی برای ما فیلم ساختید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۸:۰۸

بچه مهندس عالی بود و به خوبی مضامین اخلاقی را نشان داد و طنز هم داشت . فصل 5 هم بسازید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۸ ۰۱:۱۱

به نظرم با سریال بچه مهندس گندش رو دیگه در آورده بودن ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ خیلی مسخره شده بود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۸ ۱۲:۵۵

سریال یاور ایرادات زیادی دارد و احضار هم خیلی چرته

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۱۱:۱۴

از یاور متنفرم ولی بچه مهندس و احضار خوبن مخصوصا احضار