• جمعه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400022416595
  • خبرنگار : 71129

دادگاه کیفری بین‌المللی جنایت‌های صورت گرفته در سرزمین‌های اشغالی را بررسی می‌کند

دادگاه کیفری بین‌المللی جنایت‌های صورت گرفته در سرزمین‌های اشغالی را بررسی می‌کند
فاتو بنسودا

دادستان ارشد دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) در مصاحبه‌ای گفت: افراد دخیل در درگیری جدید بین اسرائیل و فلسطین ممکن است هدف تحقیقات دادگاه کیفری بین‌المللی مربوط به جرایم جنگی قرار بگیرند.

به گزارش ایسنا، فاتو بنسودا، دادستان ارشد دادگاه کیفری بین‌المللی در گفتگویی با رویترز گفت، این تحقیقات را حتی بدون همکاری اسرائیل پیش می‌برد که دفتر وی را به رویکرد ضد یهودی متهم کرده است.

بنسودا گفت: رویدادهایی وجود دارد که ما به صورت جدی آنها را رصد می‌کنیم. ما در حال رصد دقیق اوضاع هستیم و یادآوری می‌کنم که تحقیقاتی در این زمینه ایجاد شده و ارزیابی رویدادها نیز چیزی است که ما آن را در نظر داریم.

در مارس سال جاری میلادی دفتر بنسودا اعلام کرد که تحقیقات رسمی را درباره وقوع جرایم احتمالی جنگی در درگیری‌های سرزمین‌های اشغالی و علیه فلسطینیان پس از پنج سال از تحقیقات اولیه آغاز کرده است.

بنسودا با اشاره به اقدامات خصمانه اخیر در اراضی اشغالی گفت: این هشداری برای افراد در دو طرف خط درگیری است که نباید به تنش‌ها ادامه دهند و باید بابت اقداماتی که می‌تواند به جرایم جنگی منجر شود، دقت لازم را داشته باشند.

دادگاه کیفری بین‌المللی در حال بررسی این مساله است که آیا نیروهای رژیم صهیونیستی مرتکب جرایم جنگی شده‌اند همانند آنچه حملات نامتناسب و کشتارهای بی رحمانه غیرنظامیان در جنگ ۲۰۱۴ غزه نیز بود.

بنسودا با اعلام اینکه این تحقیقات از نظر سیاسی ناخوشایند است، اتهامات از سوی نخست وزیر اسرائیل را که گفته بود دفتر دادستانی ارشد دادگاه لاهه جانبدارانه رفتار می‌کند، رد کرد و گفت: تاسف آور است که این واکنش‌هایی است که نخست وزیر اسرائیل از خود نشان می‌دهد. این دور از حقیقت است. پیگیری چنین تحقیقاتی بر اساس قانون است نه سیاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۴ ۱۴:۴۶

اسرائیل و تمام گروههای تروریستی باید نابود شوند. جهان با وجود اینها روی ارامش نخواهد دید.