• جمعه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400022416602

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس مطرح کرد:

بهره‌مندی بیمارستان‌های فارس از کمک‌های مومنانه

بهره‌مندی بیمارستان‌های فارس از کمک‌های مومنانه

ایسنا/فارس مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس اعلام کرد که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد ریال در قالب ارزاق بیمارستانی به بیمارستان‌های خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در استان اختصاص داده شده است.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی در آیین ضیافت همدلی که به میزبانی موقوفه آقا باباخان در بیمارستان نمازی شیراز برگزار شد، بیان کرد: قطعا این کمک‌ها که از سوی موقوفات به این بیمارستان‌ها تعلق گرفته است سبب آزاد سازی برخی منابع مالی ین بیمارستان‌ها می‌شود تا در راه مقابله با بیماری کووید۱۹ هزینه شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اوقاف فارس، موسوی افزود: در ماه مبارک رمضان امسال از محل کمک‌های موقوفات بیش از یکصد هزار اطعام گرم در قالب بسته‌های غذایی و از طریق نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد در اختیار نیازمندان قرار داده شد. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: توزیع قرص نان بصورت رایگان و همچنین غذای گرم ویژه کارتُن خواب‌های سطح شهر شیراز از جمله دیگر اقدامات از محل کمک‌های موقوفات، خیرین و نذورات بقاع متبرکه بوده است

به گفته موسوی، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۰۰ هزار بسته معیشتی توسط موقوفات فارس، و خیرین در بقاع متبرکه بصورت سبد ارزاق و بن کارت معیشتی تهیه و در اختیار خانواده‌های نیازمند و به ویژه خانواده‌هایی که با شیوع کرونا با مشکلات اقتصادی مواجه شده‌اند، قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه از محل موقوفه منصوریه شیراز نیز ۱۰ هزار لیتر روغن مایع به این بیمارستان‌ها تعلق گرفت، خاطرنشان کرد: از محل موقوفه معزالوزاره نیز به مدت سه شب در ماه مبارک رمضان امسال اطعام بیمارستان‌های حضرت علی اصغر(ع) و بیمارستان زینبیه شیراز تامین شد. 

موسوی ‌در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موقوفه آقا باباخان، گفت: اطعام و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، خرید وسایل عزاداری، چاپ کتاب مراثی، کمک به زائران حضرت سیدالشهدا(ع) و روشنایی حرم حضرت سیدالشهدا(ع) از نیات مرحوم آقاباباخان است.

او ادامه داد: در سال‌های گذشته همواره مجالس و مراسم‌های بسیارزیادی توسط موقوفه آقاباباخان به منظور عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع) برگزار می‌شد اما با شیوع ویروس کرونا از سال گذشته عمده اجرای نیت این موقوفه با مجوز نماینده ولی‌فقیه در فارس بصورت تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی ویژه نیازمندان و همچنین حمایت از مراکز درمانی خط مقدم مقابله با کرونا تداوم یافته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: در ماه رمضان امسال اهدای ارزاق بیمارستانی شامل ۵ تُن برنج به همراه ۲.۵ تُن مرغ به بیمارستان‌های مقابله با ویروس کرونا از جمله بیمارستان موقوفه نمازی، بیمارستان شهیدفقیهی و بیمارستان پیوند اعضاء از محل موقوفه آقا بابا خان انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha