• شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1400022517177
  • خبرنگار : 71469

واکاوی حاشیه‌ی پررنگ داربی ۹۵ پایتخت

مرثیه‌ای برای آذری‌جهرمی - فرهاد مجیدی/ «اخلاق» گُم نشود!

مرثیه‌ای برای آذری‌جهرمی - فرهاد مجیدی/ «اخلاق» گُم نشود!

اگر بگوییم پس از شهرآورد ۹۵ پایتخت از هیچ چیز به اندازه توییت یک وزیر و اظهارات کم‌سابقه یک سرمربی، شگفت زده نشدیم و فضای تلخ و ناراحت کننده‌ای را به دلیل تقابل به وجود آمده شاهد نبودیم، به طور حتم خود را فریب داده‌ایم. براستی چرا چنین اتفاقی افتاد و با این معضل چه باید کرد؟

به گزارش ایسنا، دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال این‌بار با تقابل عجیب و حاشیه سازی همراه بود که یک سمت آن آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سوی دیگر آن فرهاد مجیدی، سرمربی تیم فوتبال استقلال بود، چرا که این دو نوشتار و گفتاری داشتند که در جای خود قابل نقد است و بسته به شدت موضوع رخداده باید با تذکر و حتی برخورد همراه شود.

برای یک وزیر، یک "هوادار تابوشکن"!

آذری جهرمی پیش از این دیدار، پرسپولیسی بودن خود را در مقاطع زمانی مختلف نشان داده و بعضا بیان هم کرده بود. وی به صورت صریح پس از شکست تیم فوتبال پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا در صفحه شخصی‌اش، نوشت: «خدا قوت به بازیکنان پرسپولیس و تیم فنی و مدیریتی. پرسپولیس نتوانست پیروز شود البته ما جنبه باخت داریم (با خنده). پرسپولیس از پا نمی‌نشیند».  وی در جای دیگری نیز نوشت؛ «پرسپولیس به هر حال قهرمان است، قهرمانی آسیا با وجود پرسپولیس اعتبار می گیرد نه برعکس!».

وی پس از باخت استقلال در شهراورد ۹۵ پایتخت نیز، در توئیتی نوشت: «ولی بنظرم اون دو ستاره، سیاره بودند».

رفتار آذری جهرمی در مقام یک وزیر و اعلام هواداری صریح آن هم با کری‌خوانی‌های منحصربفرد برای ورزش ایران اتفاق تازه‌ای است و شاید نخستین بار باشد که یک مقام مسئول در سطح کابینه دولت، رنگی بودن خود را تا این حد آشکار نشان می‌دهد. اما سوال این است که از چه جهاتی می‌توانیم به وزیر ارتباطات خرده بگیریم؟ آیا این تابو شکنی از سوی او در این مقطع زمانی عملی درست بوده است؟

به طور حتم هر فردی از این اختیار برخوردار است که تیم محبوبش را چه در رشته فوتبال و چه در هر رشته دیگری انتخاب کند و بی پرده علاقه خود را به آن نشان دهد، مسئله‌ای که آذری جهرمی نیز به عنوان یک انسان از آن مستثنی نیست، پس به چه علت موضع‌گیری رنگی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مقام یکی از اعضای کابینه دولت جای نقد دارد و اینگونه باعث واکنش سرمربی جوان استقلال تهران شده است؟

استقلال و پرسپولیس دو تیم دولتی هستند که صفر تا صد آن ها در اختیار دولت است و اعضای مجمع عمومی و رسمی این دو باشگاه را نیز وزاری ورزش و جوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصاد و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز رییس سازمان برنامه و بودجه تشکیل می دهند.

در نگاه اول کری‌خوانی محترمانه و ابراز تمایل به هیچ باشگاه و تیمی در دنیا دارای ایراد نیست، اما فوتبال ایران در بخش های مختلف خود تمایز اساسی با فوتبال دنیا دارد و باید نسبت به برخی مسائل به گونه دیگری رفتار کرد. به طور حتم اگر شاکله و ساختار فوتبال ایران نیز همانند فوتبال روز دنیا توسط بخش خصوصی اداره می شد، هیچ ایرادی نداشت که یک مقام مسوول علاقمندی خود را نسبت به یک تیم نشان دهد، چیزی که البته باز هم در دنیا نیز کمتر شاهد آن هستیم.

ساختار کلان ورزش ایران دارای ایرادهای اساسی است، به همین سادگی که استقلال و پرسپولیس به عنوان تیم های متعلق به وزارت ورزش و جوانان در لیگ برتر فوتبال ایران حضور دارند، تیم های دولتی که از مدت‌ها پیش قرار است به بخش خصوصی واگذار شوند اما در عمل چنین اتفاقی کماکان رخ نداده است. هواداران هر دو تیم وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال را به حمایت از تیم رقیب متهم می‌کنند و چند سالی است که به دلیل قهرمانی‌های متوالی پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران، انتقادات تندی از سوی برخی بازیکنان، مربیان و هواداران استقلال نسبت به نگاه وزارت ورزش در حمایت از باشگاه پرسپولیس وجود دارد، مسئله‌ای که کار مسوولان این وزارتخانه را سخت کرده و طی چند سال گذشته بارها و بارها بر بی طرفی در این رابطه تاکید شده است.

آذری جهرمی به عنوان یک شخصیت حقیقی از این حق برخوردار است که از هر تیمی و باشگاهی حمایت و نسبت به آن ابراز علاقه کند، اما سوال این است که آیا به عنوان شخصیتی حقوقی و بخشی از کابینه دولت که اظهاراتش می‌تواند به عنوان نظر بخشی از دولت و وزارت تحت مدیریتش تلقی شود، از این حق نیز برخوردار است که با کرُی‌خوانی هواداری به حمایت از یک تیم بپردازد؟ آن هم تیمی که مالکیت آن و رقیب سنتی اش در اختیار دولت است؟

آیا این رفتار به شائبه‌ها دامن نمی‌زند؟ آیا چنین رفتاری به هواداران استقلال این حق را نمی دهد که دولت را به حمایت از رقیب خود متهم کنند؟  

برای یک مربی، یک معلم جوان!

پس از شهرآورد ۹۵ فرهاد مجیدی با ادبیاتی دور از انتظار که با توهین مستقیم همراه بود، به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاخت. سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پس از دیدار تیمش مقابل پرسپولیس و در واکنش به توییت آذری جهرمی از واژه «شعور» در وصف آذرجهرمی آن هم برای حمله به وزیر جوان استفاده کرد.

ادبیات فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تیم فوتبال استقلال که به قول خود او قشری از هواداران این تیم را جوانان تشکیل می دهند، غیرقابل باور بود.

مخاطب سرمربی تیم فوتبال استقلال هر که باشد، در هر جایگاه شغلی‌ای و با هر عنوانی اما به کار بردن چنین واژه‌های نامتعارفی از سوی فردی که سرمربی یک تیم اصیل و با قدمت و با هواداران میلیونی است، بعید بود. آن هم در جایگاهی که سرمربی یک تیم پرهواداری مانند استقلال می‌تواند معلم میلیون‌ها هوادار این تیم باشد.

فرهاد مجیدی باید بداند که جایگاه این روزهایش متفاوت‌تر از تمام طول دوران ورزشی اوست. او در قامت یک سرمربی باید بداند از چه عبارات و واژه‌هایی استفاده می‌کند و آیا به کار بردن چنین مفاهیمی در شان نیمکت تیم استقلال هست یا خیر؟

استقلال شهرآورد را واگذار کرد اما دلیل باخت این تیم هر چیزی باشد قطعا توییت آذری جهرمی نیست. موضوعی که باید در دل باشگاه استقلال آن را ریشه‌یابی کرد نه در حمله به ادبیات قابل نقد یک هوادار، یک وزیر!

کلام آخر...

آنچه در کشور ما این روزها به راحتی از کنار آن عبور می‌شود «اخلاق» است و به نظر می‌رسد باید با آن دسته از افراد که در ادای این مفهوم مهم سهل انگاری می کنند برخورد کرد. حال چه این برخورد در حد یک تذکر رسمی یا غیر رسمی باشد، چه محرومیت و یا جریمه نقدی. بسته به اتفاق باید هر دو مورد بررسی قرار بگیرد. در مورد اتفاقات خاص بعد داربی ۹۵ نیز بنظر میرسد این موضوع بعد از محکمه "وجدان" دوطرف، باید یک‌سو از طرف دولت و در سوی دیگر از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مورد بررسی قرار گیرد.

معتقدیم اگر اظهارنظر رسمی وزیر ارتباطات به دلیل ایجاد التهاب در جامعه هواداری و با توجه به دولتی بودن باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دارای ایراد است، باید از پیشامدهای بدتر از سوی مسئولان - چه در این دولت و چه در دولت بعدی - جلوگیری به عمل آید. در مقابل نیز اظهارات فرهاد مجیدی با توجه به توهین آمیز بودن آن، باید از سوی مراجع قضایی فوتبالی به سرعت مورد بررسی قرار گیرد و تصمیم مناسبی در رابطه با آن اتخاذ شود.

اکنون مهم‌ این است که در لابلای کری‌های هواداری و هیجانات غیر مرسوم هواداری، بار دیگر "اخلاق" گم نشود و در این راه نیز اسم افراد یا جایگاه‌ها برای آن‌ها مصونیت ایجاد نکند. چه این فرد "یک وزیر" باشد و چه "سرمربی". آن هم مربی یک تیم پر طرفدار با جمعیت میلیونی.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۱:۲۸

این گزارش رو زودتر خطاب به وزیر می نوشتید که توی نشست خبری ... خطاب نشه! چیزی که عوض داره گله نداره. کسی که خودش و وارد کری‌های طرفداری می‌کنه باید منتظر چنین برخوردهایی هم باشه.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۲۳:۵۹

درسته آفرین

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۲:۲۳

واقعا صحبت آقای مجیدی درسته ما طرفدارا تا هفته از برد و باخت تیممون خوشحال یا ناراحت میشیم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۲:۵۸

فقط هوادارای استقلال با برد و باخت تیمشون ناراحت و خوشحال میشن؟ بقیه تیما لابد با باخت تیمشون خوشحال میشن و یا برعکس؟ مجیدی نشون داد نه تنها در مربیگری هیچی بلد نیست که حتی در اخلاق هم مشکلات اساسی داره هواداران استقلال باید قبول کنند که تیمشون سرمربی درست و حسابی میخواد، نه کسی که موقع بازی به بازیکناش میگه بازی جوانمردانه رو رعایت نکنید!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۵:۲۸

آقای یاسین بازی جوانمردانه اونیه که تیم پرسپولیس با هر ضربه ای دنبال فریب داور باشند. برای مثال آقای عبدی که انتهای بازی به میدان آمدند چطور با اندکی ضربه خودشون رو پرت می‌کنند یا مثلا آقای آل کثیر چرا با مشت گره کرده به مدل خاصی که توهین به تمامی هوادارها (جدا از نیمکت که این حرکت جلوی نیمکت بود) هستش جوانمردانه اینه که داوری که در سطح داربی نیست و قضاوت های اشتباهشون مسبوق به سابقه هست رو به عنوان داور اعلام نکنند تا حق خوری بشه. مشکلات اخلاقی هم به نظر بازیکنان پرسپولیس دارند که دو هفته متوالی آشوب به پا کردند

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۸:۵۴

خیلی هم خوب گفته بیش‌تر هم باید می‌گفت

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۲:۴۵

آقای جهرمی نه هرکس دیگه وقتی که افتخارات پرافتخارترین تیم ایران رو به سخره می‌گیره باید بیش‌تر از این بهش بگن.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۲:۵۸

با سلام. عالیجنان مجیدی و نظری، اینکه کادر فنی، مسئولین باشگاه و بازیکنان تیم فوتبال استقلال، زمین و زمان را در شکست تیم خود دخیل می دانند، الا خودشان. متاسفانه توجیه است. مشکل تیم استقلال، فنی است. برعکس گفته اقای فرهاد مجیدی. اکنون تیم فوتبال استقلال بشدت مشکل بدنسازی دارد. با کمال تاسف عدم اماده بودن بازیکنان، انها را بسیار عصبی کرده بود. بخصوص در نبرد های تک به تک. برای نمونه، یزدانی و قربانی. حتی کاپیتان تیم استقلال، که بیشتر ذهنشان متوجه خطا کردن بر روی بازیکن بود، تا فوتبال!! ضمنا یک داور انگلیسی که بازی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس را کارشناسی می کرد افتادن بازیکن استقلال را درمنطقه 18 قدم، شبیه سازی دانست.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۳:۰۰

هرکسی حق انتخاب داره وزیر پرسپولیس دوس داره آقای مجیدی شما ب جا اینکه ب وزیر بتازی ب فکر تیمت باش ک تا کجای جدول رفته کری خوانی تو همه جای دنیا هست انگار وزیر اومده گل زده کاش شما شعور حرف زدن پیدا میکردی

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۵:۲۳

چرا الکی ازخودت در میاری. ترکی بهترین داور بین‌المللی جلو تمام ایران گفت پنالتی بوده.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۳:۰۰

کاملا با جهت‌گیری‌هایی که دیدیم مشخص شده که استقلال تنهاست.. حمایت وزارت ورزش..جهرمی و گزارشگر بازی که کاملا از پرسپولیس حمایت و حرف‌های بی ربط می‌زد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۷:۱۸

همه‌مون بازی و دیروز دیدیم. استقلال افتضاح بازی کرد اگر خیلی توانایی داشتن که حداقل ی گل میزدن.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۲۰:۱۸

هه اول بازی رو ببین بعد حرف بزن. کل بازی دست استقلال بود.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۳:۰۲

شعور یعنی آگاهی. و این کلمه مناسبی برای کسی است که جایگاه شغلیش را می‌داند.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۳:۰۷

استقلال در بازی‌های سخت آسیایی 2 ستاره که نشان فوتبال ملی هستند بازی‌های ملی محترم هستند و نگاه ملی دارند فارغ از رنگ‌ها آقای وزیر ایرانی باش ایرانی سخن گو ایرانی نگاه کن شما تحصیل کرد هستید.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۳:۰۹

درود بر آقای مجیدی ، محترمانه تر از این نمی‌توانستند جواب وزیر «رنگی شده» دولت رو بدهند.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۳:۱۵

حرف و حرکت ناشایست را با حرف ناشایست جواب نمی‌دهند! آقای مجیدی، شما در زمانی که استقلال در کورس قهرمانی بود و به شما احتیاج داشت با قلعه‌نویی دست دادی و رفتی امارات! یکبار هم قبل از آن اینکار را کردی. آن زمان به تجربه و جوان، حالا چرا اینطور رفتار می کنی و حاشیه ها را بیش‌تر می کنی. چرا از تجربه بازی برای مربیان بزرگ در امارات تجربه کسب نکردی! عامل شکست شما و مجموعا مربیان بودید. بقیه حاشیه است که شما نتوانستی جمع کنی. چهارتا پیشکسوت را جمع می کردی به بازیکنان روحیه می دادند. اون رفتار با پزشک تیم و بقیه مسائل. موفق نمی شوی.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۳:۱۶

خود نگارنده محترم در مقاله اشاره داشه اند که وزبر ارتباطات هیچ سمتی در هیات مدیره این دو باشگاه ندارند؛ بنابراين طرفداری ایشان و صحبت هایشان کاملا اخلاقی و از جنس جوانی و فوتبال است. ربط دادن و قیاس کردن این موضوع با فوتبال اروپا هم از نوع قیاس مع الفارق است و صحبتی کلیشه ای است؛ مضاف بر این که اگر با عینک دولتی بودن بخواهیم به قضیه بنگریم، پس بازیکنان هم کادمند دولت هستند و حق ندارند در صفحات اینستاگرام خود به نقد امور جاری مملکت بپردازند و ده ها ضابطه فرافوتبالی دیگر را باید رعایت کنند. دیروز فوتبال در زمین جریان داشت و هر دو تیم هم جنگیدند، اما بله هر چه قدر برای فرهنگ سازی بومی در فوتبال بکوشیم، کم گذاشته ایم!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۵:۳۰

آقای سامان حمایت ها رو چطور جواب میدید حمایت هایی که از نظر مالی به پرسپولیس میشه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۷:۰۸

اگر به لوایح بودجه‌ کشور نگاهی بیاندازید، مجموع کمک های مالی دولت به این دو باشگاه یکسان هست؛ اتفاقا سرویس محترم ورزشی خبرگزاری می‌تواند با انتشار مطلبی در این باره، رفع شبهه کند. زمانی آقای فتح الله زاده در باشگاه استقلال همین حمایت‌ها را از طرف اعضای دولت وقت داشت. بنابراین چیز جدیدی نیست، در همه جای دنیا فوتبال و شانس گاهی با سیاستمداران پیوند می‌خورند و حاشیه می‌آفرینند، دیوید کامرون در انگلستان، برلوسکونی در ایتالیا، سارکوزی در فرانسه و بسباری از شیوخ عرب، داستان‌های بدتری با حمایت‌های فوتبالی خود آفدیده‌اند. به هر حال، صحبت‌های آقای مجیدی نه تنها برای فوتبال چاله میدانی ارزش داشت، بلکه توهینی به هواداران پرسپولیسی که مانتد استقلالی‌ها با باخت تیمشان تا یک هفته نمی‌توانند بخوابند بود و به جایی که با فوتبال به جامعه نشاط ببخشد، روحیه یاس و ناامیدی را می‌پروراند‌. جای تاسف دارد کسی که در کوچک‌ترین کارها نظیر رانندگی آن حواشی را پدید می‌آورد، حالا مدعی شده وزیری که با جان و دل برای ملتش کار می‌کند و زحمات او در دوران کرونا فراموش نشدنی است، مملکت را به وضعی نامطلوب رسانده! عجبا که برای یک برد و باخت حاضریم هر کاری بکنیم و هر حرفی را بزنیم! نه آقای مجیدی اتفاقا شما مرحمت بفرمایید ما را مس کنید و بد نیست در طلب همان کلمه ای باشید که دیگران را متهم به نداشتنش می‌کنید!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۳:۱۷

پاشونو از گلیمشون درازتر نکنن تا بهشون تاخته نشه بعدشم اون آقا ک پرسپولیسی هست درباره تیم خودش صحبت کنه حق نداره کلمه ای از تیم ما به ذهنش خطور بده چه برسه به صحبت کردن در اندازه ای نیست ک به استقلال فکر کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۹:۰۹

حالا شما جوش نیار.. اتفاقی که نیوفتاده.حالا باختید.چرا اینقدر خودتون اذیت میکنید. اصلا فرض کنید که بردید!(مثلاً) بازم پرسپولییس قهرمانه..

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۳:۳۳

مجیدی حرف حق رو زد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۳:۳۸

خواهشا قضاوت رنگی نکن. باز فرهاد خیلی با ادب بود. مضاف به این که اگر نمی‌دانی بدان بیشعور فحش نیست یک مریضی است که به جایگاه و پست و مقام و تحصیلات ربطی نداره.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۳:۴۱

ایسنا لطفا این گزارش رو هم بنویس چند ساله اسپانسری پرسپولیس دست ایرانسل و همراه اوله که این دو برای باج دادن به وزیر ارتباطات باید این کار روبکنن صدری رییس هبات مدیره پرسپولیس هم به عنوان نماینده دولت در هیات مدیره همراه اول هست. حالا هم گرانترین قراراداد اسپانسری تاریخ لیگ برتر رو همراه اول با پرسپولیس داره میبنده حالا فهمیدین چرا پرسپولیس حکومتی هست و چرا با وزیر ارتباطات مشکلات به وجود اومده؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۳:۴۲

کری خوندن شاخو دم ندارع چرا انقد یچیزی رو گنده میکنید خیلی بالا دستی های بالا تر استقلالی هستند وزیر ارتباطات گل نمیزنه نترسید انقد بهونه واسه خودتون نتراشید یکم پیشرفت کنید بجای اینکه بهونه بیارید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۴:۵۹

حالا بنده خدا عصبانی بوده، شما بزرگش نکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۵:۵۶

حالا شما که کری خونی خوب بلدین ستاره بگیرین بیخ گوشتون اومد چندبار نتونسین بگیرین ،،،،عرضه می‌خواد یکیش چه رسد به دوتاش.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۳:۴۳

آقاجان خودت درگزارش جواب خودت را دادی. آخه یک وزیر که هنوز نمی‌دونه ابتدا دارای شخصیت حقوقی است تا حقیقی و هر حرکت اون دارای تبعاتی در جامعه است پس نباید اینقدر طرفداری از یک تیم دولتی کند درثانی انتظار نداشته باشید کسی از تیم مقابل پاسخ نده شما اونا پاسخ به شخصیت حقیقی وزیر بدون تا منبعد جایگاه خودش را بدونه.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۳:۴۹

تا زمانی که وزیر یا هر کس دیگه به حمایت از تیم محبوبش بپردازه ایرادی نداره اما تحقیر رقیب از یک وزیر قطعا یک بی اخلاقی آشکار و اقدامی سخیف و نابخشودنیه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۳:۵۲

متاسفانه اقای وزیر شروع کننده بودند. آیشان رسما به استقلال و هواداران ان توهین فرمودند!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۳:۵۴

خدایش این نظر بود یا توهین درسته هرکسی واسه طرفداری تیمش ازاد است اما توهین به افتخارات تیم مقابل جرم نیست ؟ اونم برای چنین وزیری. تمام افتخارات ایران در آسیا همین دو ستاره استقلال است اگر این ستاره‌ها نبود آبروی فوتبال ایران در آسیا می‌رفت. این‌ها افتخار یک ملت را به تمسخر می‌گیرند.

avatar

طرفدار تیم استقلال هستم ولی اعتقاد دارم اظهارات مربی استقلال قابل مقایسه با اقدام وزیر نبود بخصوص اینکه وزیر بعنوان یک هوادار در فضای مجازی نظر داده بود و مطالب آقای مجیدی در کنفرانس مطبوعاتی در ابعاد وسیع بیان شد.باید کاری کنیم که اخلاق در روابطمون مد نظر باشد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۳:۵۸

سلام جناب جهرمی وزیر محترم در بین هواداران تیم‌های جهان حساسیت به حرف‌های نیش‌دار و متلک مورد پذیرش نیست. جناب وزیر در مجموعه تحت هدایت شما هزاران اتفاق بد رخ می‌دهد لطف کنید به آن‌ها بپردازید. سعی کنید زبان محبت داشته باشید نه زبان تلخ و گزنده. شما را نه می بخشیم و نه فراموش میکنیم. شما جوان هستید و بی تجربه و شاید ... شما به اندازه کافی مشهور هستید اما به اندازه کافی محبوب نه. فراموش نمی‌کنیم رفتار ناجوانمردانه شما را.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۳:۵۹

به نظر من اقای جهرمی فقط یک هواداره حالا چون پست بالایی داره باید علاقه هاش رو مخفی کنه.ضمنا ایشون به کسی توهین نکرد ولی جناب مربی تیم مردمی با بکار بردن اون الفاط واقعاسطح شعور خودشون رو نشون دادن.هنوز نحوه برخورد شما با اون مامور راهور فراموش نشده پس لطفا جنبه باخت رو داشته باشید و اینقدر سطح شعور خودتون رو نمایان نکنید.شما به فکر معضلات تیمت باش عزیزم.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۴:۰۵

اقای مجیدی درست گفته این حرف هایش درسطح یک وزیر نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۴:۰۸

هواداری حق هر شهروندی هست و حالا اینجا سمت وزیر که نباید هر حق و حقوقی رو از طرف بگیرن. کم ادمین‌های استقلال به افشین پیروانی و پرسپولیس و حتی آقای آذری توهین کردن که این آخریش هم مجیدی با این ادبیاتش!! باخت استقلال به خاطر توییت آقای وزیر نیست و سرمربی که قبل بازی میگه تیمش با دلالی بسته شده و خودش رمضانی رو میاره مسوول باخته و همه تاکتیک‌های استقلال را جلو ذوب و پرسپولیس دیدن.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۴:۱۱

سلام،من خودم پرسپولیسی ام ولی اگه هرکسی ولو وزیر باشه به تیم محبوبم توهین کنه جوابش رو میدم،فرهاد دمت گرم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۴:۱۳

ما ازین برد وباختها زیاد دیدیم ولی پیروزی همه جوره داره حمایت میشه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۴:۱۴

کری خوندن خوب ولی توهین کردن به یه تیم نه. به نڟر من آقای جهرمی با این توهین به لگوی استقلال خیلی‌ها رو ناراحت کرد.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۴:۱۵

کدام وزیر یا مسوولی این‌چنین حرف می‌زند؟ طرفدار بودن جرم نیست اما موقعیت افراد فرق دارد. این همه وزیر و مدیر هم مسلما طرفدار یه تیمی هستند آقای وزیر بیا در پشتکوه رستم و ممسنی و روستاهای بویراحمد وضعیت سیما و آنتن‌دهی و اینترنت را ببین.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۴:۱۷

ممنون هستم از شما شاه فرهاد دلیر مرد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۴:۲۱

واقعا باید مجیدی رو بندازن بیرون. بی‌جنبه.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۴:۲۲

یعنی مسئولین بخش حقیقی خودشون رو باید چند سال دفن کنند؟ اگر وزیر ورزش این رو میگفت یه چیزی. وزارت مخابرات چه ربطی به فوتبال داره که اظهار نظر ایشون به بخش حقوقی ایشون ربط پیدا کنه؟ اما اینکه مربی استقلال فرق بخش حقیقی و حقوقی رو تشخیص نداد و اینقدر زشت جواب داد چرا. برخوردار کنید با ایشون

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۴:۲۶

یک خط برای وزیر نوشتین که 10 خط به فرهاد حمله کنین ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۴:۳۱

باید دید وزیر جوان پول اپراتورها رو هم رنگی تقسیم کرده یا نه. البته ایشون وزیر نیمی از جامعه هستن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۴:۳۴

راست گفته دیگه، وزیری که انقدر وقت آزاد داره که بشینه فوتبال ببینه و کری بخونه، در سطح وزارت نیست. استعفا بده بره با خیال راحت مسابقات تیم مورد علاقه اش رو دنبال کنه !

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۴:۳۵

توهین و تحریک اول را جناب وزیر شروع کردند

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۴:۳۶

آقای پیروانی در حمایت از تیمش دم از تمدن میزنه! ابراهیم شکوری میگه هرکسی میتونه طرفدار هر تیمی باشه و خیلی از مقامات سیاسی هم طرفدار استقلالن. حالا سوال اول اینجاست که تمدن تخت جمشید چه ربطی به تیم فوتبال پرسپولیس داره و دوم این که آقای شکوری اون مقامات محترم چرا کری نمی خونن برای شما؟ شخصیت تنها ملاک این تفاوتهاست.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۴:۴۵

بنظر من که اگه هوادار پس باید انتظار هر حرفی رو داشته باشه، یعنی اگه ورزشگاهها باز بودن و مثل خیلی از افراد دیگه مورد عنایت طرفدارا قرار می گرفتن ایشون هم باید انتظار همچین حرکتی رو داشته باشه، اونوقت باید می دیدیم ایشون می تونه رو سیاره!!!! زمین زندگی کنه یا کنه، حالا اینکه در کل رفتار هوادارا و ادبیاتشون خوب نیست اون بجای خود.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۴:۴۹

واقعا جای تعجب داره که یه وزیر خودشو درگیر این مسائل کنه و به تیم حریف بی احترامی کنه. چیزی که عوض داره گله نداره

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۸:۱۴

اره دمت گرم آقا فرهاد جواب همچنین آدام‌هایی داد که حسرت به دل ستاره هستن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۴:۴۹

داغ همون سیاره به دلتون مونده آقای وزیر

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۴:۵۰

😡

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۴:۵۴

الان همه مدافع جهرمی شدند؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۵:۲۲

اون از استوری وزیر ارتباطات، اون از پست فدراسیون فوتبال، لازم نکرده همه علیه فرهاد مجیدی هجمه درست کنین، وزیریاوکیل باید حد خودشو بدونه، شما خبرگزاری‌ها هم فقط بلدین از استقلال و استقلالیا سوژه درست کنین و بهش بپردازین، متاسفم براتون، به نظرم بعد این داربی با اون عملکرد داوری، و اون پست اینستاگرامی فدارسیون دیگه حرفی نمی‌مونه.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۵:۳۲

واقعا پرسپولیسی ها نمیدونن که دارن از آسمون و زمین حمایت میشن واضح ترین مثالش تایید نشدن مدارک پزشک استقلال. حالا بقیه رو بخونید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۶:۱۲

آقایان جهرمی و عزیزی خادم و کمیته داوران این بی عدالتی کافی نیست؟ همیشه حق استقلال رو ضایع می‌کنید. تیم پرسپولیس با جنجال در اصفهان بایستی محروم می‌شد ولی کمیته انطباطی به بعد دایی موکول کرد که پرسپولس بازی رو نبازه. استقلال همیشه بهتر از پرسپولیس بوده فقط عوامل دولت با او خوب نیستن. دم فرهاد مجیدی گرم.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۶:۱۳

آقای وزیر می‌توانست به جای مسخره کردن دو ستاره استقلال که افتخار ملی همه ایرانی‌هاست. در جایگاهی که تشریف دارند‌، به شکل عاقلانه‌تری اظهار فضل می‌فرمودند.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۵:۳۴

برای جهرمی به عنوان یک وزیر خیلی متاسفم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۵:۴۵

کری نبود توهین به دوبار کسب افتخار ملی برای ایران در آسیا بود. یعنی به نظر ایشان کسب دو بار قهرمانی ستاره ملی ایران کشورما را سیاره خواند.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۵:۴۹

کری خواندن اشکالی ندارد از جانب فرد مسوول و یا غیر مسوول اما توهین کردن از جانب اسطوره و مربی یک باشگاه جای تأمل داره !؟ فارغ از تعصبات تصمیم گیری و صحبت کنیم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۶:۰۸

آقای احمد مثل این که یادت رفت هیچ تیمی اندازه‌ی پرسپولیس برای وزارت ورزش ارز آوری نداشته. حتی هزینه‌های استقلال رو با پول فینال آسیایی پرسپولیس پرداخت شد. پس اگه به حساب کتاب باشه. پرسپولیس برای وزارت درامد زا بوده و استقلال هزینه زا... لطفا آگاهیت رو بالا ببر بعد بیا بیانیه بنویس.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۶:۳۹

کل اگر طبیب بودی سر خود دوا بکردی، پرسپولیس بدهی های خودش بده نمی خواد مشکل فوتبال مملکت رو حل کنه.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۶:۳۰

پرسپولیس یا استقلال هر دو از اعضای تیم ملی هستن این‌قدر متعصبانه برخورد نکنید.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۶:۴۱

اخلاق گم شد اما مهم‌تر از آن پنالتی استقلال بود که توسط داور محترم ضایع شد! در ضمن جناب وزیر نه تنها کری نحواندن بلکه به استقلال و ایران توهین فرمودند.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۶:۴۹

من تراکتوری هستم ولی نمی‌دونم استقلالی‌ها این دو تا ستاره عهد داریوش رو نداشتبن آیا دیگه حرفی برای گفتن داشتین؟؟..اصلا ده تاستاره مال شما ..بابا دو تا دو تا از تیمهای ته جدولی گل نخورین...خخخ

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۶:۵۷

سلام آقای مجیدی باد به غب غب خود انداخت که در آسیا موفق بود ولی آن هم با نمک آقای کمالوند. در این دو بازی او نبود باخت

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۷:۰۷

حرف‌های مجیدی به خاطر باخت بوده و مطمئن هستیم که آذری جهرمی به دل نمی‌گیره. ای کاش مجیدی قبل از مصاحبه می رفت یه دوش آب سرد می‌گرفت بعد می‌اومد و مصاحبه می‌کرد.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۷:۳۱

همیشه سوختین و خواهید سوخت در حسرت ستاره‌های استقلال، مطمئن باشید تو خوابم نمی‌بینید ستاره بگیرین هرگاه تونسین بگیرین اجازه دارین در موردش حرف بزنین تاالان که درحدش نبودین...دود اگر بالا نشیند.....کسر و شان شعله نیست.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۷:۵۳

حالا ک استقلال هم بازی باخته و اخلاق فقط دنبال بهونن بگن آقا فلان کس و فلان چیز مقصر باخت ما شد. آقای مجیدی خوب میدونه علت باختش جهرمی نبود و آقای جهرمی یک طرفدار مثل بقیه وقتی سرمربی این باشه معلوم بازیکنان و مربی دروازه‌بانان چی میشن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۷:۵۸

دو هفته است پیروزی داره با دعوا و بی‌اخلاقی و کمک داور نتیجه می‌گیره

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۰۰:۱۰

دقیقا

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۸:۴۰

شرط سنی واقعا برای وزارت لازمه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۵ ۱۸:۵۳

مجیدی حق داشت کسی که لوگوی یه باشگاه بی احترامی میکنه بایدم جوابش و داد.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۰۰:۰۸

هر سال جام مجانی، ۶۰ درصد بودجه وزارت. هتل پنج ستاره، زمین تمرین اختصاصی، وزیران پرسپولیسی و ... متعلق به یک تیم ناشناخته در آسیا. باز هم با اینا استقلال قهرمان هست💙💙