• شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400022517181
  • خبرنگار : 50126

آسان‌ترین راه برای مقابله با خطرناک‌ترین تجمع در روزهای کرونایی

آسان‌ترین راه برای مقابله با خطرناک‌ترین تجمع در روزهای کرونایی

ایسنا/ایلام حضور انبوه بیماران در مطب‌ها خطرناک‌ترین تجمعی است که در این روزهای کرونازده ، می‌توان تصور کرد.

تفاوت این تجمع‌ با دیگر تجمع‌ها این است که حتما همه بیمار هستند و ویروس کرونا هم دنبال چنین شرایطی است تا به تاجداری خود ادامه دهد.

در این شرایط دکتر «شاهین شهبازی»، فوق تخصص گوارش و کبد در ایلام، با ارائه نوبت‌دهی پیامکی، باعث کاهش اتلاف وقت و انرژی بیماران، تسریع در ارائه خدمات پزشکی و کاهش خطر شیوع ویروس کرونا شده است.

شهبازی، در این زمینه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا جلوگیری از تجمع و رعایت فاصله اجتماعی است که رسالت جامعه پزشکی برای رعایت این مهم بیش از اقشار دیگر است.

وی با بیان اینکه در این شرایط شلوغی مطب‌ها خطرناک‌ترین مکان برای همه گیری بیماری‌های واگیر ویروسی و تنفسی است، تصریح کرد: با به کار بردن روش‌های نوین   بیمار بدون استرس و اضطراب می‌تواند ‌به مطب مراجعه کند  و با صرف کمترین وقت و هزینه به دور از استرس شلوغی و خطر شیوع کرونا، ویزیت شود.

این پزشک گفت: در این سیستم، بیمار با ارسال اسم خود از طریق پیامک به شماره مشخص شده،درخواست نوبت می‌کند و بعد از مدت کوتاهی شماره نوبت خود و نیم ساعت قبل از نوبت نیز پیامی با عنوان «نوبت شما نزدیک است» را دریافت می‌کند.

شهبازی تاکید کرد: اگر بتوانیم از قابلیت‌های فناوری به درستی استفاده کنیم تعطیلی بسیاری از مشاغل هم برطرف می‌شود و اقتصاد بسیاری از خانواده‌ها هم آسیب نمی‌بیند.

وی تصریح کرد: این خدمت یکی از فعالیت‌های سامانه‌ی   https://safyar.ir است که می‌تواند در زمینه‌های دیگر هم مورد استفاده قرار گیرد.

«عبادالله فلاحی» رئیس سازمان نظام پزشکی استان ایلام در گفت و گو با ایسنا، ضمن قدردانی از این پزشک و دیگر پزشکانی که از این روش‌ها برای ارائه بهتر خدمت به مردم بهره‌ می‌گیرند، اظهار کرد: تعدادی از همکاران  برای این نوع خدمت رسانی اعلام آمادگی کرده‌اند و در حال فراهم کردن این زیرساخت‌ها هستند، اما حتما باید مجوز لازم را نیز داشته باشند.

وی با استقبال از ابتکار این پزشک، گفت: تلاش‌های کادر درمان در ابعاد مختلف برای مقابله با کرونا قابل تقدیر است و از پزشکان پرتلاش می‌خواهیم با مجهز شدن به این سیستم‌ها ، زمینه پیشگیری بهتر از بیماری کرونا را فراهم کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان ایلام با تایید شلوغی بسیاری از مطب‌ها در این شرایط خطرناک، گفت: همکاران ما در مطب‌ها حتما باید علاوه بر باز گذاشتن پنجره‌ها از کولرهای آبی که هوادهی بیشتری دارند، استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha