• شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1400022517265
  • خبرنگار : 71552

اسکندریون: هدف کسب مستقیم سهمیه المپیک شناست/ یک سهمیه یونیورسالیتی داریم

اسکندریون: هدف کسب مستقیم سهمیه المپیک شناست/ یک سهمیه یونیورسالیتی داریم

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: اگر نتوانیم مستقیم سهمیه المپیک شنا را کسب کنیم یک سهمیه یونیورسالیتی خواهیم داشت که به ورزشکاری که بهترین امتیاز را کسب کرده تعلق می‌گیرد.

حمید اسکندریون در گفت و گو با ایسنا در خصوص تمرینات تیم ملی واترپلو اظهار کرد: اردوی تیم ملی واترپلو در حال انجام است. ملی‌پوشان زیر نظر چیریچ سرمربی و وحید رضایی تمرینات خود را انجام می‌دهند. البته هنوز زمان دقیق مسابقات قهرمانی آسیا مشخص نیست اما تیم ملی برای آمادگی تمریناتش را ادامه می‌دهد.

اسکندریون در خصوص مسابقات پیش رو در این رشته گفت: در حال حاضر علاوه بر مسابقات کسب سهمیه المپیک شنا در صربستان و ترکیه، مسابقات مسافت کوتاه شنا را در ابوظبی خواهیم داشت. رقابت‌های کشورهای آسیا در ترکیه بود که البته به تعویق افتاده است. مسابقات جوانان آسیا در سه رشته شنا، شیرجه و واترپلو نیز در اواخر آبان برگزار می‌شود که تیم‌ها نیز تمرینات خود را برای آمادگی در این مسابقات انجام می‌دهند. 

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در خصوص مسابقات کسب سهمیه المپیک شنا گفت: مسابقات کسب سهمیه شنا را نیز در صربستان و ترکیه انجام می‌شود. اکنون برنامه مسابقات صربستان مشخص شده است و درصدد گرفتن ویزا و کارهای مربوط به اعزام هستیم‌. دوشنبه ۲۷ اردیبهشت نیز مجوز شورای برون مرزی را خواهیم گرفت.

وی در خصوص سهمیه اعطایی فینا گفت: هر ورزشکاری که در مسابقات کسب سهمیه شنا رکورد لازم را کسب کند ورودی المپیک را خواهد گرفت. البته ما یک سهمیه دیگر هم داریم که قبلا به آن سهمیه وایلد کارت می‌گفتند. اگر نتوانیم مستقیم سهمیه المپیک بگیریم از طریق یونیورسالیتی یک ورزشکار عازم توکیو خواهد شد.

وی در ادامه گفت: ورزشکاری که بهترین رکورد را در مسابقات زیر نظر فینا کسب کند و امتیازش به ورودی المپیک نزدیکتر باشد سهمیه یونیورسالیتی داده می‌شود. البته هدف کادر فنی و فدراسیون این است که ورزشکاران بتوانند ورودی مستقیم را کسب کنند.

اسکندریون در ادامه در خصوص اعزام تعداد نفرات اعزامی به مسابقات کسب سهمیه المپیک شنا صربستان گفت: چهار ورزشکار حد نصاب‌های تعیین شده فینا کسب کرده‌اند که به مسابقات انتخابی المپیک اعزام می‌شوند. بنیامین قره حسنلو، مهدی انصاری، سینا غلامپور و متین بالسینی نفراتی هستند که عازم این مسابقات خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha