• شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400022517552
  • منبع : نمایندگی ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

روند ابتلا و فوتی‌های کرونا در ایلام کاهشی است

روند ابتلا و فوتی‌های کرونا در ایلام کاهشی است

ایسنا/ایلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: روند ابتلا، بستری و فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان ایلام نسبت به روزها و هفته‌های قبل کاهشی است.

دکتر «محمد کریمیان» در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: آمارهای مربوط به ابتلاء، بستری و فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان ایلام نسبت به روزها و هفته‌های قبل روندی کاهشی دارد و در حال عبور از پیک چهارم کرونا هستیم.

وی گفت: دست‌اندرکاران  اجرای طرح شهید سلیمانی در سطح استان برای اجرای هرچه بهتر این طرح متحمل زحمات زیادی شده‌اند و در کاهش آمارهای مبتلایان و بستری‌ها نقش عمده‌ای ایفا کرده‌اند و به شایستگی در راه مقابله با بیماری کرونا در کنار دانشگاه علوم پزشکی ایلام ایستاده‌اند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: برای اجرای واکسیناسیون امکانات و تجهیزاتی قطعاً نیاز است و مسئولان استانی و فرمانداران می‌خواهیم  در سطح استان دانشگاه علوم پزشکی را در راستای واکسیناسیون یاری کنند.

کریمیان گفت: در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۳۷۷۶۴نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۷۶۹نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند. همچنین در حال حاضر تعداد ۱۲۲بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۳۶۸۵۷مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند.

وی تصریح کرد: در فروردین‌ماه 1400 تعداد ۲۶۴۳۲مورد نمونه‌گیری توسط همکاران ما از افراد مشکوک به کرونا گرفته‌شده که از این رقم تعداد ۶۹۲۹ نفر نتیجه نمونه‌گیری آنان مثبت بوده و تعداد ۱۳۸۳ نفر نیز به دلیل بدحال بودن در بیمارستان‌های استان بستری‌شده و متأسفانه تعداد ۴۵نفر از هم‌استانی‌هایمان نیز در این مدت فوت شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: از اول تا ۲۵ اردیبهشت نیز با توجه به وقوع پیک چهارم کرونا تعداد 15 هزار و 648 مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه‌گیری شده که از این رقم تعداد۳۹۳۰ مورد مثبت اعلام‌شده و تعداد ۱۱۵۴نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری‌شده و متأسفانه تعداد ۵۳نفر از هم استانی‌هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha