• یکشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۳:۳۷
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1400022517625
  • خبرنگار : 71617

اگر داور پنالتی می‌گرفت...

اگر داور پنالتی می‌گرفت...

در فوتبال ایران معمولا جمله‌ای تحت عنوان «اگر داور پنالتی ما را می‌گرفت، همه چیز عوض می‌شد» بعد از اشتباه داوری وجود دارد؛ جمله‌ای که برای آن نمی‌توان اعتبار زیادی قائل بود.

به گزارش ایسنا، داربی ۹۵ پایتخت با تمام حاشیه‌ها و مسائلی که داشت، در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود تیم فوتبال پرسپولیس به پایان رسید. پرسپولیس با کسب این پیروزی مهم توانست صدرنشین لیگ برتر شود و شرایط خوبی را برای خود در لیگ به دست آورد.

در یکی از صحنه‌های مهم بازی، در دقیقه ۳ مهدی قایدی توسط بازیکن پرسپولیس در محوطه جریمه حریف سرنگون شد. در آن صحنه آبی‌پوشان اعتقاد به پنالتی داشتند اما اکبریان، داور داربی این صحنه را پنالتی ندید و باعث اعتراض شدید استقلالی‌ها شد.

این مساله در حالی اتفاق افتاد که در ادامه‌ ماجرا بیشتر کارشناسان داوری اعتقاد داشتند در صحنه‌ی سرنگونی قایدی در محوطه جریمه پرسپولیس، داور باید پنالتی اعلام می‌کرد و یک اشتباه داوری مهم رخ داده است.

این اتفاق باعث واکنش استقلالی‌ها پس از باخت مقابل پرسپولیس شد. فرهاد مجیدی در نشست خبری پس از بازی گفت: اگر پنالتی ما در دقیقه ۵ گرفته می‌شد، جریان بازی تغییر می‌کرد. از پرسپولیس بهتر بودیم و مستحق باخت نبودیم.

همچنین نصرالله عبداللهی سرپرست تیم فوتبال استقلال، درباره صحنه پنالتی مهدی قایدی که توسط داور گرفته نشد، اظهار کرد: صحنه‌ای که روی قایدی خطا شد، پنالتی بود. اگر داور پنالتی ما را می‌گرفت، خیلی از جریان‌ها عوض می‌شد. بالاخره این بازی تمام شد و ان‌شاء‌الله همه هم و غم خود را روی جام حذفی می‌گذاریم.

در خیلی از اوقات که تیم بازنده، به دنبال توجیه شکست خود است، به مسائلی همچون اشتباه داوری، اتفاقات حاشیه‌ای و... می‌پردازد. یکی از پرکاربردترین توجیهات، همین عبارت «اگر داور پنالتی ما را می‌گرفت...» است؛ عبارتی که اگر در اینترنت جستجو کنید، شاهد اظهارات بسیار زیادی از سوی بازیکنان و کادر فنی تیم‌های بازنده خواهید بود.

همانطور که مشخص است، در بازی‌ای که ۹۰ دقیقه در جریان است، اتفاقات بسیار زیادی ممکن است رخ دهد، حتی اگر پنالتی تیم بازنده گرفته می‌شد، باز هم ممکن بود در ادامه اتفاقاتی رخ دهد که به ضرر تیم بازنده باشد. چه کسی تضمین می‌دهد پنالتی نگرفته داور، ۱۰۰ درصد جریان بازی را به نفع آن تیم تغییر می‌داد؟ ضمن این که گل شدن پنالتی هم تصمین شده نیست. در داربی‌های قبلی هم مواردی بوده که پنالتی یک تیم به گل تبدیل نشده است.

شاید نیمه نهایی سال ۲۰۰۹ لیگ قهرمانان اروپا را به یاد بیاورید؛ جایی که بارسلونا به مصاف چلسی رفت و در این بازی به اعتقاد تیم چلسی، داور ۴ پنالتی نگرفت و اشتباهات زیادی رخ داد اما گاس هیدینگ، سرمربی چلسی باخت تیمش را معطوف به داوری نکرد و تنها گفت داوری بازی تیمش، بدترین داوری بود که در تمام عمرش دیده است.

این‌ها مسائلی است که نمونه‌اش در فوتبال ایران دیده می‌شود و تیم‌ها به دنبال بهانه‌ای برای کم کردن فشار شکست از روی دوششان هستند و باید دید تیم‌های ایرانی تا چه زمانی می‌خواهند وقتی شکست می‌خورند به داوری اعتراض کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۰۸:۳۸

پرسپولیس با کمک داور پیروز شد هر چند بازی دست استقلال بود و تنها توپی که به روی دروازه استقلال شلیک شد با کمک مظاهری تبدیل به گل شد.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۲۳:۳۷

شما فقط ماست مالی کنید... خدای ماهم بزرگه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۰۹:۰۴

اگر داور پنالتی رو گرفته بود دروازه‌بان‌ پرسپولیس هم پنالتی رو می‌گرفت و بازم استقلال می‌باخت. اگر یک در هزار هم پنالتی گل میشد بعدش پرسپولیس پنج تا میزد و استقلال با نتیجه بدی می‌باخت

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۰:۰۵

باشه قهرمان آسیا

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۰۹:۳۳

پس لطفا بگید از بازی‌های آینده، پنالتی‌های پرسپولیس رو داور اعلام نکنه! چون با توجه به فرمایشات شما خیلی موضوع مهمی نیست.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۰:۰۵

یک پنالتی که هیچی ...ده پنالتی هم می‌گرفت باز استقلال می باخت ...اگر کار به اما و اگر بکشه در مجموع به ضرر پرسپولیس بود.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۱:۴۸

خیلی جالب است که هنوز یک عده از طرفداران پرسپولیس از این جریانات دفاع می کنند. انصاف و مروت کجاست؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۶:۵۰

استقلالی های عزیز شما راست میگید پنالتی بود ولی یدونم در نیمه دوم لباس سید جلال رو گرفتین نذاشتین کله بزنه خودتون زدین بیرون...باخت رو قبول کنید...چندبار قهرمان لیگ شدین بخواین این بازی رو هم ببرید👊✋😴

avatar

شما نگاهی به پنالتی‌زن‌های استقلال بکنید متوجه می‌شید که از ۱۰ تا پنالتی ۱ مورد گل نشده و در این بازی مهم ۱۰۰ درصد پنالتی رو بدون ریسک می‌زنن و اگر اینجور هست که شما میگین پس از این به بعد از هر ۳ پنالتی پرسپولیس ۱ مورد از اونها رو بگیرن چون اگر تیمی بخواد کاری رو انجام بده ، انجام میده واقعا متاسفم برای این طرز فکر

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۰۰:۰۴

برو اگه اونجوریه حامد لک میگیره👊👊

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۲۱:۳۳

استقلال ده برابر پرسپولیس بازی کرد حیف که از موقعیتش استفاده نکرد💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙