• یکشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۱:۴۴
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 1400022517672
  • خبرنگار : 71468

نسخه پیچی غلط آقای بازیگر برای زنان وزنه‌بردار/ وقتی همه کارشناس می‌شوند!

نسخه پیچی غلط آقای بازیگر برای زنان وزنه‌بردار/ وقتی همه کارشناس می‌شوند!

یکی از بازیگران پیشکسوت ایران بدون داشتن دانش و اطلاعات کافی در مورد وزنه برداری زنان، اظهار نظر عجیبی نسبت به این رشته انجام داد.

به گزارش ایسنا، علاقه مندی اقشار مختلف به ورزش بر کسی پوشیده نیست و طبیعی است که از محافل خانوادگی گرفته تا صفحات مجازی  و مصاحبه های رسمی اظهار نظر های مختلفی نسبت به رشته های ورزشی و ورزشکاران وجود داشته باشد. 

اما برخی اظهار نظرها می توانند آسیب زا باشند و آن هم زمانی است  که یک فرد شناخته شده بدون داشتن اطلاعات کافی و دقیق، در مورد یک رشته نظر کارشناسی غلط بدهد و اطلاعات نادرست خود را  به خورد مردم دهد. ممکن است این اطلاعات غلط که پایه علمی هم ندارند، باعث ایجاد نگرانی خانواده هایی  شود که فرزندانشان در آن رشته فعالیت می کنند.

اخیرا داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت ایران در گفت‌وگویی انتقاداتی را نسبت به وزنه برداری زنان مطرح کرد که صحبت های او ایرادهای زیادی داشت.
او در  این گفت‌وگو عنوان کرده است وزنه زدن زنان  باعث افتادگی رحم و از دست دادن قدرت باروری آن‌ها می شود. هم‌چنین عنوان کرد که  حسین رضازاده ۲۷۷ کیلوگرم وزنه زده است و یک خانم باید ۲۵۰ کیلوگرم وزنه بزند تا به جای اینکه بهترین مادر دنیا شوند، بهترین وزنه بردار جهان شود.

اطلاعات آقای بازیگر حتی در مورد رکوردهای وزنه برداری هم درست نیست چراکه بیشترین وزنه ای که حسین رضا زاده زده ۲۷۷ کیلوگرم نیست و ۲۶۳.۵ کیلوگرم بوده است. سنگین ترین وزنه ۲۷۰ کیلوگرم  بوده  که لاشا تالاخادزه  وزنه بردار گرجستان در تمرین بالای  سر برده است. 

نکته دیگر این است که در بخش زنان، وزنه بردار فوق سنگین جهان در حال حاضر یک چینی است که رکورد جهان را هم در اختیار دارد و بیشترین وزنه ای که زده ۱۸۷ کیلوگرم بوده است.  در سال های قبل هم تاتیانا کاشیرینا وزنه بردار فوق سنگین و مطرح روسیه بیشترین وزنه ای که در جهان زد، ۱۹۳ کیلوگرم بوده است و هیچ کجا قید نشده است که یک زن وزنه بردار برای بهترین وزنه بردار جهان شدن باید وزنه ۲۵۰ کیلوگرم را بزند.

 مسئله مهم دیگر این است که وزنه برداری زنان در ایران قدمت زیادی ندارد اما در کشورهای مختلف پنج قاره قدمت دار است و کشورهای مختلفی مدال جهانی  و المپیک در وزنه برداری زنان دارند و همچنان هم در این رشته کار می کنند و اگر مشکلی وجود داشت  شاهد پرورش نسل به نسل  زنان وزنه بردار در این کشورها نبودیم.

در این که وزنه برداری رشته سنگینی است و مصدومیت های مختلفی را هم برای وزنه برداران مرد و هم زن دارد شکی نیست اما اینکه باعث شود، شانس مادر شدن را از یک زن بگیرد چنین چیزی ثابت نشده است. اگر این رشته باعث به خطر افتادن سلامت زنان می شد قطعا کمیته بین المللی المپیک اجازه نمی داد این رشته از  ۲۰۰۰ سیدنی وارد بازی های المپیک شود و یا  در بررسی مجدد رشته ها که در سال های اخیر انجام گرفت، آن را به دلیل آسیب زا بودن از المپیک حذف می کرد.

نکته دیگر این است در کشورهای مختلف، زنان وزنه بردار زیادی وجود دارند که هم وزنه زدند و هم مادر شدند که چند نمونه از آنها را معرفی می کنیم.

*سیبل اوزکان از ترکیه دارنده چندین مدال جهانی و قهرمانی اروپا  فرزند پسر دارد.

* اوکسان سیلونکو از روسیه ، قهرمان المپیک و جهان و اروپا و رکورددار جهان یک پسر دارد.

*آنا لشنیسکا وزنه بردار سابق تیم ملی لهستان دختر دارد.

*سامانتا زیمرمن وزنه بردار ۷۶ کیلوگرم آمریکا  فرزند پسر دارد.

*ورزش اثر سوء روی فعالیت های فیزیولوژی بدن زن و مرد ندارد

دکتر روح الله نوریان متخصص پزشکی ورزشی و عضو دپارتمان پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با ایسنا درباره ی  این باور که وزنه برداری  بر روی قدرت باروری زنان آسیب زا خواهد بود یا خیر، بیان کرد: ورزش اثر سویی روی فعالیت های فیزیولوژیکی بدن مرد و زن  ندارد. حالا اگر در این راه کسی دوپینگ کرد، عوارضی روی فعالیت های فیزیولوژیک دارد و این مسئله هم زن و مرد ندارد.

او ادامه داد: موفقیت در ورزش هم تابع تمرین، تغدیه، ریکاروی و ژنتیک است و نمی توان  گفت هر کسی وارد ورزش شود دچار مشکلات اساسی خواهد شد. از طرفی ورزش حرفه ای، شغل است و  با آسیب عجین شده و مهم این است که کنترل شود و آسیب ها را به حداقل رساند. یک کارگر هم که  در کارخانه ای مجبور است کیسه های سنگین را جابجا کند ممکن است دچار خطر بیرون زدگی دیسک و مشکلات دیگر شود. 

دکتر نوریان در پاسخ به این پرسش که تاکنون چنین مسئله ای وجود داشته است که وزنه برداری حتما باعث آسیب به زنان شود، تاکید کرد: این حرف مبتنی بر شواهد نیست وگرنه در مقاله ها باید به تعداد زیادی خانم  برخورد کنیم که دچار این عارضه شده باشند. کسی که دوپینگ می کند هم رحم خود را از دست نمی دهد، بلکه ممکن است باروری فرد را دچار مشکل کند.

*اگر وزنه برداری برای زنان آسیب زا بود، کشورهای صاحب نام در علم با آن مقابله می‌کردند

دکتر داود باقری، رییس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری نیز در این مورد تاکید کرد: وزنه برداری برای بانوان هیچ عارضه ای ندارد. وزنه برداری در کشورهای دیگر قدمت زیادی دارد و خیلی از این کشورها از نظر علمی و داشتن انستیتو های علمی در زمینه طب ورزشی صاحب نام هستند. بنابراین اگر کوچکترین آسیبی را می رساند، قطعا آن را اعلام و با آن مقابله می کردند نه اینکه روز به روز آن را گسترش دهند.
 
او ادامه داد: خیلی از بانوان وزنه بردار در جهان الان زندگی طبیعی خود را دارند و  این حرفها برگرفته از یک باور غلط است نه اطلاعات صحیح و دقیق. راجع به مسائل علمی باید متخصصان علمی نظر بدهند. از طرفی کمیته بین المللی المپیک وقتی رشته ای را انتخاب می کند براساس منشور المپیک و استاندارد های خاص خودش است و رشته ورزشی را انتخاب نمی کند که به یک انسان آسیب بزند. چون ورزش برای رشد  جسم و روان است نه آسیب زدن. چرا دوپینگ را ممنوع کرده اند چون به انسان آسیب می زند  و اگر وزنه برداری هم آسیب وارد می کرد، آن را هم منع می کردند.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۰۷:۵۳

آقای ارجمند حرف کاملا درستی زدند. به علاوه خیلی حرف‌ها که نزدند.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۴:۱۱

دقیقا کجاش بی و بندباریه؟؟؟؟؟ می شه دقیق تر بفرمایید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۲۳:۳۴

همه کارشناس شدن مثل آقای مرتضی

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۱۱:۳۱

با این همه توضیحات و این همه موارد غلط در صحبت های جناب ارجمند ، باز می فرمایید درست گفتند ؟؟ عجب...

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۰۸:۱۳

اتفاقا این جور مواقع صدای خارجیا در نمیاد. هم درآمد داره براشون، هم ترویج بی‌بندوباریه.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۰۸:۲۲

متأسفانه این‌جا همه دکترن، همه کارشناس، همه اقتصاددان، همه حرفه‌ای ،همه فن حریف .....ضمن احترام به ایشون باید بگم که اینطوری که توی کشور ما هیچی سرجاش نیست.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۱:۲۰

من با این که یه زن هستم با نظر آقای ارجمند کاملا موافقم.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۶:۵۰

ما کشوری هستیم که هیچی سر جایش نیست اینم یکشه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۰۸:۲۹

البته نمیشه ایشان را مقصر دانست و گفت حرف غلط زده ، احتمالا با توجه به بدن حساس و ظریف خانم ها ایشان می خواسته یک جور ارزش و حرمت خانم ها را حفظ کند که سراغ ورزش های سنگینی مثل وزنه برداری نروند و الا انتظاری از ایشان نیست که حتما حرف پزشکی بزند ما هم شاید فکر کنیم وزنه برداری روی باروری خانم ها تاثیر دارد در خصوص امار و ارقام هم زیاد مته به خشخاش نزنید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۰۹:۳۲

سلام جناب ارجمند درست گفتند،منظور ایشان ارج نهادن به مقام شامخ زن بوده همین

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۰۹:۵۴

نفس صحبتهای داریوش ارجمند کاملا دلسوزانه و درست هست برای زن، مادر بودن بسیار مهمتر از وزنه بردار شدن حتی با احتمال یک میلیونیوم صدمه مادرنشدن است افتاد؟؟؟؟؟؟👎👎👎👎👎🖎🖓🖓🖓🖓🖓

avatar

اقای ارجمند،ضمن احترام به بازیگری وهنرشما،بهترنیست هرشخصی ازطریق تریبونی که بهش داده میشه،درمورد رشته شخصی خودش اظهار نظرکنه؟ آیا واقعا اجباری به این نظریه شما وجود داشته؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۱:۰۲

اول تقصیر اونی بود که از آقای بازیگر این سوال غیر تخصصی را پرسید و این آقای بازیگر چون تو هر کاری و مساله ای دخالت نابجا میکنه و نظر میده طبق معمول ییک چیزی گفته

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۱:۲۳

داریوش ارجمند در هر زمینه‌ای بدون هیچ گونه دانایی و اطلاعات و مطالعه‌ای اظهار نظر میکنند

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۱:۴۰

حالا بنده خدا از روی دلسوزی یه حرفی زده فحش که نداده ما داورامون با کارشناسامون که مثلا حرفه ای هستن دارن اشتباه میکنن .به دل نگیر مهم نیست .ما عاشقشیم پدربزرگ مهربون.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۲:۳۲

حالا چهارتا زن هم وزنه بردار شدن کجا رو میگیریم نصف بیشتر ایران فوتبالیستند کجارو گرفتیم ما بوعلی سینا میخواهیم ما سردار سلیمانی درتمام رشته ها میخواهیم ما ادمهایی رومی‌خواهیم از صنعت و فکر از غربیها جلو بزنند اینا چه فایده داره؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۲:۳۷

سلام . داداش ! یواش‌تر برو ما هم سوار شیم. استاد نظر شخصی‌شون و گفته. نظر شخصی را بیان کردن جرمه؟ ایشون برای هیچ کمیته و فدراسیونی نسخه نپیچیدند. هزاران نفر با ایشون موافقن. اینقد زود قضاوت نکنین. ایشون رو چشم ما جا دارند.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۰۴:۲۹

ایشون یه آدم معمولی نیست و بخاطر معروف بودن حرفاش بازتاب پیدا می‌کنه. .یه آدم معروف نباید بدون تفکر و از روی سلیقه شخصی حرف بزنه. من و شما از صبح تا شب نظر شخصیمون رو بگیم اصلا اهمیتی نداره

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۱۱:۳۸

نظر شخصی جای خود، ماشینی 200 کیلومتر بر ساعت سرعت حداکثر داشته باشد من بیایم به غلط بگویم 300 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد و واضح باشد اطلاعاتم اشتباه است بعد بگویم نظر شخصی است.. تمام ارقام و امار و میزان وزنه ها و مسائل پزشکی زنان که گفتند همه غلط بود. اما در قابل احترام بودن جناب ارجمند شکی نیست اما چون جناب ارجمند عزیز هستن نمی شود گفت که رنگ ماست سیاه است

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۰۱:۱۹

آقای عبدالرشید.... ایشون در موقعیتی هستند که نباید نظر شخصی خود را از تریبونی که مخاطب عمومی دارد طوری بیان کند که بر خلاف اصول اولیه انسانی باشه! در همان دنیای غرب که اظهار نظر آزاد است ؛ کسی حق ندارد در مورد جنسیت و نژاد هر چیزی که نظرش است را بگه! هر چیزی قاعده و قانونی داره! من مدافع حقوق زنان نیستم! اتفاقا در موارد دیگر حقوق مردان رعایت نمیشه که هیچکسی هم رسیدگی نمیکنه اصلا بهش اشاره هم نمیشه(مثل زندگی در دنیای امروز و گرفتن مهریه و اجرت المثل و نفقه و نحله و .... توسط زن امروزی! اینه آنچه باید انتقاد کرد نه اینکه زنی ورزش بکنه یا نباید زن فلان ورزش را نکنه) شما کمی آرامتر برو اخوی

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۲:۴۲

از لحاظ آسیب و آمار آسیب‌های ورزشی و ... وزنه برداری رشته‌ای نیست که منجر به سلامت بدن در طولانی مدت باشد. کافی است وضعیت قهرمانان بازنشسته این رشته را بررسی کنید تا متوجه بشوید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۳:۰۱

با سلام متاسفانه پژوهش اخیر ما نظر غیرکارشناسی آقای بازیگر را تایید می کند. بنده دانشیار فیزیولوژی ورزشی دانشگاه زنجان هستم و درصورت نیاز میتوانم بخشی از نتایج این پژوهش را برای اطلاع عموم در اختیار ایسنا قرار دهم.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۴:۱۶

اولین باره حرف درستی از یه بازیگر شنیده میشه، دمش گرم، در ضمن مثالت غلطه چون شما از زندگی اون خانما اطلاع نداری فقط عکس با دختر و پسرشون نشون میدی، اینجا ما همه چیو با چشم خودمون می‌بینیم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۴:۳۱

آقای ارجمند افتخار سینما و تلویزیون هستن و در همین حیطه هم نظر بدن و خودشون رو با این چنین حرفها و نظرات غیر کارشناسانه توی حاشیه نبرن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۵:۰۸

با سلام مضر بودن یا نبودن به عهده کارشناسان متخصص است ولی این که کشورهای صاحب نام منع نکرده‌اند دلیل بر نداشتن ضرر نیست آنها ممکن است به هزار و یک دلیل پنهان کاری کنند همانگونه که در امور و ورزش‌های دیگر که خطرناک هم هستند.... نیز چنین می کنند

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۵:۱۱

اعلام نظر کشورهای پیشرفته!!! زیاد ملاک نیست اینها تمام جنبنده های روی کره زمین را می خورند میگن به لحاظ علمی مفید هست!!!! در امور دیگر هم به جهت منافع آن کار دیگر می کنند باید تحقیق منصفانه کارشناسی و علمی کرد در این زمینه نه تکیه به اونا که قابل اعتماد نیستند

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۵:۳۲

نویسنده در جواب عجله کرده چون اتفاقا بر پایه نظریات پزشکی حرف اقای ارجمند قابل دفاعه تصاویر هم اگه درست باشه به معنی بی عارضه بودن این رشته برای خانم ها نیست بهتر بود نویسنده به منابع معتبر پزشکی برای نوشته هاش استناد می‌کرد.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۵:۳۴

آقای ارجمند بهتره اندکی مطالعه کنه و در زمینه‌ای که اطلاعات نداره خیلی ساده بگه نمی‌دونم.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۵:۴۰

با احترام به نظر همه ولی انسان را خداوند آزاد آفریده و هر انسانی می‌تواند بدون این که به جامعه ضرر و آسیبی برساند راه زندگی خود را انتخاب کند بدون تبعیض جنسیتی..

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۶:۱۹

واقعا چه اجباری است که زنان وزنه‌برداری کنند.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۱۶:۰۹

واقعا چه اجباریه آدمایی که چیزی نمیدونن نظر ندن؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۶:۳۷

خوبه که آدم‌ها در مورد چیزی از کنار نگاه می‌کنن و تخصصی ندارند نظر ندهند.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۷:۳۳

خیلی درست گفته

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۸:۱۴

آقای ارجمند دوستت داریم ولا

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۸:۱۵

گفتن این صحبتها نیازی نداره به اینکه حتما کارشناس وزنه برداری باشی سختی این ورزش بر کسی پوشیده نیست در کل اگه مغز کلام استاد و میگرفتی الان بجای انتقاد به سبک فمنیستی و ایرادهای سطحی و گرفتن مثل کم و زیاد گفتن رکورد انصاف به خرج میدادی و تمجید میکردی

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۸:۲۱

درود بر ارجمندترین بازیگر داریوش ارجمند بزرگ

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۸:۲۹

باسلام بنده‌ به عنوان یک خانم اعتقاد دارم یک خانم باید ظرافت داشته‌ باشه واز کارهای سنگین وزمخت ومردان پرهیز کنه هر چقدر هم که به بدن آسیب نرسونه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۹:۳۸

ایشون راست میگه شما هم از ورزش بیخبری خیلی از ورزشکارا با انواع مصدومیت دچار ضایعات شدید میشن ورزشای سنگین مردانه است دیگه خدا یه نمک آفریده یه شکر هر کدوم سر جاش مزه داره هر کاری هم غربیها کردن دلیل نمیشه ما کور کورانه انجام بدیم دمت گرم آقا بازیگر به جای نقدای متعصبانه یه مقدار به عمق صحبتای هر شخصی ورود کنیم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۹:۴۱

استاد دقیق فرمودند

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۲۰:۱۰

دم استاد ارجمند گرم ، سخن درستی گفته که اینقدر بهتون فشار اومده

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۲۰:۵۲

آقای داریوش ارجمند حتما این اتفاق براش رخ داده که چنین نظری رو داده از قدیم گفتن به دریا رفته میداند مصیبت های طوفان رو

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۲۲:۲۶

سلام.حرف آقای ارجمند کاملا درست هست.در غرب اصلا نگاه درستی به زن و خانواده ندارند که حالا توی وزن برداری داشته باشند.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۲۲:۴۲

آقای ارجمند عزیز به ورزش خانم‌ها چیکار داری آخه؟!!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۲۲:۵۳

استاد . دوران بازیگری شما تمام شده . برای مطرح شدن مجدد در جامعه دنبال رحم بانوان نباش .

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۲۳:۴۹

اولا داریوش جون خودش وزنه‌بردار بوده پس همچین آدم بی اطلاعی هم نیست ثانیا حالا بین ۲۶۳ و ۲۷۷ خیلی تفاوتی نیست. اینا بهانه جویی و تخریبگریه با آبروی چهره های ماندگار کشور بازی نکنید درست نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۰۰:۱۳

آقای ارجمنداول برودرکارخودت کارشناسی کن، بعدبیاراجب ورزش نظربده... حالاکه آقای ارجمنددرورزش کارشناسی میکندمن هم یه نظرراجب بازیگری میدهم که رشته بازیگری اسمش روشه، بازیگری، بازیگری، بازیگری

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۰۰:۱۵

خواهشن کسایی که ورزشکار نیستن. نظرندند. ممنون

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۰۱:۲۲

با سلام اینکه چهار تا عکس از چهار تا وزنه بردار گذاشتین که بچه بغل دارن دلیل براین است که وزنه برداری ضرر نداره ؟ این چه منطقیه؟ لااقل در رد یا تایید حرف استاد نظر کارشناس این فن را میذاشتید. که اون طور که بنده مطالعه‌ کردم این جور ورزشها برای زنها مناسب نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۰۲:۰۳

آخه استاد به کار بازیگری وکارشناسی بازیگری بپرداز شخصیات بیشتر محفوظ ورزش خودش کارشناس داره.مگه ورزشکاران تو هنر دخالت میکنن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۰۵:۴۰

حالا یه بار یه بازیگری حرف خوبی میزنه این ایسنا زورش میاد حداقل یکم منطقی تر نفی میکردی.. اینم شد دلیل :که اگر کار بدی بود، زنان وزنه بردار پرورش نمیدادن؟!؟!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۰۸:۲۷

کاملا حرف درستی زد آقای ارجمند

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۱۱:۳۵

آقای ارجمند حتی اگه اطلاعتش اشتباه باشه. درست میگه که مادر شدن از وزنه زدن ارزشمندتره حالا یک زن بتونه صد کیلو وزنه بزنه و مردم تشویقش کنن. چندسال دیگه که پیر شد اصلا مردم یادشون میمونه کی بود.. ولی اگر سه تا بچه داشته باشه........

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۱۱:۴۶

اصلا وزنه برداری سبک ورزشش به بانوان نمیخوره،حالا هرچیم میخواین بگین.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۱۷:۲۸

چطور یه بار ۴ کیلویی رو یک خانم میخواد بلند کنه همه میگن نه این کارو نکن ،سنگینه و ضرر داره .... اما حالا به وزنه برداری که رسید همه مدافع حقوق خانما شدند.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۱۸:۰۱

نویسنده عزیز ای کاش با دقت به صحبتهای جناب ارجمند گوش میدادی منظور ایشان نقش مادر در زندگیست . شغل مادر ، مادری و عشق به فرزندانش هست نه مهر و علاقه به میله پولادین وزنه برداری

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۲۲:۱۲

حرف راست میگه دوست عزیز ارجمند

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۲۲:۱۵

با سلام ورزش وزنه برداری ورزشی نیست که برای بدن تو درازمدن مفید باشه بلکه تو درازمدت آسیب زا هست حتی برای مردان چه برسه برای زنان کلا اکثر ورزشهای حرفه ای در درازمدت آسیب زا هستند ولی اینو کسی نمیگه چون درآمدهای هنگفتی تو دنیا پشتش خوابیده

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۲۳:۰۷

چه زیباست واژه نمیدانم ،نمیتوانم نظر بدهم،متخصص نیستم ،علمشو ندارم کاش تو ایران فرقی بین بی سواد و باسواد ویبود

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۲۳:۲۳

من کاری به کار گفتن این حرفا ندارم فقط میگم که آقای داریوش ارجمند هواداران خاص خودشو داره واسلام

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۸ ۰۳:۳۸

ورزش قعطه خوب خانما برید یه ورزش دیگه انتخاب کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۸ ۲۰:۳۵

ارجمند باید سرش تو کار خودش می بود و حرف نمی زد سنگین تر بود😏

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۰ ۱۲:۱۸

بنده هم با نظر آقای داریوش ارجمند عزیز موافقم و نظرم اینه که این گونه ورزشها مناسب بانوان عزیز ایرانی نیست .