• یکشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۳:۱۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400022617771
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک مسئول اعلام کرد

خانم‌های خانه‌دار قزوینی همچنان در صدر مبتلایان به کرونا

خانم‌های خانه‌دار قزوینی همچنان در صدر مبتلایان به کرونا

ایسنا/قزوین رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بر اساس برآوردها روند بستری‌ها به ۲۱ درصد و میزان فوتی به ۴/۴ درصد به ازای هر صد هزار نفر در استان قزوین، کاهش پیدا کرده؛ در میان کسانی که تست مثبت داشتند خانم‌های خانه‌دار با ۴۰ درصد، کارگر و کارمندان شرکت با ۱۳/۹ درصد بیشترین مبتلایان هستند.

پیمان نامدار در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که شنبه شب ۲۵ اردیبهشت در استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به شیب کاهشی فوتی‌ها و بستری‌های کرونایی استان در طول هفته گذشته بیان کرد: با توجه به نمودارها ملاحظه می‌شود که شیب منحنی فوتی‌ها، تست مثبت و بیماران بستری شده روند کاهشی دارد. 

وی افزود: اوایل اردیبهشت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کمرنگ‌ و موجب روند صعودی کرونا شد اما اکنون طی چند هفته اخیر با ایجاد محدودیت‌ها موارد تست مثبت و بستری استان کاهش چشمگیری داشت. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به نامه معاونت درمان وزارت بهداشت و ارزیابی‌های انجام شده، از روز پنجشنبه مجدد اجازه اعمال غیرضرور استان داده شد تا مردم بتوانند از خدمات غیراورژانسی و اعمال غیرکووید هم بهره‌مند شوند چون طی این دوماه عمل غیراورژانسی غیر کووید در بیمارستان‌های سطح استان انجام نشده است. 

وی تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی با حمایت هلال احمر و بسیج و سپاه در حال انجام است، کل بیماران بستری ما به ۲۳ هزار و ۹۹ نفر رسیده و اکنون ۴۱۱ بیمار در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند. 

نامدار با اشاره به گزارش بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای بیان کرد: بر اساس گزارشات واصله بازدید از اصناف از ۲۳ فروردین به عدد ۱۴۸ هزار و ۷۸۹ بازدید در بهداشت محیط و در بهداشت حرفه‌ای به ۱۰۵ هزار و ۹۷۸ مورد رسیده که در سال‌های اخیر بی‌سابقه است. 

وی عنوان کرد: آمار تعداد بیماران ویزیت شده به صورت سرپایی در مراکز تحت پوشش معاونت بهداشت در اوایل و اواسط فروردین رشد بسیاری داشت که اکنون در حال کاهش است؛ البته شاید رشد کاهشی ما نسبت به کشور بسیار چشمگیر نیست چراکه ما توقع داریم که این منحنی اکنون پایین‌تر باشد، اما اکنون به حالت ثابتی رسیده است. 

این مسئول ادامه داد: ۵۵ هزار و ۶۴۱ ویزیت در ۱۱ تا ۱۸ اردیبهشت صورت گرفته که اکنون به ۵ هزار و ۳۰۴ مورد رسیده است که نیاز است تمام فرمانداران حساسیت بیشتری داشته باشند که بتوانیم قطع زنجیره بیماران سرپایی را داشته باشیم؛ به ویژه در زمانی که به سمت انتخابات شوراها حرکت می‌کنیم لذا تقاضا داریم که اهتمام ویژه‌ای در سطح شهرستان‌ها و بخش‌ها و دهیاری‌ها انجام شود.  

رئیس علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به وضعیت پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بیان کرد: اکنون از نظر پذیرش بیماران در بیمارستان‌ها در پلن B هستیم؛ در پلن A برنامه‌ریزی شده که مجدد بیمارستان‌های ما محدود شوند و تمام بیمارستان‌ها بیمار مبتلا به کووید پذیرش نکنند. 

وی ادامه داد: برای رسیدن به این وضعیت باید دو هفته را با حمایت مردم و دستگاه‌ها آمار بستری به زیر ۲۰۰ نفر برسد که بتوانیم یک بیمارستان اختصاص دهیم تا مردم بتوانند از خدمات غیرکووید استفاده کنند. 

این مقام مسئول تاکید کرد: اکنون کل تست‌های انجام شده در استان به ۲۲۶ هزار و ۵۶۱ تست رسیده که خوشبختانه آمار خوبی است و روزانه بالغ بر ۲۰۰۰ تست انجام می‌شود؛ تعداد کل تست‌های سریع ۸۱ هزار بوده و تعداد کل تست‌های پی‌سی‌آر نیز بالغ بر ۱۲۷ هزار و ۸۲۸ نفر سرپایی و ۱۸ هزار و ۵۵۳ تست هم در بخش بستری داشتیم. 

وی افزود: بر اساس برآوردها روند بستری‌ها به ۲۱ درصد و میزان فوتی به ۴/۴ درصد به ازای هر صد هزار نفر کاهش پیدا کرده؛ در میان کسانی که تست مثبت داشتند خانم‌های خانه‌دار با ۴۰ درصد، کارگر و کارمندان شرکت نیز با ۱۳/۹ درصد بیشترین مبتلایان هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha