• یکشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400022617948
  • خبرنگار : 50010

رئیس بیمارستان شهرستان خبر داد

ترخیص 20 بیمار کرونایی با درگیری ۹۰ درصدی ریه از بیمارستان امام حسین (ع) هشترود

ترخیص 20 بیمار کرونایی با درگیری ۹۰ درصدی ریه از بیمارستان امام حسین (ع) هشترود

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس بیمارستان هشترود گفت: از 25 بیمار کرونایی که با درگیری حدود 90 درصد ریه به بیمارستان مراجعه کرده بودند متاسفانه پنج نفر جان خود را از دست داده اما 20 نفر با صحت بدنی کامل با روش درمانی NIV از این مرکز درمانی مرخص شدند.

دکتر سعیده مداحی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطر نشان کرد: در درمان بیماران کرونایی از طریق NIV  مریض کاملا هوشیار بوده اما مدت بهبود وضعیت تنفسی بیمار مشخص نیست. 

وی ادامه داد: روش درمانی  NIV یک درمان به صورت غیر تهاجمی با دستگاه تنفسی است که پزشکان و پرستاران را بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قرار می دهد اما پرسنل درمانی بیمارستان هشترود با از خود گذشتگی اقدام به درمان از این طریق می کنند. 

دکتر مداحی گفت: این روش درمانی بعد از اجرای موردی در تبریز، در هشترود بر روی تمامی بیماران بد حال انجام می‌گیرد اما در سایر شهرهای استان اجرا نمی‌شود.

 وی خاطر نشان کرد: نبود اکسیژن ساز در منازل، مراقبت غیر اصولی از بیماران بعد از ترخیص از بیمارستان و عدم استفاده از نیروهای کاربلد پرستاری در خانه ها، احتمال بستری شدن دوباره افراد کرونایی با علائم تنفسی را در پی دارد.

وی یادآور شد: استفاده داروهای گیاهی و شیمیایی بدون نسخه پزشک، عوارض خطرناکی را در پی دارد و می‌تواند تا سر حدّ مرگ فرد را گرفتار کند.

رئیس مرکز درمانی هشترود از دریافت سند سی تی اسکن برای نصب در بیمارستان هشترود خبر داد و گفت: همه مراجعه کنندگان به مراکز درمانی نیازی به سی تی اسکن ندارند اما وجود این دستگاه می‌تواند جلوی تعداد زیادی از اعزام ها را بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه سرعت کم اینترنت در هشترود باعث بروز مشکلاتی برای نسخه پیچی الکترونیکی شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha