• یکشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400022617973
  • خبرنگار : 71605

تظاهرات در آمریکا و همبستگی با فلسطینیان

تظاهرات در آمریکا و همبستگی با فلسطینیان

تظاهرکنندگان در طرفداری از فلسطین، روز شنبه به تجمع در شهرهای مختلف آمریکای شمالی پرداختند و همزمان با بروز بدترین خشونت طی سال‌ها، خواستار پایان حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از فرانس ۲۴، تجمعات به منظور نشان دادن همبستگی با فلسطینیان، در شهرهایی نظیر بوستن، واشنگتن، مونترال و دیربورن میشیگان، برگزار شد.

چند صد نفر در منطقه Bay Ridge بروکلین، نیویورک گرد آمدند و شعار " فلسطین را آزاد کنید" و "از رودخانه تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد" سر دادند.

تظاهرکنندگان روز شنبه تجمع کردند و در همراهی پلیس، به راهپیمایی در خیابان‌های بروکلین پرداختند. آن‌ها پرچم‌ها و پوسترهای فلسطین با نوشته "فلسطین را آزاد کنید"، "زندگی فلسطینیان اهمیت دارد" و "حقوق بشر برای فلسطینی‌ها" را در دست داشتند. این تظاهرات مسالمت‌آمیز بوده است.

شرکت‌کنندگان در تظاهرات گفتند که در حال درخواست از جامعه بین‌المللی برای "تحریم اسرائیل" و خواهان پایان خون‌ریزی و اشغال اراضی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی هستند.

همزمان با وارد شدن معترضان به خیابانی عرب‌نشین، چند فرد یهودی نیز به این تظاهرات پیوستند و پلاکاردهایی را در دست گرفتند که عبارات "به اسم من نه" و "همبستگی با فلسطین" بر روی آن‌ها نقش بسته بود.

تشدید درگیری‌های رژیم صهیونیستی و فلسطین اوایل ماه جاری، زمانی آغاز شد که در بیت‌المقدس شرقی به خاطر تصمیم دادگاه این رژیم مبنی بر اخراج چند خانواده فلسطینی از منطقه، ناآرامی ایجاد شد. شرایط در مرز بین اراضی اشغالی و نوار غزه فلسطین طی هفته گذشته رو به وخامت بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه اعلام کرد که طی روزهای گذشته، مجموع ۲ هزار و ۸۰۰ موشک از غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده و ۴۳۰ پرتابه در نوار غزه فرو آمده است. این ارتش می‌گوید حملاتی را علیه ۶۷۲ هدف نظامی در نوار غزه، انجام داده است.

چندین غیرنظامی و دست‌کم یک سرباز، در جریان تبادل موشکی در اراضی اشغالی کشته شده‌اند. در همین حال، فلسطین نیز از کشته شدن بیش از ۱۴۰ تن از جمله ۴۰ کودک، خبر داده است. بر اساس هلال احمر فلسطین، بیش از هزار و ۳۰۰ فلسطینی طی درگیری‌ها با رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند.  

یکی از تظاهرکنندگان بروکلین، عمران خان ۳۵ ساله، استراتژیست یک شرکت از منهتن در حالی که پرچم فلسطین را تکان می‌داد گفت: اینجا هستم چون جان یک فلسطینی را به اندازه جان یک اسرائیلی می‌خواهم، و امروز چنین نیست.

وی افزود: زمانی که پای یک دولت مسلح هسته‌ای و روستاییانی با سنگ در میان است، واضح است که چه کسی را باید مقصر دانست.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه به طور جداگانه با همتایان اسرائیلی و فلسطینی خود صحبت کرد و "نگرانی جدی" خود بابت شش روز خشونت‌آمیز اخیر مناقشه که تعدادی کشته و زخمی به جا گذاشته، ابراز کرد.

بنا بر اعلام کاخ سفید، وی "تعهد قوی واشنگتن به راه‌حل مذاکره شده توسط دو دولت به عنوان بهترین راه رسیدن به راه‌حل عادلانه و پایدار درگیری بین اسرائیل و فلسطین" را ابراز کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha