• یکشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400022617989
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون سازمان تأمین اجتماعی خبر داد

حذف 25 میلیون صدور دفترچه بیمه تأمین اجتماعی در طول سال

حذف 25 میلیون صدور دفترچه بیمه تأمین اجتماعی در طول سال

ایسنا/اردبیل معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: با حذف دفترچه‌های کاغذی از صدور سالانه 25 میلیون جلد دفترچه جلوگیری شده و در هزینه چاپ و تهیه کاغذ صرفه‌جویی شده است.

مهرداد غریب در مراسم معارفه مدیرکل جدید تأمین اجتماعی استان اردبیل به شرکای سازمان تأمین اجتماعی و تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی به عنوان بازوان توانمند سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: ما در انجام وظایف سنگین نیازمند انسجام مدیریتی در سطح ملی و استانی هستیم.

وی تصریح کرد: با حضور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در دو سال اخیر در رأس این سازمان، خدمات بی‌نظیری در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی آغاز شده و همچنان این فعالیت‌ها با قوت ادامه دارد.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: اگر زمانی حذف دفترچه‌های کاغذی و تمدید اعتبار آنها آرزوی دست نیافتنی بود، از اسفندماه سال گذشته و در یک زمانبندی یک ساله سعی کردیم تا به صورت کامل صدور دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی از چرخه حذف شده و با ارائه کد ملی بیمه‌شدگان از خدمات مختلف استفاده کنند.

غریب افزود: از آبان ماه سال گذشته اجرای طرح 3070 به صورت ملی آغاز شده و در قالب این طرح 30 خدمت برای کاهش 70 میلیون بار مراجعات به انجام می‌رسد که این خدمات عمدتا به صورت الکترونیکی و غیرحضوری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در قالب اجرای این طرح سالانه 25 میلیون دفترچه تأمین اجتماعی دیگر صادر نمی‌شود و از 100 میلیون بار مراجعات هموطنان در طول سال به شعبات تأمین اجتماعی جلوگیری خواهد شد.

غریب رضایتمندی 75 درصدی بیمه‌شدگان را از این خدمات غیرحضوری یادآور شد و اضافه کرد: با وجود اینکه تأمین اجتماعی از تنوع خدمات و مخاطبان برخوردار است اما چنین اقدامات و حرکت‌هایی به تقویت این سازمان و شرکای آن کمک کرده است.

وی به افزایش 10 برابری پرداخت تسهیلات برای مستمری‌بگیران و افزایش سهم سازمان در پوشش بیمه‌ای تکمیلی اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه درمان نسخه‌نویسی الکترونیکی تحول عظیمی را به وجود آورده که در همه مناطق کشور این طرح با قوت در حال اجراست.

غریب در مورد متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان نیز بیان کرد: در سال 98 میزان دریافتی این افراد یک میلیون و 600 هزار تومان با پرداخت 30 سال حق بیمه بود که در فروردین امسال این رقم به چهار میلیون 300 هزار تومان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: حداقل دستمزد در سال جاری دو میلیون و 655 هزار تومان است در حالی که یک مستمری‌بگیر چهار میلیون و 300 هزار تومان دریافتی دارد که سه برابر سال‌های گذشته است.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی به ارائه خدمات رایگان برای سالخوردگان در مراکز بیمارستانی و درمانگاهی و همچنین تأمین 89 هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه 1400 برای کمک به سازمان تأمین اجتماعی و پرداختی بدهی دولت به این سازمان اشاره کرد و گفت: از تلاش و پیگیری‌های نمایندگان مجلس در این زمینه قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha