• یکشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400022618118
  • خبرنگار : 71505

یک عضو شورای شهر تهران:

استفاده از اعتبارات همترازی نیروهای شهربان برای تامین کسری بودجه خلاف مصوبه شورا است

استفاده از اعتبارات همترازی نیروهای شهربان برای تامین کسری بودجه خلاف مصوبه شورا است

یک عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: استفاده از اعتبارات همترازی نیروهای شرکت شهربان برای تامین کسری بودجه این شرکت خلاف مصوبه شورا است.

به گزارش ایسنا، افشین حبیب زاده در دویست و نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تسلیت برای درگذشت ترکان گفت: حضور مهندس ترکان در شورای عالی فنی تهران برای شهرداری تهران مغتنم بود و در این چند سال نظریات ایشان  در تصمیم گیری هایی که در این شورای عالی فنی داشتیم بسیار نافذ و موثر بود.

رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود در تذکری به شهردار تهران گفت: در حین بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران، ۱۰۰ میلیارد تومان برای همترازی کارگران شرکت شهربان، معبربان و حریم بان با کارگران شرکت هادیان شهر به تصویب رسید و آقای رسولی نیز در هنگام تصویب بودجه شهرداری در پشت میکروفون تاکید کردند که برای این همترازی چه کاری باید انجام شود.

وی ادامه داد: برای همترازی می بایست جدولی از حقوق افراد، پایه تحصیلی و سابقه کار نیروهای شرکت هادیان شهر تهیه می شد و مشابه آن جدول نیز برای نیروهای شرکت شهربان، معبربان و حریم بان تهیه و سپس دریافتی های آنها تطبیق داده می شد.

وی افزود: روز گذشته با مدیرعامل شرکت شهربان گفت وگو کردم که متوجه شدم از ۱۰۰ میلیارد تومان مصوب برای همترازی، این شرکت ۴۰ میلیارد تومان دریافت کرده و این میزان را برای کسری بودجه خود در خصوص افزایش حقوق و دستمزد مصوب وزارت کار استفاده کرده است حال آنکه این کسری بودجه برای پرداخت حقوق و دستمزد طبق مصوبه شورای عالی کار هیچ ارتباطی با همترازی نیروهای این شرکت با شرکت هادیان شهر ندارد.

حبیب زاده تاکید کرد: شرکت شهربان، معبربان و حریم بان می بایست برای تامین کسری بودجه خود در پرداخت حقوق نیروهایش مطابق با مصوبه وزارت کار از طرق دیگر اقدام کند و اگر نیاز است، اصلاحیه بودجه بیاورد. ۱۰۰ میلیارد تومانی که به تصویب رسیده صرفا جهت همترازی بوده است. در واقع نیروهای شرکت شهربان، معبربان و حریم بان در سال ۱۴۰۰ باید دو افزایش حقوق باید داشته باشند یکی بابت مصوبه شورای عالی کار و دیگری بابت همترازی با شرکت هادیان شهر .

رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اقدام مدیرعامل شرکت شهربان در خصوص استفاده از بودجه همترازی برای جبران کسری بودجه خود خلاف مصوبه شورا است، گفت: مدیران این شرکت برای کسری بودجه خود باید فکری کنند و از جای دیگر آن را تامین کنند و فکر نکنند که ما متوجه موضوع نیستیم.

وی همچنین به تجمع هفته گذشته رانندگان شرکت خودرو سرویس شهر مقابل شورای اسلامی شهر و در اعتراض به اجرای طرح سهند و حق بیمه اشاره کرد و گفت: بارها گفته ایم که اجرای طرح سهند دغدغه های  کاهش درآمد و ناامنی شغلی را برای رانندگان این شرکت فراهم کرده است و موجب افزایش هزینه های آنها برای خرید اینترنت و گوشی هوشمند شده است.

وی ادامه داد: در اواخر سال گذشته نیز در جلسه ای که با مدیران شهرداری در این خصوص برگزار کردیم آنها به صراحت اعلام کردند که در حال جمع آوری اطلاعات بوده و قرار نیست این طرح اجرایی شود، اما متاسفانه شاهد هستیم که از اول فرودین اجرای این طرح سرعت گرفته و اکثر مناطق درگیر اجرای آن هستند. باید به این اقشار آسیب پذیر که در ارتباط با ما هستند توجه بیشتری صورت گرفته و آنها را تحت پوشش قرار دهیم.

تذکر میرلوحی درباره یک ساختمان نامتناسب در خیابان سئول

رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران گفت: در خیابان سئول ساختمانی سر برآورده که هیچ تناسبی با موقعیت این محدوده و فضای سبز موجود ندارد و منظر شهری را تخریب و مختل کرده لذا از شهردار و شهرداری تهران می خواهم همانگونه که نسبت به ساختمان جماران و اجرای طرح تفصیلی حساسیت نشان دادند نسبت به این ساختمان نیز واکنش نشان دهند.

به گزارش ایسنا، همچنین سید محمود میر لوحی در دویست و نودو چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: تذکر امروز من مربوط به یک ساختمان اول خیابان سئول روبروی نمایشگاه بین المللی است که  سالهاست احساس می شود منظر شهری را تخریب و مختل کرده و رها شده است.

وی افزود: لذا  استدعا می کنم آقای حناچی و شهرداری تهران همانطور که نسبت به ساختمان جماران و اجرای طرح تفصیلی حساس هستند نسبت به این ساختمان هم که به نظر من نشان می دهد نه از نظر ملکی نه معماری و نه موقعیتی که قرار گرفته و یک مرتبه وسط نقطه جذاب و فضای سبز یک ساختمان نا همگون با منظر و  معماری شهری سر برآورده، برخورد و گزارش را به شورا ارائه نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha