• یکشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1400022618435
  • خبرنگار : 71576

شانس‌های مدال بوکس ایران در آسیا از نگاه ASBC

شانس‌های مدال بوکس ایران در آسیا از نگاه ASBC

فدراسیون بوکس آسیا سه بوکسور ایران را به عنوان شانس‌های اصلی کسب مدال برای تیم ملی معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، فدراسیون بوکس آسیا نسبت به فهرست اعلام شده تیم ملی ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ دوبی واکنش نشان داد و به ترتیب دانیال شه‌بخش، سید شاهین موسوی و احسان روزبهانی را سه شانس اصلی کسب مدال برای تیم ایران دانست. تیم ملی ایران با ۸ بوکسور در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کند.

فدراسیون بوکس آسیا (ASBC) در گزارش خود نوشت:

"علیرضا استکی، سرمربی تیم ملی بوکس ایران اسامی ۸ مشت‌زن را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا اعلام ‌کرده است که در بین آن‌ها دانیال شه‌بخش، سید شاهین موسوی و احسان روزبهانی سه شانس اصلی برای کسب مدال هستند.

بوکسورهای ایران که در مسابقات کسب سهمیه المپیک اردن دو سهمیه را به دست آورده‌اند، در دو دوره آخر رقابت‌های قهرمانی آسیا (۲۰۱۷ تاشکند و ۲۰۱۹ بانکوک) با یک مدال برنز به کار خود پایان داده‌اند. تیم ایران در دو دوره ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ در امان و بانکوک نیز به ۳ مدال برنز دست یافتند. آخرین فینالیست ایران در این مسابقات جاسم دلاوری در رقابت‌های ۲۰۱۱ بود. آخرین بوکسور طلایی آن‌ها در مسابقات قهرمانی آسیا هم علی مظاهری در سال ۲۰۰۷ است.

امید احمدی‌صفا که در سال ۲۰۱۸ به عناوین بین‌المللی دست یافت و سپس به وزن ۵۲ کیلوگرم رفت که در آن‌جا هم برای حریفان خود مشکل ساز شد. نخستین موفقیت المپین ایران یعنی دانیال شه‌بخش نیز در مسابقات جوانان جهان ۲۰۱۸ بوداپست بود. او به تازگی وارد ۲۱ سالگی می‌شود، اما از تجربیات بسیار بالایی برخوردار است.

هم‌چنین باقر فرجی در فینال آخرین مسابقات قهرمانی کشور ایران اشکان رضایی را شکست داد تا بوکسور وزن ۶۴ کشورش در دوبی باشد. مسلم مقصودی هم که دو سال پیش در بانکوک به یک چهارم نهایی رسید، به وزن ۶۹ کیلوگرم رفت تا الان با شکست دادن سجاد کاظم‌زاده دارنده برنز مسابقات ۲۰۱۷تاشکند، ملی‌پوش ایران در دوبی باشد."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۷:۲۳

تا قبل نیمه نهایی به ازبک و قزاق بخوریم یک برنز هم نمی‌گیریم. چه از نظر کیفی چه به خاطر داوری. برای بار دیگر آقایان مسوول به سمت پیشنهاد داوری دیجیتال بوکس بروید. نصب کلاه و نصب سنسور روی کلاه دستکش و پوشش بدن بوکسورها. به لطف خانم فرهادی ده مدال بانوان هم نداریم. ووشو به اون خشنی آزاده بوکس فقط بخاطر اسمش ممنوعه.