• یکشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400022618445
  • خبرنگار : 71415

لیز چنی: از اینکه به ترامپ رای دادم متاسفم

لیز چنی: از اینکه به ترامپ رای دادم متاسفم

لیز چنی، جمهوریخواه مشهور آمریکایی که اخیرا با رای هم حزبی‌هایش از یک سمت رهبری ارشد در میان نمایندگان این حزب در مجلس نمایندگان کنار گذاشته شد در مصاحبه ای با اذعان به اینکه در انتخابات ۲۰۲۰ به دونالد ترامپ رای داد از بابت این رای خود ابزار پشیمانی کرده اما در عین حال صحبتی از اینکه قصد ترک حزبش را دارد نکرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، لیز چنی در جریان مصاحبه‌ای با ای.بی.سی، در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات ۲۰۲۰ به ترامپ رای داده است پاسخ مثبت داد.

او در ادامه در پاسخ به اینکه آیا از این رای خود پشیمان است گفت:  من هرگز نمیخواستم از بایدن حمایت کنم ولی از اینکه به ترامپ رای دادم متاسفم، این  کار من به نوعی مبتنی بر  اساس مصالح سیاسی و با توجه به اقدامات ترامپ، در جهت منافع کشور بود. منصفانه‌تر این است که بگویم از رای دادن به ترامپ متاسفم.

چنی یکی از ده عضو حزب جمهوری‌خواه بود که در همراهی با دموکرات‌ها پس از یورش به کنگره در روز ششم ژانویه به استیضاح ترامپ رای داد.

اعضای حزب جمهوریخواه مدتی بعد با متهم کردن لیز چنی به "عدم وفاداری" برکناری او از هیئت رئیسه فراکسیون را به رای گذاشتند که با ۱۴۱ رای در مقابل ۶۱ رای در مقام خود ابقا شد.

چنی در ادامه صحبتهایش به ای.بی.سی اظهار کرد، کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا باید یا داوطلبانه در مقابل هر گونه کمیسیون مختص وقایع ششم ژانویه از بابت گفتگویش با ترامپ در ضمن وقوع حمله شهادت دهد یا او را به این کار مجبور سازند. لیز چنی دختر دیک چنی، وزیر دفاع اسبق و معاون رئیس جمهور اسبق آمریکا است.

او درباره اینکه آیا در صورت تصمیم ترامپ به نامزدی مجدد برای ریاست جمهوری و پیروز شدنش در رقابت برای کسب نامزدی حزب جمهوریخواه همچنان در حزب جمهوریخواه باقی می ماند. پاسخ داد: من هر کاری که بتوانم انجام می دهم تا اطمینان حاصل کنم او تبدیل به نامزد حزب نشود. و شما هر چیز لازم برای اطمینان حاصل کردن از اینکه او هرگز حتی بار دیگر نزدیک دفتر ریاست جمهوری نشود را می دانید.

وی افزود: من از او حمایت نخواهم کرد و هر کاری که بتوانم انجام می دهم تا از بابت رخ ندادن این اتفاق اطمینان حاصل کنم.

برخی جمهوریخواهان خارج از کنگره مساله تشکیل یک حزب محافظه کار جدید را مطرح کرده اند. اما اکثر ناظران معتقدند موفقیت آمیز بودن چنین اقدامی بعید است. با این حال انتظار می رود این جنگ داخلی در حال بالا گرفتن در رده های حزب جمهوریخواه امروز یکشنبه برنامه های گفتگوی سیاسی در آمریکا را تحت تاثیر قرار  دهد.

چنی به ای.بی.سی تصریح کرد: من فکر می کنم که واقعا مساله دونالد ترامپ و حزب و اینکه ما قرار است یک حزب مبتنی بر حقیقت باشیم است. من فکر می کنم ما از زمان انتخابات و مطمئنا از زمان ششم ژانویه شاهد تمایل رئیس جمهور سابق به حملات بسیار تهاجمی به دموکراسی و فرآیند انتخاباتی‌مان بوده ایم و این روند از شش ژانویه افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha