• دوشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۰:۳۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400022718590
  • خبرنگار : 50223

اجاره بها در یاسوج ترمز برید

اجاره بها در یاسوج ترمز برید

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد اواخر فصل بهار و فصل تابستان برای اجاره‌نشین‌ها فصلی خاص است که دنبال تمدید قرارداد یا اجاره کردن خانه و تعیین تکلیف واحد مسکونی اجاره‌ای خود هستند. در چند سال اخیر و به‌ویژه در سال جاری، اجاره بها روند رشد لجام گسیخته‌ و بی حساب و کتاب داشته است.

به گزارش ایسنا، نکته قابل تامل این است که رشد اجاره بها هیچ تناسبی با رشد تورم نداشته و هر صاحب خانه، خودسرانه اجاره و رهن خانه خود را مشخص می‌کند و شاخص، ملاک و معیاری برای تعیین اجاره خانه در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد البته نظارتی هم بر این بازار نیست و در چنین شرایطی فشار زیادی به اجاره نشین‌ها وارد می‌شود.

امسال اما به قدری اجاره بهای خانه افزایش یافته که پرداخت آن از توان خیلی‌ها خارج اســت، این در حالی است که هنوز وارد فصل جابجایی نشــده‌ ایم، از این پس با پدیده های جدیدی رو به رو خواهیم شد که بدون شک علت اصلی رخداد آن‌ها افزایش نرخ اجاره بهاســت.
با توجه به وضع موجود و در صورت تداوم گرانی اجاره بها و رهن خانه بی شک پدیده پشت بام خوابی، چادر خوابی، روی آوردن به حاشیه نشینی و ... در استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص شهر یاسوج دور از ذهن نخواهد بود.

یکی از مشاوران املاک شهر یاسوج به خبرنگار ایسنا گفت: در شهر یاسوج یک منزل مسکونی سه خوابه را به قیمت ۴۰۰ میلیون تومان به صورت رهن اجاره داده اند.
وی اظهار کرد: امور مالیاتی باید تدابیری بیندیشد که با توجه به این وضعیت گرانی و بالا بودن کرایه خانه از صاحبان خانه مالیات واقعی بگیرد تا شاهد کرایه های بی حساب و کتاب نباشیم.
یک مشاور املاک دیگر نیز به خبر نگار ایسنا گفت: صاحبان خانه منازل مسکونی خود را برای اجاره به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان با ماهی ۱۰۰ هزار تومان در بنگاه ما ثبت کرده اند.
وی افزود: شهرداری یاسوج برای ساخت خانه های بیش از  چهار طبقه در بیشتر نقاط شهر محدودیت گذاشته در صورتی که این محدودیت‌ها کمتر شود در ساخت خانه های بیشتر موثر خواهد بود.
این مشاور املاک عنوان کرد: در این شرایط کرونایی مستأجران از خانه بیرون نروند و تخلیه نکنند چراکه قانون هم با مستأجران است و از آنها حمایت می کند.
یک مشاور املاک دیگر به خبرنگار ایسنا گفت: یک خانه ای را در دفتر ما برای اجاره دادن به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان رهن با ۲.۵ میلیون تومان کرایه نوشته اند، به صاحب خانه گفتم این قیمت زیاده و مستأجران مشکل دارند قیمتش را کمتر بگو، در پاسخ به من گفت همین که هست اگر ثبت نمی‌کنید می روم در بنگاه دیگر ثبتش می کنم.
وی با بیان اینکه به دنبال خانه با کرایه مناسب نگردید چرا که گیر نمی آید اگر صاحب خانه ای مَرد و مُنصف باشد شاید خانه خود را بصورت مناسب و منصفانه اجاره دهد، تصریح کرد: از سوی مسئولان و متولیان امر باید چاره ای اندیشیده شود تا جلوی این افزایش سرسام‌آور گرفته شود، در یکی از استان‌ها همه مشاوران املاک هماهنگ شدند و با توجه به وضعیت اقتصادی مردم و شرایط کرونایی به اجاره هر منزل مسکونی و برای تمدید قرارداد تنها ۱۰۰هزار تومان اضافه کردند.
یک مستأجر که زوج جوانی بودند به خبرنگار ایسنا گفت: هم اکنون در یکی از مناطق جنوب شهر با ۱۵ میلیون تومان رهن و ماهانه ۶۰۰ هزار تومان کرایه، اجاره نشین هستم که صاحب خانه ام برای تمدید قرارداد گفته ۵۰ میلیون رهن با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کرایه در سال جدید خانه ام را اجاره می دهم حالا نمی دانم چطوری این میزان رهن و کرایه را تامین کنم.
وی افزود: چرا مسئولان فکری به حال این مسأله نمی کنند و هرکس اجاره خانه خود را خودسرانه مشخص می کند و اکثر صاحب خانه ها کرایه خانه خود را با اقساط وام و بدهی های خود تنظیم می کنند. آیا یک مسئول با شجاعت و جرأت هست که بتواند ترمز این وضعیت اسفناک اجاره بها را بکشد؟
یک آقای حدود ۳۵ ساله که دنبال خانه اجاره ای بود به خبرنگار ایسنا گفت: شغلم کارگری است که در این شرایط کرونایی بیشتر روزها کار گیرم نمی آید، صاحبان خانه ها و مالکان خود را جای ما قرار دهند چطوری می توانم با این قیمت هایی که می‌گذارند خانه اجاره کنم.

وی عنوان کرد: یکی به داد ما مستأجران برسد، آیا مسئولان از وضعیت اجاره خانه اطلاعی دارند؟ آیا فرزند اجاره نشین دارند که درد اجاره نشینی را کشیده باشند؟

«عنایت رضایی»، رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهر یاسوج در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: باتوجه به وضعیت بالا رفتن تورم سالیانه اجاره بها نیز زیاد شده که سه عامل اصلی افزایش اجاره بها بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی، افزایش تورم و بالا رفتن روز به روز تمام مایحتاج مردم و گردشگر پذیر بودن استان است.

وی افزود: البته باتوجه به دستور هیئت دولت هر گونه افزایش اجاره بها تنها تا ۱۵درصد صورت می‌گیرید و هیچ موجری نمی تواند مستاجری را از خانه بیرون کند و دستگاه قضایی نیز حکم تخلیه برای هیچ مستاجری صادر نمی‌کند.

رضایی اظهار کرد: اگر مسئولان در زمینه پایین آمدن مصالح ساختمانی، ساخت مسکن و وام کم بهره مسکن چاره اندیشی نکنند حتی جایی برای چادر زدن و پشت بام خوابی هم نمی ماند و مشکلات بیش از پیش می شود.

« محمدعلی غفاری»، مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: در اجرای ماده ۵۴ قانون مالیات‌های مستقیم هر ساله کمیسیون تقویم املاک در محل اداره امور مالیاتی برگزار و نماینده اداره ثبت و جهاد کشاورزی و یک‌ نفر از اعضای شورای هر منطقه و نماینده مالیاتی و ... با توجه به قیمت روز تهیه و مورد اجرا قرار می‌گیرد.

وی افزود: کسی از مالیات اجاره خانه معاف نیست و هرکس بجز اجاره بها درآمد دیگری ندارد در اجرا ماده ۵۷ قانون مالیات‌های مستقیم به اندازه معافیت حقوق معاف و مابقی اخذ می شود.

غفاری اظهارکرد: با وجود اجاره‌های بی حساب و کتاب اما متاسفانه صاحبان خانه و مالکان آنقدر که بر اساس قانون باید مالیات بپردازند، از آنها گرفته نمی شود در واقع فرار مالیاتی دارند.

مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اجاره خانه در شهر یاسوج به ضرر مردم و به سود مالیات و موجر است و خدا به داد مستاجران برسد.

غفاری با بیان اینکه مالیات بر خانه های خالی در استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز اجرا نشده است، تصریح کرد: این طرح هنوز به علت ارسال نشدن دستورالعمل و ساز و کار وصول اجرایی نشده است.

گفتنی است که برای حل این موضوع لازم است که ابتدا قبول کرد که مشکلی به نام اجاره‌بها وجود دارد، اما به نظر می‌رسد به این اتفاق به صورت جدی دقت نشده است زیرا با تشکیل یک جلسه به تنهایی نمی‌توان نسبت به بررسی این موضوع مهم پرداخت و راه حل کاربردی و مناسبی ارائه کرد، پس این وضعیت نشان از بی‌توجهی و در نگاه خوش‌بینانه، کم‌توجهی مسئولان و متولیان امر به قشری به نام «اجاره نشین‌ها» دارد!
امروز در کوتاه‌مدت باید چارچوبی برای قیمت‌گذاری خرید و فروش و اجاره‌بها را تعیین کرد تا حداقل این روند منطق و اصولی پیدا کند، به نظر می‌رسد تشکیل کمیته‌ای با مشارکت بخش خصوصی و فعالان بازار، دستگاه قضایی، استانداری، شهرداری، امورمالیاتی، اتحادیه مشاوران املاک، راه و شهرسازی می‌تواند منجر به یک تصمیم‌سازی در این حوزه شود و مقامات استانی از مسئولان کشوری درخواست کمک کنند.
اجاره بها به طور مستقیم با اقشاری مرتبط است که قدرت خرید به آنها اجازه نداده که تا کنون سرپناهی از آن خود تهیه کنند، بنابراین از اقشار کم‌درآمد جامعه به حساب می‌آیند و باید هرچه زودتر به کمک آنها شتافت، کمکی که به نظر می‌رسد اگر دیر شود، عواقب مطلوبی به دنبال نخواهد داشت.
وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که موجر به دلیل تمدید خودکار قرارداد، نمی‌تواند حکم تخلیه بگیرد، بعد از پایان قرارداد مستاجر موظف نیست خانه را تخلیه کند و توسط مراجع قضایی حکم تخلیه صادر نمی‎‌شود. امسال میزان افزایش اجاره‌‎بها در تهران ۲۵ درصد، کلانشهرها ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۰۷:۰۳

بنده ماهشهر زندگی میکنم ،سال قبل 20 میلیون پیش ماهی 600 هزار تومان بودم و امسال صاحبخانه محترم فرموده که ماهی یک میلیون

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۲۳ ۰۸:۴۵

سه ماه از سال 1400 گذشت هیچ اتفاقی نیافتاد وضعیت اجاره بهای مسکن کماکان بسیار آشفته است یه فرمول عرف از قبل وجود داره که ظاهرا با توجه به قیمت خانه مبلغ رهن رو مشخص میکنند که ظاهرا یک هشتم قیمت منزل هست و یا اجاره را با توجه به مبلغ رهن مشخص میکنند ولی قیمت یه منزل مسکونی که سال قبل 500 میلیون بوده و الان میفرمایند 3 میلیارد چطور ممکن هست که رهن و اجاره پایین بیاد لطفا یه نگاه به سایت دلالی دیوار بکنید قولنامه ها از 15 سال قبل تماما داره در اداره ثبت اسناد ، ثبت میشه پارسال و امسال کجا 20 یا 25 درصد اضافه شده ما هم ببینیم و بدونیم تماما اجاره رو 4 یا 5 برابر کرده اند شغلی بهتر از صاحب خانه بودن سراغ دارید ۴ یا ۵ خانه میخرید نه تجربه میخواد که بخواد سختی بکشی و کاری یاد بگیری و نه میخواد دانشگاه بری خانه ملک شماست مال شماست یا هتل آپارتمانش میکنی روزی یک میلیون تومن میگیری که ممکنه ۱۰ روز در ماه خالی بمونه که در نهایت رقم بالایی میشه و اصلا مجوزی هم نمیخواد و یا اجاره میدی 4۰۰ میلیون با 15 میلیون هر ماه مستاجر بیچاره کار میکنه سختی میکشه میده به شما التماست هم میکنه تعظیم و تکریم هم بیچاره میکنه سالم تحویل دادی سالم تحویل میگیری هر چقدر دلت خواست اجاره میدی کسی هم کنترل نمیکنه قانونی هم نیست که جلوی تو رو بگیره مالیات هم اصلا نمیدی هر چقدر میگیری میزاری تو جیبت حالش رو میبری خرج داری دیگه وضعیت اقتصادی مردم هم خرابه وتو هم از این آشفته بازار بی قانون و بی حساب و کتاب هر چی میتونی پول در میاری نه سازمان بازرسی و نه قوه قضاییه و نه شهرداری و نه مجلس و نه دولت هم نمیتونند با این قانون های فعلی جلوی صاحب خونه ها رو با این اجاره بهای کلان بگیرین خوب شغل بدون دردسر و مفتی هست اگر مغازه داشته باشی باید مالیات بدی و جواز کسب داشته باشی و حرفه ای بلد باشی ، دائم بازرسی میشی و دارایی با مالیات بردرآمد میاد و مالیات ملک تجاری رو باید بدی ، شهرداری میاد گیر میده باید به ۱۰۰ نفر جواب پس بدی اما خانه که داشته باشی سرمایه گزاری کردی امسال میخری 1 یک میلیارد سال دیگه با برنامه ریزی دقیق دولت میفروشی نه 9 میلیارد از هر طرف که نگاه کنی برد با صاحب خونه هست و کسی جرات حرف زدن نداره اصلا دلت نمیخواد اجاره نمیدی دولت هم که قانونی هنوز برای خانه ها و منازل مسکونی خالی تصویب نکردن که بخو

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۰۷:۳۱

سلام من خودم دوسال یاسوج زندگی کردم واقعا اونجا قیمت ها سرسام آوره، نه تنها اجاره خونه ها بلکه قیمت خوردو، خوراک و پوشاک هم سر به فلک کشیده خدا به داد مردم اونجا برسه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۰۹:۴۳

کنجکاو شدم ببینم کدوم شهر زندگی می کنی که از یاسوج ارزونتر هست وسیله داخلش یاسوج بجز اجاره بها که همه جا واقعا سرسام آورشده .باقی چیزاش واقعا مناسبه قیمت ها

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۲۲:۱۴

اره واقعا خسته شدیم از زندگی، خدایا شر ما از زندگی یا شر زندگی رو از سر ما کم کن آمین

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۰۸:۵۳

با سلام چرا یک طرفه قضاوت می کنید آیا با خود اندیشیده اید که یک مالک چقدر باید هزینه یک خانه کند تا ساخت آن تمام شود بعد هم طلبکار شده اید. طبق چه اصول و منطقی انتظار اجاره پایین از صاحب خانه را دارید. آیا دولت به آنها کمک کرده وام کم بهره داده یا بانک سود پایین کشیده روی وامها یا مصالح ارزان در اختیارشان گذاشته که الان انتظار همکاری دارند اگر این طوری باشد کسی اصلا خونه نمی سازد چرا دولت خودش هر سال برق آب و... را گران میکند اما انتظار دارد صاحب خونه ها جور تنبلی دولت و مستاجران را بکشد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۰۹:۳۸

سلام..فعلاکه اجاره خانه دریاسوج ازکلان شهرهاهم بالاتررفته..هیچکس هم پاسخگونیست..خدابه دادمردم برسه..

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۱۰:۰۶

سلام در جواب افزایش اجارها باید گفت اگر موجری بنا به وضعیت مالیش مستاجر خانه اش را در سال‌های گذشته با اجاره کمی حداقل500 تومان از قیمت واقعی به او ارفاق کند دال بر این نیست 15 درصد به آن اضاف کند لذا قیمت سال گذشته که به ایشان داده شده بهاء ارفاقی بوده و شاید امسال خودش به خانه اش نیاز داشته باشد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۱۵:۴۱

مالک به جای بانک پولشو تو ملک گذاشته و اون سودی که شما می فرمایید هر سال با تورم قیمت مسکن گیرش میاد و انتظار نداشته باش با اجاره بخوای خرج خونتو در بیاری . خیلی زورت میاد از این حرفها برو پولتو بده طلا که نخوای بدی اجاره . صاحب خونه باید انصاف داشته باشه که معلومه یکی مثل تو نداره پس برو شغل دیگه ای . در تمام دنیا یک قانون ویژه ای برای اجاره هست به جز ایران و مخصوصا یاسوج بی قانون

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۱۱:۱۵

اینجور که می‌فرمایید صاحب خانه بدهکار مستاجر هست یا هم مسئول زندگی بقیه یا اینکه کمیته امداده

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۱۱:۳۱

من یکسال نامزدی کردم و در به در دنبال خونه اجاره ای هستیم تا بتونیم بریم سراغ زندگیمون اما متاسفانه موجرها خیلی بی انصاف شدن. روز به روز هم دارن رهن ها را بالاتر میبرن متاسفانه قانونی وجود نداره جلوی این بی عدالتی را بگیره. چرا اجاره یه آپارتمان ۱۰۰ متری ۱۴۰ میلیون تومان شده آخه چرا مگه انسانیتی دیگه وجود نداره خدا بهمون رحم کنه. بعدش میگن جوونا ازدواج نمیکنند

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۱۵:۴۵

موجر هم وام گرفته بدهکار شده رو ساخت خونه من خودم سال پیش برج۲سیمان گرفتم کیسه۱۰۸۰۰تومان الان دوباره خواستم کارمو پیش ببرم گرفتم۳۰۵۰۰ خب حالا قضاوت کن چیزای دیگه هم همینجورن برو کابینت بزن ببین متری چند بهت میگه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۱۲:۱۲

خدارو شکر ما اجاره نشین نیستیم امیدوارم همه صاحب خونه بشن ولی واقعا گرونه چرا اونوقت😥😥 ولا ما یه دو خوابه با حال پذیرایی دادیم اجاره پنج ملیون تومان با ماهی ۳۰۰ هزار تومان مستاجرمون هم خدارو شکر خیلییییی آدم خوبیه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۱۲:۱۴

سلام فقط اونجا نیس...اینجا هم طبقه ۲ و ۳ ...۳۰ میلیون با ماهی ۸۰۰ طبقه دوم...کاش رسیدگی میکردین...ما جوونا ن توانایی خرید خونه رو داریم ن اجاره خونه....۱۰۰ میلیون رهن طبقه دو؟؟؟...کم کم زده ب سرم چادر مسافرتی ببرم تو دشت و بیابون زندگی کنم....البته اگه نیان بگن اونجا مرتع هست و بیت المالو غضب کردین

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۱۳:۰۹

صاحب خونه های یاسوجی اکثرن خیلی بی انصاف و خدانشناسن میخوان کل مخارج خانواده هاشونو از همین خونه های بی کیفیتشون دربیارن هیچ سر و صحابی هم خدا رو شکر تو این شهر بی در و پیکر پیدا نمیشه خدا کسی سر و کارش با یاسوج نیوفته

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۱۴:۱۳

آره بخدا من خودم ک خونه ساختیم پدرمون در اومد بخدا کل دار و ندارم را خرج کردم نزدیک 400 میلیون تومان خرج یه خونه 140 متری شده... خدا به دادمون برسه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۱۶:۰۸

اتفاقا یاسوج با انصافا قیمت شهر کنگان بپرس تا انصاف ببینی

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۸ ۱۳:۵۲

موافقم همشون بی انصافا بخدا چن ماهه دنبال خونه ایم یه قیمتایی میگن ک ادم دیگه دهن ادمو سرویس میکنن من میگم تمام مالکا بی انصافا هرکی میخاد باشه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۱۳:۵۸

سلام، من بدلیل افزایش زیاد اجاره دارم کوچ میکنم به روستا. یاسوج مردمش فقط تو فکر مال منالند. باید خدا را هم در نظر گرفت

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۱۴:۰۵

سلام ایی مسئولین استانی بی خبر از همه چیز ،خدا را در نظر بگیرید خیلی از خانوادها جلوی زن بچهاشون شرمنده هستند که نمی‌توانند حتی خانه ای اجاره کنند ،اجارها سرسام آور زیاد ،لطف کنیید نظارت داشته باشید که نفرین این همه جوان دم بخت پشت سرتان نباشد، الهی کاری انجام بدید که همیشه دعای خیر پشت سرتان باشه و سلامت..

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۱۵:۱۶

شهر بی حساب و کتاب دیگه همینه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۱۸:۰۴

دیگه به این صورت واقعا نامردیه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۱۶:۰۳

سلام دوست عزیز اتفاقا کرایه خونه یاسوج به نسبت شهرهای کوچک اطراف خیلی پایین هست کافی یه سر برنامه دیوار به شیراز یا بوشهر و جم کنگان بزنی تا براتون ثابت بشه بنده خودم کنگان اجاره نشینم تا الان بیست با یک میلیون پانصد نشسته بودم که امسال صاحب خانه میگه شصت با سه میلیون خونش هم 90 متر درداغون نه گاز کشی هیچ چیزی هم نداره

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۱۶:۲۸

حرومشون باشه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۱۸:۳۱

هرمالکی زیاد میگره حرومش باشه بشه پول دکترودارو

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۲۱:۳۹

الهی امین

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۲۰:۵۵

سلام به خدا یاسوج بی در و پیکر ترین شهر کشور هستش . فقط پارتی بازی و قوم و قبیله ای عمل می کنند . حاکمان و مسئولین شهر هیچ کاری انجام نمی دهند ، فقط ریا حاکمه.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۲۱:۱۰

بی قانونی ترین شهردنیا یاسوجه که اینقدر اجاره نشین هاش تحت فشارند

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۲۱:۲۹

با سلام.بنده ۱۰ سال مستاجر بودم تااینکه سال گذشته به هزار بدبختی یه خونه دوطبقه ساختم و یه ماهه رفتم تو خونه.درک میکنم صاحب خونه ها رو خیلی هزینه رفته بالا خیلی.واقعا کسانی ک خونه میسازن میدن اجاره نمیدونم چ فکری کردن.طبقه بالای خونم خالیه بخدا دلم نمیاد بدمش اجاره.کاش یک طبقه ساخته بودم.منظورم از این حرفا اینه ک صاحب خونه هاحق دارن اجاره بالا بگیرن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۸ ۰۰:۱۸

واقعا آنقدر که هزینه ساخت بالا هست. قیمت مصالح نسبت به یک سال پیش ۵ برابر شده. نفرینی دارید باید به افراد دیگه ای کنید نه صاحب خونه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۸ ۰۱:۲۹

الان دیگه فقط یاسوج نیست، همه جا همینه گرونی بیداد میکنه، ماهم ک جنوبیم همینه. قبلن با همین پول رهن میشد دو تا خونه خرید، الان دیگه حتا نمیتونیم اجاره کنیم، دیگه به چ امیدی بایدزندگی کنیم با چه دلخوشی، با اینهمه ثروت ک کشورمون داره اینم زندگی ک برامون ساختن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۸ ۰۲:۰۱

طرف پراید ۲۰ میلیونیشو داره میده ۱۲۰ میلیون ولی انتظار داره صاحب خونه خونشو به قیمت ۳ سال پیش بده

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۸ ۰۹:۰۷

زن گرفتن هم سخت شده حالا که ملک هست زن نیست خخخخ

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۸ ۱۴:۵۰

منم اونجا دو سال بودم واقعا انگار داری بالای تهران زندگی میکنی انقدر گرون

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۰۷:۵۴

کسانیکه مشکل اجاره دارن لطف کنن برن یه چادر مسافرتی بگیرن وبزنن به کوه و بیابان