• دوشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400022718844
  • خبرنگار : 30054

بررسی دلایل افزایش قیمت ورق ومحصولات فولادی

بررسی دلایل افزایش قیمت ورق ومحصولات فولادی

در ابتدای سال ۱۴۰۰ پس از پشت سر گذاشتن یک بازار افزایشی و پر از افت و خیز در ورق ٫ اکثر فعالان بازار آهن و ورق های فولادی منتظر بازار کاهشی در سال جدید بودند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام پرشین ایرون، در شروع معاملات ورق سیاه پس از تعطیلات نوروز ٫ دلار با شیب‌ نسبتا آرامی رو به کاهش بود و همه انتظار کاهش قیمت آهن و ورق سیاه در بازار را داشتند.اما در اولین عرضه ورق در بورس در اوایل اردیبهشت ماه ورق سیاه ورق روغنی ورق گالوانیزه و.... با رشد حدود ۴۰۰۰ تومانی نسبت به معامله قبلی  روبرو شد.

حفظ محیط زیست اولین عامل افزایش قیمت آهن

با پیشرفت تجهیزات تولید آهن و ورق در جهان روند تولید سریع تر از گذشته طی‌می‌شود و همین‌موضوع‌باعث‌تخریب‌محیط زیست واستخراج بیش از حد سنگ‌آهن از طبیعت می گردد و خود فرایند تولید فولاد نیز باعث آلایندگی محیط زیست می شود.

کشور چین بعنوان بزرگترین تولید کننده آهن در جهان با توجه به مسال زیست محیطی تصمیم به کاهش ظرفیت تولید آهن گرفته است و همین موضوع یکی از مهمترین عوامل افزایش قیمت در چین به میزان ۵۰۰۰ یوهان در هر تن و در تبع ان جهان گردیده است.

ایران با تولید حدود ۳۳ میلیون تن شمش آهن در سال ۱۳۹۹ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آهن و ورق در خاور میانه می باشد.در کشورمان فرایند تولید آهن بعهده بخش دولتی می باشد کارخانه فولاد مبارکه اصفهان - فولاد سبا - صنایع فولاد گیلان جزو تولید کنندگان ورق در ایران می‌باشد. کارخانه فولاد اکسین خورستان نیز تولید کننده ورق با ضخامت های بالای ۸ میلیمتر می باشد .

خرید ورق از فولاد مبارکه اصفهان

کارخانه فولاد مبارکه با تولید ورق سیاه - ورق روغنی - ورق گالوانیزه یکی از بزرگترین تولید کنندگان ورق فولادی در خاورمیانه می باشد که محصولات خود رابه ۳ صورت عرضه می‌کند.

۱- به صورت سهمیه وزارت صمت

کارخانجات و بنگاه های برشکاری ورق برای تامین ورق مورد نیاز خود از طریق وزارت صنایع و معادن و تجارت می توانند سهمیه تخصیص ورق فولاد مبارک را اخذ نمایند.

۲- از طریق خرید ورق در بورس

فولاد مبارکه بخشی از ورق سیاه و دیگر ورق فولادی را در بورس کالا عرصه می‌کند.

۳- از طریق مرکز فروش رسمی فولاد مبارکه در استان ها

کارخانه فولاد مبارکه بخشی از محصولات خود را در اختیار نمایندگان خود در سرتاسر کشور قرار می‌دهد.

۴- خرید از بنگاه ها و بازرگانی های معتبر

بازرگانی پرشین آیرون با تکیه بر تجربه و اعتبار خود توانایی عرضه ورق سیاه - ورق روغنی - ورق گالوانیزه به صورت کویل و ابعادی را دارا می باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی