• دوشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400022718914
  • خبرنگار : 71477

ماکرون میزبان نشستی برای تقویت سودان پس از عمر البشیر

ماکرون میزبان نشستی برای تقویت سودان پس از عمر البشیر

رئیس جمهور فرانسه امروز (دوشنبه) میزبان رهبران، دیپلمات‌ها و وام‌دهندگان آفریقا در نشستی با هدف کمک به سودان پس از سال‌ها حکومت استبدادی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، چندین تن از سران کشورها در پاریس گردهم می‌آیند تا درباره سرمایه‌گذاری در سودان و بدهی‌هایش صحبت کنند و به دولت عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان در این گذار قدرت پس از سرنگونی عمر البشیر، رئیس جمهور سابق این کشور در سال ۲۰۱۹ میلادی کمک کنند.

روز سه‌شنبه نشستی در خصوص اقتصادهای آفریقایی برگزار خواهد شد که تلاش خواهد کرد کسری‌ مالی ۳۰۰ میلیارد دلاری به وجود آمده بر اثر پاندمی کرونا را جبران کند.

هر دو نشست فرصتی برای امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه خواهند بود تا خود را به عنوان یک دولتمرد در آفریقا که نفوذش ورای مناطق فرانسه زبان این قاره است، نشان دهد.

این نشست‌ها بیانگر بازگشت به گردهمایی‌های رو در رو در سطح مقامات عالی پس از پاندمی کرونا خواهد بود؛ پاندمی که برگزاری جلسات در قالب ویدئوکنفرانس‌ها را به امری عادی تبدیل کرده بود.

"پل کاگامه"، رئیس جمهور روآندا و عبدالفتاح السیسی از جمله افراد شرکت‌کننده در این نشست‌ها خواهند بود.

فرانسه می‌خواهد این نشست پیرامون سودان پیامی به دیگر کشورهای آفریقایی باشد دال بر اینکه اگر آنها به دموکراسی احترام بگذارند و از خودکامگی روی برگردانند، می‌توانند کمک‌های بین‌المللی دریافت کنند.

یکی از مقامات دفتر ریاست جمهوری فرانسه که خواست نامش فاش نشود، گفت: گذار قدرت در سودان نه تنها از سوی ما بلکه از سوی کل جامعه بین‌الملل به عنوان نمونه‌ای از گذار دموکراتیک در آفریقا تلقی می‌شود که سزاوار توجه ویژه است.

وی افزود: این نشست قصد دارد جامعه بین‌الملل را پیرامون کمک به سودان به ویژه در رسیدگی به حجم انبوه بدهی‌اش متحد سازد.

"کریستالینا جورجیوا"، رئیس صندوق بین‌المللی پول و همچنین دیپلمات‌های ارشد اروپایی از جمله هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این نشست شرکت خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha