• دوشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400022718970
  • خبرنگار : 50175

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان:

امتحانات پایه نهم با حضور ۴۲۰۰ دانش‌آموز حضوری برگزار می‌شود

امتحانات پایه نهم با حضور ۴۲۰۰ دانش‌آموز حضوری برگزار می‌شود

ایسنا/لرستان مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: امتحانات پایه نهم با حضور ۴۲۰۰ دانش‌آموز در بروجرد به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

محمد مهرافزون امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه، اظهار کرد: امتحانات پایان سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم از ۲۷ اردیبهشت با پیشنهاد وزارت آموزش‌وپرورش و موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا به‌صورت حضوری و طبق مقررات و ضوابط آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: این امتحانات در خردادماه سال ۱۴۰۰ پس از اعلام رسمی وزارت آموزش‌وپرورش و تشریح حضور دانش آموزان و داوطلبان در شیوه‌نامه ارسالی و با ارسال برنامه امتحانات نهایی به مدارس آغاز خواهد شد.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد خاطرنشان کرد: تأکید بر حضوری بودن امتحانات نهایی پایه نهم، پایان دوره متوسطه اول است و این‌که دانش‌آموزان باید بر اساس نمره‌ای که در آزمون‌های پایه نهم دریافت می‌کنند، تعیین سطح شوند و هدایت تحصیلی و انتخاب رشته کنند و با توجه به اینکه نمره دانش آموزان پایه دوازدهم هم تا ۳۰ درصد در نتایج کنکور آنان تأثیر خواهد داشت، بنابراین برای اینکه در این دو پایه حق دانش‌آموزان ضایع نشود، باید آزمون‌های استاندارد و کشوری داشته باشیم.

مهرافزون با توجه به آمار دانش آموزان پایه دوازدهم و پایه نهم، اضافه کرد: امتحانات پایه نهم با حضور ۴۲۰۰ داوطلب دختر و پسر در سطح شهرستان از ۲۷ اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد که ارزشیابی این تعداد دانش‌آموز در دو نوبت روزهای زوج و فرد در آموزشگاه با حفظ کلیه شرایط و پروتکل‌های بهداشتی از قبیل گندزدایی و ضدعفونی سطوح _فاصله‌گذاری مناسب جهت استقرار در محل آزمون استفاده از مواد بهداشتی و تست غربالگری صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: در خصوص پایه دوازدهم ارسال برنامه و شیوه‌نامه‌های نحوه برگزاری آزمون‌های حضوری، همچنین ارسال بخش‌نامه‌های مکرر در خصوص نحوه حضور دانش آموزان در فضاهای برگزاری این امتحانات جهت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و آیین‌نامه امتحانی در زمان مقرر صورت گرفته است دانش آموزان این پایه تحصیلی به تعداد ۲۸۰۰ داوطلب دختر و پسر در ۲۱ حوزه اجرای این آزمون‌ها تقسیم‌بندی رشته‌ای شده‌اند.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تهیه اقلام مورد نیاز، افزود: این مدیریت جهت تجهیز این فضاها اقدام به تهیه ۶۰۰۰ عدد ماسک ۱۵۰ لیتر آب ژاول جهت ضدعفونی سطوح ۱۲۰ لیتر الکل ضدعفونی و سایر اقلام بهداشتی نموده است و تدابیر لازم برای برگزاری امتحانات حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا اندیشیده شده است و والدین هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه نداشته باشند زیرا ما از سال گذشته نیز تجربه امتحانات حضوری را داشتیم و از این بابت به دانش آموزان و خانواده اطمینان می‌دهیم که مشکل خاصی به وجود نیامده و همه پروتکل‌ها به‌صورت دقیق انجام می‌گیرد.

مهرافزون ادامه داد: برای دانش آموزان دارای بیماری‌های خاص و دارای علائم مشکوک به کرونا، در حوزه‌ها اتاق ایزوله ویژه در نظر گرفته شده است و امتحانات سایر پایه‌های تحصیلی به‌صورت غیرحضوری و از طریق شبکه شاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha