• دوشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400022719062
  • خبرنگار : 50176

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان:

امکان ایجاد شهرک صنعتی وسیع به علت توپوگرافی لرستان وجود نداشته است

امکان ایجاد شهرک صنعتی وسیع به علت توپوگرافی لرستان وجود نداشته است

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: به علت توپوگرافی استان امکان ایجاد یک شهرک صنعتی وسیع وجود ندارد.

بختیار رازانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به دلیل شرایط توپوگرافی لرستان ما نتوانستیم یک شهرک وسیع در استان ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: شهرک صنعتی شماره یک خرم‌آباد ۳۰ هکتار بوده و وقتی در شهرکی که ۳۰ هکتار است ۱۰ میلیارد هزینه تصفیه‌خانه کردیم هزینه بین واحدهای آن تقسیم می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان خاطرنشان کرد: درصورتی‌که می‌شود با برای یک شهرک ۱۰۰۰ هکتاری یک تصفیه‌خانه ایجاد کرد.

رازانی اضافه کرد: شهرک صنعتی شماره چهار خرم‌آباد الآن تقریباً چهار سال است مصوبه هیات دولت را دارد ولی زمین مناسب برای ایجاد آن متأسفانه نداریم.

وی بیان کرد: زمین‌های ملی ما این‌قدر ناهمواری و توپوگرافی شدیدی از نظر شیب دارند که ایجاد شهرک و شهرک‌سازی در آنجا به‌صرفه نیست و اگر بخواهیم از زمین‌های مستثنیات خریداری کنیم متأسفانه هزینه‌ها بسیار بالا است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان ادامه داد: مثلاً در سال گذشته برای شهرک صنعتی شماره چهار خرم‌آباد جانمایی کرده بودیم ولی متأسفانه به دلیل عدم اعتبار نتوانستیم فرایند خرید و تملک را انجام دهیم.

رازانی اظهار کرد: در این راستا جلسه‌ای با ارگان‌های ذی‌ربط، چهار فرماندار، منابع طبیعی و امور اراضی برای توسعه شهرک‌های موجود تشکیل شد.

وی تصریح کرد: اولویت اول توسعه شهرک‌های موجود است چون هزینه شهرک‌سازی یک‌سوم می‌شود و اگر جای دیگر امکان توسعه نداشت به سراغ ایجاد شهرک‌های جدید می‌رویم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان خاطرنشان کرد: چند شهرستان که تقاضا محور هستتند ازجمله خرم‌آباد، بروجرد و ازنا و الیگودرز که ما باید به دنبال ایجاد یک شهرک با مساحت حداقل ۵۰۰ هکتار باشیم.

رازانی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در آینده برای سایر استان‌ها به وجود می‌آید کمبود آب است و خوشبختانه لرستان به‌عنوان یکی از نهادهای اصلی تولید از این نظر مشکلی ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha