• دوشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400022719209
  • خبرنگار : 50167

تعیین ۱۰۰ حوزه امتحانی در زنجان

تعیین ۱۰۰ حوزه امتحانی در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: در شرایط کرونایی موجود، ۱۰۰ حوزه امتحانی برای برگزاری امتحانات نهایی در نظر گرفته شده است.

حسن مظفری ظهر امروز (۲۷ اردیبهشت‌ماه) در جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا که در محل استانداری زنجان برگزار شد، در رابطه با برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم، اظهار کرد: طبق دستورالعمل ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا، امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری در استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۸۷۰۰ دانش‌آموز زنجانی در امتحانات نهایی شرکت خواهند کرد، افزود: در شرایط عادی ۶۰ حوزه امتحانی برای امتحانات در نظر گرفته می‌شد ولی در شرایط کرونایی موجود، این تعداد به ۱۰۰ حوزه امتحانی افزایش یافته است. گفتنی است قبل و بعد از برگزاری امتحانات، سالن‌های امتحان ضدعفونی شده و موادضدعفونی کننده در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه میانگین دانش‌آموزان شرکت‌کننده در امتحانات نهایی به صورت حضوری، ۸۲ نفر شد، در حالی که در گذشته ۹۲ نفر بود، تصریح کرد: در شرایط عادی صندلی‌ها با فاصله ۱.۲۰ چیده می‌شد که با توجه به شیوع کرونا این فاصله به ۲ متر تغییر پیدا کرده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان در رابطه با روزهای برگزاری امتحانات در شرایط عادی و کرونایی، گفت: در شرایط عادی امتحانات طی ۱۱ روز برگزار می‌شد ولی اکنون این زمان به ۲۲ روز افزایش پیدا کرده است. گفتنی است ۱۵۰۰ نفر عوامل اجرایی برای برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم کمک می‌کنند.

مظفری با بیان اینکه ۴۴۰۰ دانش‌آموز در شهر زنجان در ۴۱ حوزه امتحانی امتحان می‌دهند و ۱۴ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در پایه نهم در امتحانات نهایی شرکت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: گفتنی است با مساعدت شهرداری زنجان ۱۰۰ هزار ماسک به دانش‌آموزان اختصاص یافته و حوزه‌های امتحانی نیز قبل و بعد از امتحان ضدعفونی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha