• دوشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400022719247

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز:

مرگ ۲۷ بیمار طی ۲۴ ساعت در فارس/ کرونا تمام نشده است

مرگ ۲۷ بیمار طی ۲۴ ساعت در فارس/ کرونا تمام نشده است
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با ابراز تاسف از مرگ ۲۷ نفر از مبتلایان به بیماری کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس، گفت: از ابتدای شیوع این همه گیری تاکنون در فارس ۴۴۰۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر سید روح‌الله حسینی دوشنبه ۲۷ اردیبهشت به خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع همه‌گیری کووید-۱۹ در فارس تاکنون، ۸۷۷ هزار و ۴۳۷ تست تشخیصی مولکولی و بالغ بر ۱۰۰ هزار و ۳۲۶ مورد تست سریع، در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، از افراد مشکوک در فارس تهیه و آزمایش شده است.

حسینی اضافه کرد: با انجام تست‌های تشخیصی مولکولی، ۲۵۴ هزار و ۹۰۰ مورد مثبت قطعی و با انجام تست‌های سریع در طرح شهید سلیمانی ۱۴ هزار و ۶۶۳ مورد مثبت و در مجموع ۲۶۹ هزار و ۵۶۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس تا امروز شناسایی شده است.

او با بیان اینکه از تعداد کل بیماران شناسایی شده، خوشبختانه ۲۴۵ هزار و ۳۹۰ نفر در فارس بهبود یافته‌اند، گفت: هم اکنون ۱۶۶۹ بیمار مبتلا به کرونا یا دارای علائم این بیماری در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند و از این بین ۲۷۱ نفر به دلیل شرایط وخیم جسمی تحت مراقبت‌های ویژه بیمارستانی قرار دارند.

حسینی با تاکید براینکه همه گیری بیماری کرونا به پایان نرسیده و خطر ابتلا همچنان برای همه افراد جامعه وجود دارد، گفت: متاسفانه طی روزهای اخیر شاهد افزایش تردد افراد خصوصا نوجوانان و جوانان بدون رعایت توصیه‌های بهداشتی در شیراز، هستیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر لزوم رعایت اصول سه‌گانه بهداشتی برای قطع زنجیره انتقال کووید۱۹، گفت: استفاده صحیح از ماسک خصوصا در معابر و اماکن و وسایل نقلیه عمومی، رعایت فاصله اجتماعی و شستن مرتب دست‌ها، همچنان ضروریست.

حسینی با یادآوری اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به منزله توجه به مسئولیت اجتماعی است، گفت: مهمترین مسئولیت اجتماعی همه شهروندان آنست که سلامت خود و سایرین را با مخاطره مواجه نکنیم و تنها راه انجام این وظیفه مهم، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha