• دوشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400022719268
  • خبرنگار : 71402

پاکستان اقدام شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی را خواستار شد

پاکستان اقدام شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی را خواستار شد

نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل از شورای امنیت خواست تا گام‌هایی در راستای پاسخگو کردن اسرائیل بابت جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت بردارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، منیر اکرم، سفیر پاکستان در سازمان ملل در آغاز نشست مجازی شورای امنیت در رابطه با حملات رژیم صهیونیستی به غزه و دیگر اراضی اشغالی گفت: بیش از هر چیز، شورای امنیت باید اجرای کامل قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل را به ویژه برای تحقق راه‌حل دو کشوری از طریق ایجاد یک کشور فلسطین زنده، مستقل و مجاور با مرزهای قبل از ۱۹۶۷ و قدس شریف، به عنوان پایتخت آن ارتقا دهد.

سفیر پاکستان گفت: در اوضاع نابسامان و وخیم منطقه، ما از شورای امنیت می‌خواهیم که به تعهدات خود طبق منشورش عمل کند؛ خواستار توقف فوری استفاده اسرائیل از نیروی نامتناسب و خودسرانه شود، برای حمایت از غیرنظامیان فلسطینی که از حملات اسرائیل متحمل ضربه می‌شوند پشتیبانی کند و اطمینان حاصل کند که اسرائیل کاملا از قوانین بین‌المللی بشردوستانه و حقوق بشر از جمله حق زندگی، آزادی عبادت، حرکت و اجتماعات مسالمت‌آمیز تبعیت می‌کند.

منیر اکرم که اکنون ریاست شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل را بر عهده دارد، گفت رژیم صهیونیستی باید برای توقف تمام گام‌های یک‌جانبه و غیرقانونی از جمله شهرک‌سازی و تلاش برای تغییر وضعیت قدس تحت فشار قرار گیرد.

او تاکید کرد: پاکستان استفاده اسرائیل از قوه قهریه بی‌رویه و نامتناسب، از جمله بمباران هوایی که منجر به کشته شدن نزدیک به ۲۰۰ فلسطینی به ویژه ده‌ها زن و کودک شده است و همچنین تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی را محکوم می‌کند. ما همچنین حمله عامدانه و سیستماتیک اسرائیل علیه نمازگزاران فلسطینی در حرم شریف، از جمله مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان، نقض مقدسات این اماکن مقدس، سیاست مستمر گسترش آن شهرک‌سازی‌های غیرقانونی، اخراج اجباری فلسطینی‌ها و تخریب منازل آنها و هدف قرار دادن روزنامه‌نگاران و رسانه‌های بین‌المللی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را محکوم می‌کنیم.

این دیپلمات پاکستانی گفت، اقدامات رژیم صهیونیستی غیرقابل قبول و مغایر با موازین حقوق بین‌الملل است. به گفته او، چنین اقداماتی قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل را نقض می‌کنند و پیامدهای زیادی برای حفظ صلح و امنیت در منطقه و فراتر از آن دارند.

سفیر پاکستان گفت: آرمان فلسطین یک مبارزه قانونی علیه یک "قدرت اشغالگر" به دست "مردم محاصره شده" است. این یک مبارزه عادلانه برای تعیین سرنوشت و علیه اشغال خارجی است. عدم تقارن قدرت میان مردم محاصره شده و اشغال شده و یکی از قدرتمندترین ارتش‌ها در این منطقه کاملاً آشکار و واضح است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha