• دوشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1400022719342
  • خبرنگار : 71640

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد

دستگیری کارمند بانک ملی که اقدام به برداشت ۵۰ میلیارد ریال از ۵۵ سپرده کرده بود

دستگیری کارمند بانک ملی که اقدام به برداشت ۵۰ میلیارد ریال از ۵۵ سپرده کرده بود

رئیس سازمان بازرسی با ارائه گزارشی از شناسایی و برخورد با کارکنان متخلف برخی دستگاه‌های اجرایی از دستگیری یکی از کارکنان بانک ملی در استان گلستان خبر داد که با سوءاستفاده از موقعیت شغلی و سهل‌انگاری مسئولان مافوق، با جعل امضای ۳۳ تن از مشتریان بانک، اقدام به برداشت ۵۰ میلیارد ریال از وجوه ۵۵ فقره سپرده و واریز به حساب خود و اعضای خانواده‌اش کرده بود.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضائیه، حجت‌الاسلام حسن درویشیان در جلسه شورای عالی قضایی، از لغو یکی از بخشنامه‎‌های بانک ملی با پیگیری‌های این سازمان خبر داد که بانک مذکور از سال ۹۴ بر خلاف مقررات شورای پول و اعتبار صدها میلیارد تومان از طریق دریافت یک درصد کامزد از مشتریان درآمدزایی کرده و رقم دریافتی یک استان بالغ بر ۵ میلیارد و یکصد میلیون تومان بوده که مقرر شده این ارقام به مشتریان برگردانده شود.

رئیس سازمان بازرسی همچنین با ارائه گزارشی از شناسایی و برخورد با کارکنان متخلف برخی دستگاه‌های اجرایی از دستگیری یکی از کارکنان بانک ملی در استان گلستان خبر داد که با سوءاستفاده از موقعیت شغلی و سهل‌انگاری مسئولان مافوق، با جعل امضای ۳۳ تن از مشتریان بانک، اقدام به برداشت ۵۰ میلیارد ریال از وجوه ۵۵ فقره سپرده و واریز به حساب خود و اعضای خانواده‌اش کرده بود.

وی ادامه داد: همچنین یکی از مدیران ارشد بانک ملی در استان گلستان که اقدام به اخذ حداقل ۳۰ عدد سکه بهار آزادی و چندین هزار دلار به علاوه وجوه نقدی دیگر و یک باب منزل مسکونی با نصف قیمت واقعی به عنوان رشوه از واحدهای تولیدی و اشخاص حقیقی و حقوقی در قبال انجام کارشناسی و پرداخت تسهیلات کرده که پرونده وی در حال رسیدگی است.

به گفته رئیس سازمان بازرسی کل کشور، یکی از مسئولان بانک کشاورزی استان گلستان نیز با استفاده از موقعیت شغلی و همکاری با چند تن از دوستانش از ابتدای سال ۹۸ تاکنون با وعده پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون ریالی بلاعوض از محل اعتبارات سیل به برخی افراد عمدتاً روستایی اقدام به اخذ قراردادهای سفید امضاء از آنها کرده و پس از واریز تسهیلات، ۹۰ تا ۹۵ درصد تسهیلات را به نفع خود برداشت و باقیمانده موجودی در کارت بانکی را به مشتریان تحویل می‌داد که از این طریق بالغ بر ۲۶ میلیون ۵۲۲ هزار ریال به نفع خود تصاحب کرده و موجب تضییع بیش از ۱۴۸ میلیون ریال حقوق دولتی شده که در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۱۷:۱۴

خاک بر سر این کارمند -اختلاس برای 5 میلیارد -لااقل میخوای بدزدی 500 میلیارد ببر که اگر لو رفتی ارزش داشته باشه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۲۰:۴۱

یه دله دزد را برای نمایش گرفتند!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۲۰:۴۷

در سال نود سه از سپرده من و پدر و مادرم در یکی از شعبات پست بانک یزد مبلغ سیصد میلیون تومان توسط رئیس شعبه اختلاس شد که تاکنون برگشت نکرده.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۲۱:۰۷

ناراحت نباش اونجوریشم تا دلت بخواد داریم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۲۲:۱۹

عزیزم کار خلاف را ارزش دار نکن حتی اگر یک ریال باشه،اگر تمام هستی خدا را قبول نداشته باشند و نور را تکذیب کنند از خدایی خدا کم نمی شود و نورش خاموش نمی شود و پس از گذشت سریع دو روز دنیا برای ذره ذره اش باید حساب پس بدهد چه کسی قبول داشته باشد و چه نداشته باشد.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۲۳:۱۸

از حیوونهای گوشت خور فقط گرگ را میشناسند پس آون بالاها چه خبر لابد !!!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۱۹:۰۶

فقط دله دزدا را بگیرید ببینیم به کجا میرسید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۱۹:۱۱

معمولا در این جور اختلاس ها مقصر اصلی مدیر ناکارآمد آن کارمند و سیستم نرم افزاری مسخره می باشد که اجازه این چنین کاری رو ب ی کارمند میده. جالبی کار اینجاست که قطعا مدیران ایشان در آینده باز هم ارتقا خواهند گرفت. چون تجربه ی شخصی من در چنین سازمانی این رو میگه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۲۰:۰۳

کارمندان بانک کار نمیکنن مدام گوشی دستشون هست یا تو بورس هستند یا دلار رد وبدل یا معامله ماشین و خونه میکنن و وام های آنچنانی با سود کم هر چند سال یکبار حتی بعد از بازنشستگی بهشون میدن حقوق و مزایای آنچنانی و موجب نابسامانی اقتصاد ایران هم این بانکها است که با پولهای مردم مسکن خریدن و قیمت مسکن را بالا بردن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۲۰:۴۳

خدا را شکر که امنیت داربم

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۲۱:۰۷

بهتر است همراه با دستگیریهای متعدد، به دنبال روش هایی برای تغییر ساختارهایی باشند که جرم زا هستند، مثلا بستن گلو گاه هایی که امکان چنین رویدادهایی را می دهند، البته برای این کار خیلی چیزها باید تغییر کنند که بهتر است وارد بحث آن نشویم!

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۱ ۰۱:۲۳

خدایا شر انسانهای دنیا پرست و بیرحم رو از کل جهان محو بفرما آمین یا رب العالمین

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۲۱:۴۹

عجب مملکتی درست کردن ، یعنی طرف اگه بتونه و راه پیدا کنه میزنه که از غافله عقب نمونه

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۲۲:۳۴

دزدی به هر شکلی قابل گذشت نیست اما بهتر نیست کمی هم به فکر حقوق کارمندان زیر دست باشیم؟؟؟!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۷ ۲۲:۴۲

دیگه تو چرا....؟؟!!!! امثال من باید اختلاس کنیم که بعد این ادغام با بانک سپه عیدی مون و خوردن و با ۸ سال سابقه با اضافه کار سه میلیون و نهصد هزار تومان حقوق واریز کردند... کسی هم جوابگو نیست...

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۸ ۰۰:۲۶

این کارمند تازه وارد بوده و گدا دزدی کرده . اخه فقط شمه ای از آموزشهای خاوری رو شنیده یا دیده . بازهم که موفق شده دیگه چی میخواد

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۸ ۰۱:۰۵

واااااای عجب کار بزرگی بالاخره یه دزد کوچولو دستگیر ،خخخخخخخخخ

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۸ ۰۱:۳۰

درانظارعمومی و ملائ عام شلاق بزنید به این دزدها و اختلاسگران از ریز تا درشت اسامی اختلاسگران گنده راهم اعلام و شلاق حد بزننند دستشون را ببرن و چشمشون در بیارن .....یعنی میشه .نه نمیشه چون اونوقت اقازاده ها هم باید برگردن و هرچی بردن و خوردن پس بدن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۸ ۰۷:۵۷

هردم ازاین باغ بری میرسد......

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۸ ۰۸:۰۶

سلام دست شما درد نکنه لطف کنید یک سر هم به شهرهای کوچک مثلا الیگودرز بزنید چطور کارمندان بانک ها هر کدام مشان نزدیک به ۵ خونه ۳ماشین باغ ویلا وطلا وغیره دارن مگه میشه با حقوق کارمندی صاحب ۱۰۰ میلیارد سرمایه شد لطف کنید وزحمت بکشید حتما بازرسی انجام بدهید

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۸ ۰۸:۳۶

چه اعداد و ارقام الکی. مسئول بانک خودش بالای 10 میلیون حقوق میگیره در آخر 14 میلیون تومن حقوق دولت رو تضییع کرده ؟ بهتره قبلش برید اعداد و ارقام رو چک کنید.

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۹ ۰۱:۱۵

دستگیری دزدان کار خیلی خوبی هست و خوب تر از آن دستگیری دزدان میلیارد دلاری چرا کسی بسراغ آنان نمیرود