• دوشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400022719403

نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس تاکید کرد:

لزوم تجهیز بیمارستان‌های سپیدان و بیضا به اکسیژن‌ساز

لزوم تجهیز بیمارستان‌های سپیدان و بیضا به اکسیژن‌ساز

ایسنا/فارس نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس، با اشاره به شرایط شیوع کرونا و لزوم کاهش ترددهای بین شهری و افزایش توان تجهیزاتی مراکز درمانی، بر لزوم تجهیز بیمارستان‌های حوزه انتخابیه خود به دستگاه‌های اکسیژن‌ساز مرکزی و ونتیلاتور و دیگر تجهیزات مورد نیاز، تاکید کرد.

محسن علیزاده در دیدار رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: بیمارستان‌های شهرستانهای بیضا و سپیدان، به دلیل بعد مسافت با مرکز استان، با هدف پیشگیری از تردد افراد خصوصا بیماران، باید در این شرایط کرونایی به امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی مجهز شود.

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر نماینده سپیدان و بیضا در مجلس، علیزاده گفت: یکی از نیازهای شدید بیماران کرونایی طی دوران بستری اکسیژن تراپی است وپروسه درمان و بهبودی بیمار، دستگاه‌های اکسیژن‌ساز است.

او خاطرنشان کرد: اکنون تامین کپسول اکسیژن مورد نیاز بیماران دشوار و هزینه بر بوده و به همین دلیل نیازمند اقدام فوری برای نصب دستگاه‌های اکسیژن ساز در مراکز درمانی هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: این روزها کادر عزیز و ایثارگر درمان در خط مقدم جنگ با ویروس کرونا هستند و رسالت و تعهد سنگینی در قبال سلامت جامعه به عهده دارند که در این راستا سلامتی خود را نیز در کف اخلاص گذاشته‌اند.

او اضافه کرد: مردم فهیم و عزیز با استفاده صحیح از ماسک، دوری از تجمعات و دورهمی ها، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از مصرف غذا در رستوران ها و حضور نیافتن در مکان های شلوغ، بدون تهویه مناسب و پرخطر نقش بسزایی در کنترل و ریشه کن کردن این ویروس منحوس خواهند داشت.

رئیس سازمان غذا و دارو نیز با گفت: ظرفیت تولید ونتیلاتور کشور افزایش یافته است و اکنون به یکی از صادرکنندگان با کیفیت این دستگاه نیز تبدیل شده ایم.

محمدرضا شانه ساز گفت: در اسرع وقت طی هماهنگی با معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تجهیز بیمارستان های سپیدان و بیضاء به ونتیلاتور، دستگاه اکسیژن ساز سنترال ۶۰۰ لیتری و دیگر امکانات و اقلام تشخیصی و درمانی اقدام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha