• سه‌شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۰:۳۴
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1400022819526
  • منبع : ستاد کل نیروهای مسلح

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد:

توسعه قدرت دفاعی با بهره‌گیری از دانش بخش‌های نظامی و غیرنظامی کشور

توسعه قدرت دفاعی با بهره‌گیری از دانش بخش‌های نظامی و غیرنظامی کشور
تصویر آرشیوی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، نیروهای مسلح را از ارکان قدرت جمهوری اسلامی ایران دانست و سند جامع علمی و فناوری دفاعی - امنیتی کشور را گامی بلند در اجرای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در توسعه علم و فناوری در حوزه دفاعی، امنیتی توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر محمد باقری عصر دوشنبه(۲۷ اردیبهشت) در نخستین نشست شورای راهبردی علم، فناوری و نوآوری دفاعی و امنیتی، که با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی، فرماندهان کل ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و وزرای علوم، اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و نیز رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا، در محل ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، افزود: از جمله اقدامات اساسی طی سال‌های اخیر تهیه سند توسعه هم‌افزایی بین‌ بخش‌های گوناگون نیروهای مسلح و مجموعه‌های علم و فناوری کشور است که منجر به تهیه، تصویب و ابلاغ سند جامع علم و فناوری در حوزه دفاعی، امنیتی جمهوری اسلامی ایران شد.

وی ادامه داد: در این سند سیاستگذاری یکپارچه و منسجم در اکتساب علوم و فناوری‌های دفاعی قدرت‌ساز، اولویت دارد و توسعه متوازن زیرساخت‌ها و حرکت هدفمند نیروهای مسلح برای دستیابی به آنها را تقویت می‌کند و نیل به تراز علمی جهانی با تاکید بر نقش موثر بخش دفاع را در پیشرانی قدرت علمی کشور دنبال می‌کند.

سرلشکر باقری با قدردانی از نقش‌آفرینی و هم‌افزایی بخش‌های کشوری و لشکری در چارچوب طراحی، پیگیری و تحقق سند، افزود: امیدواریم با همت، باور و انگیزه اعضای شورا و با پیاده‌سازی سند جامع علمی، دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران، انتظارات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا و الزامات قوی شدن برای رویارویی با حوادث بزرگ و تهدیدات متعدد فرا روی کشور ،عملیاتی و چشم‌انداز تبدیل ایران به یکی از قدرت‌های برتر علمی و فناوری در حوزه دفاعی، امنیتی جهان، محقق شود.

اعضای شورای راهبردی هم در این جلسه به ارائه دیدگاه‌ها و راهکارهای لازم برای هماهنگی و نحوه نقش‌پذیری‌ها به منظور تحقق سند جامع پرداختند.

به گزارش ایسنا، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین در حاشیه نخستین نشست شورای راهبردی علمی فناوری و نوآوری دفاعی، امنیتی کشور که در محل ستاد کل نیروهای مسلح با حضور فرماندهان ارشد نیروهای مسلح و مسئولان کشوری برگزار شد، با اشاره به برگزاری نخستین نشست شورای راهبردی علمی فناوری و نوآوری دفاعی امنیتی کشور، بر ضرورت توسعه قدرت دفاعی کشور با بهره‌گیری از دانش بخش‌های لشکری و کشوری تاکید کرد.

سردار باقری اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های گذشته همواره به ارزش علم و توسعه فناوری در جهت ارتقای توان دفاعی توجه داشته‌اند که به‌ویژه با تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر این روند سرعت بیشتری گرفته است.
سرلشکر باقری با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه دفاعی و امنیتی، گفت: بخشی از این پیشرفت‌ها را مردم عزیز ما در محصولاتی چون موشک‌های زمین به زمین، سامانه‌های پهپادی و ماهواره‌برها و دیگر بخش‌ها شاهد هستند و بخش‌های زیادی از این پیشرفت‌ها نیز در منظر عموم قرار نمی‌گیرد و در زمان لازم بروز و ظهور پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص روند شکل‌گیری شورای راهبردی علمی فناوری و نوآوری دفاعی، امنیتی کشور، تصریح کرد: در نقشه جامع علمی کشور پیش‌بینی شده بود که بخش دفاعی امنیتی این نقشه، سند و شورای خاصی داشته باشند که این سند پیشنهادی توسط نیروهای مسلح طی کار چندساله‌ای تهیه شد و در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و در جلسه اسفند ۹۹ شورا به تصویب رسید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شورای راهبردی علمی فناوری بخش دفاعی امنیتی کشور برابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسمیت پیدا کرد و کار خود را آغاز کرد و امروز نخستین جلسه این شورای راهبردی را در محضر فرماندهان نیروهای مسلح و تعدادی از وزرای محترم، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر شورای عالی امنیت ملی و سایر عزیزان برگزار کردیم؛ بحمدالله در این جلسه بخش زیادی از آیین‌نامه این شورا به تصویب رسید و ابعاد سند مورد بررسی قرار گرفت و بخشی از اولویت‌ها و مسیر کار آینده مشخص شد.

سرلشکر باقری افزود: ان‌شاءالله جلسات این شورا هر دو ماه یک‌بار برگزار خواهد شد و کار ویژه این شورا و این سند، هم‌افزایی توان علمی و تحقیقاتی پژوهش‌های بخش نظامی کشور و بخش غیر نظامی کشور در جهت توسعه قدرت دفاعی کشور خواهد بود.

وی گفت: از سرریز علوم و فناوری‌های نیروهای مسلح در جهت توسعه بخش علمی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ یعنی هم بخش نظامی و هم غیرنظامی در حوزه دانش، پژوهش و فناوری به یکدیگر کمک خواهند کرد که قطعا در جهت ارتقای علمی و فناوری کشور و افزایش قدرت کشور تاثیر بسزایی خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha