• سه‌شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400022819645
  • منبع : نمایندگی ایلام

استاندار ایلام اعلام کرد:

احیای اراضی و سامانه گرمسیری، نیازمند تزریق اعتبار از صندوق توسعه ملی

 احیای اراضی و سامانه گرمسیری، نیازمند تزریق اعتبار از صندوق توسعه ملی

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: اتمام دو طرح بزرگ و نیمه تمام احیای اراضی و سامانه گرمسیری در حوزه کشاورزی می‌تواند باعث تحول بزرگی در توسعه و اشتغال استان شود.

دکتر «محمد نوذری» در دیدار با معاون اول رئیس‌جمهور، خواستار توجه بیش از پیش دولت به استان به ویژه در اتمام طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام شد و اظهار کرد: تا پایان دولت با تمام توان طرح های نیمه تمام استان را دنبال خواهیم کرد و در این میان برخی پروژه‌ها که در وضعیت استان تاثیرگذاری مضاعفی دارند نیازمند توجه بیشتر است.

وی گفت: در این زمینه اتمام دو طرح بزرگ و نیمه تمام احیای اراضی و سامانه گرمسیری در حوزه کشاورزی می‌تواند باعث تحول بزرگی در توسعه و اشتغال استان شود که برای این مهم نیازمند تزریق اعتبارات لازم از صندوق توسعه ملی هستیم.

استاندار ایلام با تاکید بر ضرورت توجه به زیرساخت‌های اربعین استان باتوجه به تردد ۶۵ درصدی زوار از مرز مهران، تصریح کرد: امروز برای تکمیل طرح ها و پروژه های نیمه تمام در این مقوله مهم نیازمند اهتمام ویژه دولت هستیم.

نوذری در ادامه ضمن تشکر از خدمات حوزه معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری خواستار تداوم این مساعدت ها شد و گفت: امروز خوشبختانه با توجه به وحدت و همدلی بین مجموعه کارگزاران نظام در استان و مشارکت نهادها و بنیادهای مختلف در امر محرومیت زدایی استان هم افزایی ایجاد شده است.

استاندار ایلام با اشاره مسائل و مشکلات بیکاری در استان خواستار اعطای تسهیلات ویژه در این زمینه شد و گفت: با توجه به محرومیت های گسترده استان بویژه در مناطق روستایی خواستار مساعدت لازم در اجرای طرح ها و پروژه های مهم به ویژه در حوزه اشتغال روستایی هستیم.

در ادامه این نشست دکتر جهانگیری نسبت به مسائل مطرح شده از طرف استاندار ایلام دستورات لازم و مقتضی را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، نوذری همچنین در  دیدار با مخبر دزفولی رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) با اشاره به محرومیت استان و ارائه خدمات توسط ارگان ها و نهادهای مختلف اظهار کرد: در این راستا می‌طلبد در تداوم خدمت رسانی خوب گذشته بنیاد با تزریق اعتبارات در بحث محرومیت زدایی مناطق محروم استان از جمله ساخت مدرسه و مسجد و ... اهتمام بیش از پیش داشته باشد.

وی افزود: با حضور پررنگ تر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کنار بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری و ... روند محرمیت زدایی در استان شتاب خواهد گرفت.

نوذری خواستار مشارکت بیشتر بنیاد در زمینه کمک به تکمیل و احداث زیر ساختهای اربعین از جمله تامین آب پایدار برای زوار، احداث سایه بان و احداث موکب دائمی گفت: کمک به تامین تجهیزات پزشکی بیمارستانهای استان از جمله دستگاه آنژیوگرافی و دستگاه اکسیژن ساز در این شرایط کرونایی، کمک هزینه ازدواج و کمک خرید جهیزیه و بسته های معیشتی برای اقشار محروم استان و ... از دیگر مطالبات استان است که امیدواریم در این زمینه نیز مساعدت لازم صورت پذیرد.

وی در پایان از مخبر دزفولی جهت سفر به استان و بررسی مسائل و مشکلات در حوزه محرومیت زدایی دعوت به عمل آورد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) دستورات لازم در خصوص خواسته ها و مطالبات استاندار ایلام صادر نمود و مقرر شد که به زودی تعدادی از مدیران ستاد از جمله رئیس بنیاد برکت به استان سفر کرده و ضمن اینکه از نزدیک مسائل و مشکلات مورد بررسی قرار گیرد، گزارشی از وضعیت موجود تهیه شود تا در خصوص آن اقدامات لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha